پایان رقابت ۳۱۶ حافظ کل قرآن برای اخذ مدرک تخصصی + عکس
کد خبر: 4197569
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶
همزمان در سراسر کشور برگزار شد

پایان رقابت ۳۱۶ حافظ کل قرآن برای اخذ مدرک تخصصی + عکس

آزمون مرحله سوم هجدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ با رقابت ۳۱۶ حافظ کل قرآن از سراسر کشور پایان یافت.

به گزارش ایکنا، آزمون مرحله سوم هجدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم جمعه ۱۳ بهمن‌ماه به صورت همزمان در ۱۱ استان با حضور ۳۱۶ حافظ کل برگزار شد.

برهمین اساس تعداد ۳۱۶ حافظان کل قرآن از مجموع ۱۰ هزار ثبت‌نام‌کننده در این دوره به این مرحله راه پیدا کردند.

یکی از اتفاقات مثبت این دوره، برگزاری این آزمون در چند مرکز استان بود، چراکه پیش‌ از این افرادی به مرحله سوم راه پیدا می‌کردند که همگی برای شرکت در آزمون باید به تهران مراجعه می‌کردند، اما سازمان دارالقرآن برای رفاه حال شرکت‌کنندگان، امسال این آزمون را برای اولین بار در ۱۱ مرکز استان شامل آذربایجان شرقی، اصفهان، تهران، خراسان رضوی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، مازندران، همدان و یزد برپا کرد.

شرکت‌کنندگان در این مرحله از آزمون‌ها به ۱۸۴ پرسش چهارگزینه‌ای پاسخ دادند. ۱۲۰ پرسش آن از ترجمه و ۶۰ پرسش از مفردات قرآن کریم بود. همچنین منبع آزمون ترجمه، ترجمه قرآن کریم آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی و منبع آزمون مفردات کتاب قاموس قرآن، نوشته آیت‌الله علی‌اکبر قرشی بود.

با پایان این آزمون و بعد از اعلام نتایج نهایی آن رسماً، نوزدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم از اوایل اسفند‌ماه آغاز خواهد شد. زمان دقیق و جزئیات ثبت‌نام متعاقباً به اطلاع شرکت‌کنندگان خواهد رسید.

انتهای پیام
captcha