انتقاد رئیس جمهور ایرلند از قطع کمک‌ها به سازمان آنروا
کد خبر: 4197973
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۵

انتقاد رئیس جمهور ایرلند از قطع کمک‌ها به سازمان آنروا

رئیس جمهور ایرلند با ضمن هشدار درباره حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح، خواستار ازسرگیری کمک‌ها به سازمان آنروا برای حمایت از فلسطینیان در غزه شد.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، مایکل هیگینز، رئیس‌جمهور ایرلند، در بحبوحه هشدارها درباره گسترش حمله زمینی توسط رژیم صهیونیستی به رفح که به معنای تکمیل جنایت نسل‌کشی است، درباره خطر گسترش جنگ اسرائیل علیه غزه به شهر رفح در جنوب نوار غزه هشدار داد.

این موضوع در بیانیه‌ای از سوی ریاست جمهوری ایرلند و در پی تماس تلفنی هیگینز با مایک رایان، مدیر اجرایی برنامه فوریت‌های بهداشتی سازمان بهداشت جهانی منتشر شد.

هیگینز گفت: هر گونه گسترش بیشتر تجاوز اسرائیل به منطقه پرجمعیت شهر رفح که بسیاری از مردم به آن فرار کرده‌اند، باعث از بین رفتن هرگونه احترامی به قانون انسانی سات.

وی بر لزوم دستیابی به آتش‌بس فوری در نوار غزه تأکید کرد و گفت: اجماع همه بر صلح پایدار براساس اصل ضرورت آتش‌بس فوری است؛ امری که بهترین امکان را برای دستیابی به هدف آزادی همه گروگان‌ها و اجازه دادن به کمک‌های اولیه بشردوستانه برای جمعیتی به کمک نیاز دارند، فراهم می‌کند.

رئیس جمهور ایرلند افزود: علاوه بر آتش‌بس فوری، آزادی گروگان‌ها و ارائه حمایت‌های بشردوستانه، بسیار مهم است بحث‌های جدی در مورد یک راه‌حل بلندمدت ازسرگرفته شود که بتواند صلح و امنیت را برای مردم فراهم کند.

وی بر لزوم به رسمیت شناختن کشور فلسطین تأکید و خاطرنشان کرد: با توجه به رد راه حل دو کشوری توسط رژیم اشغالگر اسرائیل، باید با هر سخنی که این راه حل را تأیید نمی‌کند مقابله کرد.

رئیس‌جمهور ایرلند با توجه به تعلیق کمک‌های مالی به آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا)، بر اهمیت تداوم حمایت کشورها از آنروا در شرایط بحرانی کنونی برای گروه‌های آسیب‌پذیر فلسطینی تأکید کرد.

به دنبال ادعاهای اشغالگران اسرائیلی مبنی بر دست داشتن کارکنان آژانس سازمان ملل در حمله در 7 اکتبر، 18 کشور به طور موقت کمک مالی به آنروا را به حالت تعلیق درآوردند.

این کشورها شامل ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، ژاپن، ایتالیا، بریتانیا، فنلاند، آلمان، هلند، فرانسه، سوئیس، اتریش، سوئد، نیوزیلند، ایسلند، رومانی، استونی و اتحادیه اروپا می‌شود.

انتهای پیام
captcha