وجود موانع برای مستندسازی حوادث نفرت علیه مسلمانان
کد خبر: 4199093
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۹
هماهنگ‌کننده کمیسیون اروپا بیان کرد:

وجود موانع برای مستندسازی حوادث نفرت علیه مسلمانان

هماهنگ‌کننده کمیسیون اروپا در زمینه مبارزه با نفرت‌پراکنی از وجود موانعی برای مستندسازی موارد نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان انتقاد کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، ماریون لالیس، هماهنگ‌کننده کمیسیون اروپا برای مبارزه با نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان، گفت که احساسات ضد مسلمانان در اروپا پس از 7 اکتبر افزایش یافته است.

لالیس که در فوریه 2023 سمت خود را پس از 18 ماه خالی بودن پست خود بر عهده گرفت، گزارش داد که در اروپا با چالش عدم گزارش موارد نفرت از مسلمانان روبرو هستند.

این مقام اروپایی در گفت‌وگو با آناتولی تصریح کرد که چگونگی تعامل با داده‌ها و آگاهی کامل از ابعاد موارد نفرت علیه مسلمانان، چالش بزرگی در اروپا است.

وی افزود: ما باید اطمینان حاصل کنیم که شهروندان مسلمان ما به مسئولان اجرای قانون اعتماد دارند.

لالیس همچنین بر ضرورت ایجاد شبکه‌ای در بین کشورهای اتحادیه اروپا برای جمع‌آوری داده‌ها در مورد حوادث مرتبط به نفرت‌پراکنی و به اشتراک‌گذاری مدل‌های خوب برای مبارزه با این موضوع تأکید کرد.

وی خاطرنشان کرد که در پایان اولین سال ریاست او بر این کمیسیون، پیشرفت‌هایی در دسترسی به کل جامعه مسلمانان، تشخیص تبعیض‌هایی که آن‌ها با آن مواجه هستند و افزایش تعامل بین کشورهای اتحادیه اروپا حاصل شده است.

لالیس با تأکید بر اینکه رویدادهایی که در 7 اکتبر 2023 در فلسطین آغاز شد، یهودی‌ستیزی و نفرت‌ از مسلمانان در اروپا را افزایش داد، خاطرنشان کرد: اتحادیه اروپا به این دو تهدید اهمیت یکسانی می‌دهد.

لالیس در خصوص نحوه برخورد با موارد تنفر فیزیکی یا کلامی علیه مسلمانان با بیان اینکه فرد مورد حمله می‌تواند در کشورهای اتحادیه اروپا شکایت کند، خاطرنشان کرد: اولین مرجعی که در این زمینه بررسی می‌شود، «آژانس حقوق اساسی اتحادیه اروپا» است.

وی با اشاره به اقداماتی که سال گذشته در برخی از کشورهای اتحادیه اروپا نسبت به قرآن کریم انجام شد، تأکید کرد: اقدامات صورت‌گرفته، اقدامات فردی است و قابل پذیرش نیست و در تضاد با ارزش‌های اتحادیه اروپا است و از سوی هیچ یک از کشورهای عضو اتحادیه حمایت نمی‌شود.

انتهای پیام
captcha