زنگ انقلاب در مدارس کرمان نواخته شد
کد خبر: 4197060
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹

زنگ انقلاب در مدارس کرمان نواخته شد

در آستانه چهل‌وپنجمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و آغاز دهه فجر، زنگ انقلاب اسلامی در ۶۰۲۰ مدرسه سراسر استان کرمان نواخته شد.

نواختن زنگ انقلاب در مدارس کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، در آستانه چهل‌وپنجمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و آغاز دهه فجر، زنگ انقلاب اسلامی امروز، ۱۱ بهمن‌ماه در ۶۰۲۰ مدرسه سراسر استان کرمان نواخته شد. مراسم نمادین نواختن زنگ انقلاب با حضور نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه کرمان، جمعی از مسئولان استانی و دانش‌آموزان در هنرستان اندیشه نو شهر کرمان برگزار شد.

رضا رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در این مراسم با گرامیداشت یاد شهدا با اشاره به شهادت سه تن از دانش‌آموزان هنرستان اندیشه نو در حادثه تروریستی کرمان، گفت: امروز اینجا هستیم تا به شهدای دانش‌آموز بگوییم اگر شما رفتید دوستان شما با تلاش و درس خواندن ادامه‌دهنده راه شما خواهند بود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران در طول عمر خود فتنه‌های مختلفی به خود دیده که مهمترین آنها جنگ تحمیلی بود که شهدای بسیاری تقدیم شد، افزود: با وجود این فتنه‌ها انقلاب اسلامی همواره بالنده به پیش می‌رود و پیشرفت‌های فراوانی در جنبه‌های مختلف در حال انجام است.

مدیرکل آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به افتتاح پروژه‌های عمرانی هم‌زمان با دهه فجر امسال، ادامه داد: ۴۴ مدرسه با ۲۸۰ کلاس درس به بهره‌برداری می‌رسد. ۱۳۰ مدرسه نیز در ابتدای سال تحصیلی به بهره‌برداری رسید و از ابتدای دولت بیش از ۲۶۰ مدرسه ساخته شده و ۱۰۳ مدرسه نیز کلنگ‌زنی شد. یک مدرسه نیز همزمان با چهلم شهدای تروریستی در کرمان افتتاح می‌شود. همچنین ۳۰ پروژه ورزشی نیز در دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد.

رضایی در پایان با بیان اینکه باید قدر انقلاب اسلامی را بدانیم زیرا برای کسی که بخواهد، راه پیشرفت باز است و امروز پیشرفت‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف به دست جوانانی رقم خورده که در جمهوری اسلامی پرورش یافته‌اند، اظهار کرد: دانش‌آموزان می‌توانند با رعایت مسائل دینی و مذهبی و رعایت حجاب به یاد شهدا باشند و راه آنها را ادامه دهند.

انتهای پیام
captcha