تریبون‌های نماز جمعه بستری برای تبیین نظام تعلیم و تربیت است
کد خبر: 4200003
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان‌و‌بلوچستان:

تریبون‌های نماز جمعه بستری برای تبیین نظام تعلیم و تربیت است

حسن بروشکی گفت: تریبون‌های نماز جمعه و جماعت بستری برای تبیین اهداف نظام تعلیم و تربیت و همراه کردن جامعه هدف و مردم با برنامه‌های جاری این دستگاه خواهد بود که ائمه جمعه نقش بی‌بدیلی در این راستا دارند.

نشست مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با ائمه جمعه استانبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان‌وبلوچستان، حسن بروشکی، مدیرکل آموزش و پرورش سیستان‌و‌بلوچستان شامگاه، 25 بهمن ماه در گردهمایی ائمه جمعه سراسر استان، رویکرد سند تحول بنیادین را تربیت دانش‌آموزی در تراز انقلاب و در مسیر رسیدن به حیات طیبه دانست و اظهار کرد: مهمترین سیاست وزارت آموزش و پرورش اجرایی کردن سند تحول بنیادین در کف کلاس درس و مدرسه خواهد بود.
 
وی تصریح کرد: تریبون‌های نماز جمعه و جماعت بستری برای تبیین اهداف نظام تعلیم و تربیت و همراه کردن جامعه هدف و مردم با برنامه‌های جاری این دستگاه خواهد بود که ائمه جمعه نقش بی‌بدیلی در این راستا دارند.
 
بروشکی افزود: براساس این سیاست، مدارس باید در مسیر تحول قرار گرفته و با رویکرد ساحت‌های ششگانه سند تحول بنیادین حرکت کنند، در سند تحول بنیادین، هدف غایی و نهایی در حقیقت تربیت دانش‌آموزانی متخلق به اخلاق اسلامی، فکور، ماهر، توانمند و بصیر تعریف شده و از همین جهت یکی از رویکردهای حوزه ستادی در بدنه نظام آموزشی، توجه ویژه و تقویت همه جانبه مدارس دولتی خواهد بود.
 
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان‌و‌بلوچستان ادامه داد: در این استان با هدف ترسیم نقشه راه و نشان دادن وضعیت موجود و رسیدن به مطلوب، سند ۵ ساله توسعه شاخص‌های آموزشی و پرورشی و سند توسعه سواحل مکران تدوین شده است، در حالی که سالیان متمادی آموزش و پرورش استان از کمبود نیروی انسانی رنج می‌برد؛ امسال در سایه پیگیری‌های صورت گرفته سهمیه جذب و پذیرش نیرو در استخدامی ماده ۲۸ به بیش از ۴ برابر رسیده است.
 
بروشکی بیان کرد: در مقوله توانمندسازی معلمان با بهره‌گیری از ظرفیت مجموعه‌های خیریه و جهادی و کمیسیون مدرسه یاری جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور، کارگاه‌های آموزشی متعددی برای فرهنگیان برگزار شده و خواهد شد.
 
وی با اشاره به اهمیت امتحانات نهایی پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم خاطرنشان کرد: همراهی و مشارکت همه مجموعه‌ها و پای کار آمدن مسئولین به ویژه هم‌افزایی و کمک خانواده‌ها و اولیا در این مسیر ضرورتی انکارناپذیر است، رویکرد دستگاه تعلیم و تربیت در حوزه پرورشی و فرهنگی با توجه به برنامه فراگیر پرورشی ابلاغ شده از سوی وزارت متبوع در قالب فرایندی تعریف شده و هدفمند در سطح مدارس در حال انجام است که قطعاً خروجی مثبت و منتج به نتایج خوبی خواهد داشت.
 
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان‌و‌بلوچستان گفت: حضور علما در مدارس و پاسخ به مطالبات، سوالات و رفع شبهات مد نظر دانش‌آموزان در شرایط کنونی بسیار حائز اهمیت است و آموزش و پرورش از این مقوله استقبال کرده و خواهد کرد.
 
بروشکی اظهار کرد: آموزش و پرورش یکی از نهاده‌های پیشرو در جهاد تبیین و روایت پیشرفت است؛ به‌طوری که با تربیت ۲۰۰۰ دانش‌آموز روایت‌گر و تبیین‌گر و همراهی بیش از ۵۰۰ نفر از همکاران فهیم و بصیر فرهنگی در مناطق و شهرستان‌های مختلف، مقوله جهاد تبیین و روایت پیشرفت بیش از پیش استمرار خواهد داشت.
 
وی گفت: برگزاری یادواره شهدا در ۱۳۵۵ مدرسه که مزین به نام شهدای والا مقام هستند کمک شایانی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش‌آموزان خواهد کرد که از ابتدای سال تحصیلی تاکنون بیش از ۸۰۰ یادواره برگزار شده است.
انتهای پیام
captcha