روایت زندگی شهدا را با سینما جهانی کنیم
کد خبر: 4197089
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲
قاضی‌زاده هاشمی:

روایت زندگی شهدا را با سینما جهانی کنیم

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در آیین رونمایی از پوسترهای آثار سینمایی گروه شاهد با بیان آنکه زبان هنر نقش مهمی در انتقال پیام دفاع‌ مقدس دارد گفت: روایت زندگی شهدا را با سینما جهانی کنیم.

به گزارش  ایکنا؛ سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در آیین  رونمایی از پوسترهای آثار سینمایی گروه شاهد با تقدیر از سینماگران متعهد کشور گفت: در بنیاد شهید و امور ایثارگران برای تحقق اهداف خود چون انتقال پیام شهدا نیازمند سینماگران و اهالی هنر هستیم زیرا زبان هنر نقش مهمی برای انتقال پیام دارد و موجب می‌شود که این پیام در طول تاریخ ادامه داشته باشد. دست‌اندرکاران ساخت فیلم‌ها به ما در انجام وظایفمان کمک می‌کنند؛ زیرا  با زبان هنر بهتر می‌توان پیام فرهنگ دفاع‌ مقدس را منتقل کرد.

معاون رئیس جمهور افزود:  واقعه عاشورا را هنرمندان به نسل امروز منتقل کرده‌اند. دنیای امروز خودش را با داشته‌هایش معرفی می‌کند و نوع نگاهش را روایت می‌کند.  ایران در گذشته و حال روایت‌های مهمی دارد و ما توانسته‌ایم  به قله‌های زیادی دست یابیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: نگاه ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران به هنر، انتقال مکتب ایرانی و اسلامی به مردم جهان است. مردم دنیا از طریق داشته‌ها‌‌یشان خود را معرفی می‌کنند؛ برخی داشته‌ها‌شان افسانه و برخی تکنولوژی‌ است. زندگی مردم ایران در گذشته تاریخ و هم مکتب اهل بیت(ع) قابل روایت است و توانسته‌ایم مکتب‌مان را به جهان معرفی کنیم.

اهمیت تبیین مجاهدت ایثارگران و شهدا

معاون رئیس جمهور با اشاره به اهمیت تبیین مجاهدت تلاش‌گران در عرصه‌های مختلف گفت: هر نوع ایثارگری قابل بیان است و بالاترین درجه ایثارگری شهادت است. وقتی خدای رحمان در عالم فداکاری کسی را بپذیرد او را به شهادت می‌رساند و سعادت ابدی را به شهید اهدا می‌کند. زندگی شهدای ما برای همه مردم دنیا قابل روایت است و باید به درستی روایت شود.

قاضی‌زاده هاشمی  تصریح‌کرد: سال گذسته مجاهدت مردم کرد را در فیلم «اتاقک ‌گلی» به تصویر در آوردیم. امسال نقش دو قوم دیگر کشور را در فیلم سینمایی «میرو»، «آن دو»  نشان‌ می‌دهیم. ما سینما را فقط برای سینما نمی‌خواهیم و  به دنبال تمدن‌سازی هستیم.

معاون رئیس جمهور، خطاب به سینماگران، گفت: کارها باید با اخلاص باشد و به خوبی دیده شود. داستان‌ها و کتاب‌های خوبی برای روایت سال‌های دفاع مقدس وجود دارد که قابلیت تبدیل‌شدن به فیلم را دارد. همچنین اتفاق‌های که در یمن و غزه رخ داد، قابلیت روایت و نشان دادن به مردم جهان را دارد.

قاضی‌زاده هاشمی: روایت زندگی شهدا را با سینما جهانی کنیم

رونمایی از پوستر 5 فیلم بنیاد شهید در جشنواره فجر

بر اساس این گزارش به نقل از ایثار؛ سیدمحمدصادق هاشمی، معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه این مراسم، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا، به ارائه گزارشی از ۵ فیلم تولید شده با حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت و گفت: ۳ فیلم به جشنواره فیلم فجر راه پیدا کرده است، فیلم «شور عاشقی» به کارگردانی «داریوش یاری» در مورد کاروان اسرای کربلا و حضرت زینب(س) از کوفه تا شام است.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین به معرفی فیلم «دست ناپیدا» اثر «انسیه شاه‌حسینی» پرداخت و گفت: فیلم در مورد نقش زنان در هشت سال دفاع مقدس است. همچنین فیلم «جزیره مجنون» اثر «حسین قاسمی جامی» تنها فیلمی است که در مورد فتنه سال گذشته و موضوع زن، زندگی و آزادی است.

هاشمی در مورد فیلم «میرو» اثر «حسین ‌ریگی» و «آن ‌دو» اثر «مرتضی رحیمی»، خاطرنشان‌کرد: فیلم آن دو در مورد برادران «شهید خالدی» در استان چهارمحال بختیاری است و فیلم «میرو» نیز مربوط به استان سیستان و بلوچستان و در مورد قوم بلوچ است.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران به فیلم در حال ساخت «نامیرا» اشاره کرد و گفت: این فیلم در حال ساخت است، کار ما هنوز با این فیلم‌ها تمام نشده است و آثار دیگری در حال پژوهش است. از زحمات همکاران اداره کل هنری تشکر می‌کنم امیدوارم آثار بعدی منجر به تحول فرهنگی شود.

در پایان از پوسترهای ۵ فیلم تولید شده با حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازندگان فیلم‌ها رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha