روحیه جهادی نیروهای جهاددانشگاهی راهگشای رفع مشکلات است
کد خبر: 4198287
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
سرپرست جهاددانشگاهی البرز:

روحیه جهادی نیروهای جهاددانشگاهی راهگشای رفع مشکلات است

جلال نوری گفت: یکی از افتخارات جهاددانشگاهی این است که موفق شده بسیاری از طرح‌های روی زمین مانده کشور را با موفقیت به سرانجام برساند و بدون شک اگر این روحیه جهادی و خستگی‌ناپذیر همکاران نبود، این توفیقات حاصل نمی‌شد.

جلال نوری، سرپرست جهاددانشگاهی البرز

جلال نوری، سرپرست جهاددانشگاهی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی نهادی است که از دل انقلاب فرهنگی برآمده است، اظهار کرد: این مجموعه بدون هیچ‌گونه الگو و پیشینه‌ای در پی وقوع انقلاب فرهنگی فعالیت خود را آغاز کرد و طی این چند دهه دستاوردهای زیادی در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهشی، صنعتی و... داشته است.

وی ادامه داد: جهاددانشگاهی از بدو تأسیس تاکنون منشأ اثرات ماندگاری در حوزه‌های مختلف بوده و هر طرح و پروژه‌ای را که آغاز کرده با تکیه بر توان، تخصص و روحیه جهادی نیروها به بهترین شکل به پایان رسانده است.

این مسئول با اشاره به اینکه «فرهنگ جهادی» زبان مشترک همه کسانی است که به نوعی با این نهاد انقلابی در ارتباط هستند، توضیح داد: یکی از افتخارات جهاددانشگاهی این است که موفق شده بسیاری از طرح‌های روی زمین مانده کشور را با موفقیت به سرانجام برساند و بدون‌ شک اگر این روحیه جهادی و خستگی‌ناپذیر همکاران نبود، این توفیقات حاصل نمی‌شد.

این مسئول با اشاره به برخی از اقدامات جهاد از بدو تأسیس توضیح داد: هنوز ۶۰ روز از تأسیس جهاد نگذشته بود که جنگ تحمیلی آغاز شد و این مجموعه به‌عنوان یکی از بازیگران فناوری در هشت سال دفاع مقدس در کنار نیروهای مسلح، بسیج و... برای شکست دشمن پا به میدان گذاشت.

نوری تصریح کرد: جهاددانشگاهی در طول جنگ تحمیلی و در شرایطی که حتی دسترسی به سیم خاردار برای رزمندگان دفاع مقدس فراهم نبود، بدون هیچ چشم‌داشتی و با بهره‌گیری از توان موجود در حوزه‌های مختلف علمی، صنعتی، فرهنگی و دفاعی به خصوص بخش لجستیک جنگ ورود کرد و اثرات ماندگاری به جای گذاشت.

سرپرست جهاددانشگاهی البرز گفت: جهاد در طول دوران جنگ تحمیلی با دفاع دانش‌بنیان در کنار سایر نهادها بود و بعد از اتمام آن نیز همین مسیر را ادامه داد و توانست در ابعاد مختلفی چون پزشکی، علوم انسانی، فنی و مهندسی و... گفتمان خاصی را ایجاد و طرح‌های مختلفی را اجرایی کند.

وی اضافه کرد: کارنامه جهاددانشگاهی نشان می‌دهد که این نهاد که به فرمایش مقام معظم رهبری جزء معدود رویش‌های انقلاب است، نماد شعار ما می‌توانیم است و توانسته چراغ خودباوری را در جای جای این مرز و بوم روشن نگه دارد.

عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی صنعتی شریف با اشاره به اینکه بزرگترین سرمایه این مجموعه، اعتماد نظام و مردم است، گفت: علی‌رغم مشکلات و محدودیت‌های موجود، با تمام توان حافظ این سرمایه هستیم و طی بیش از چهار دهه گذشته نه با شعار و حرف بلکه با عمل این موضوع را ثابت کرده‌ایم.

نوری گفت: بدون‌ شک اگر مسئولان از اقدامات صورت گرفته در جهاددانشگاهی حمایت‌های کافی داشته باشند در آینده نزدیک شاهد کارهای بزرگی از سوی جهادگران این مجموعه خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha