اعلام نشانی حوزه‌های آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
کد خبر: 4196832
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶

اعلام نشانی حوزه‌های آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن

مرحله سوم هجدهمین دوره آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در ۱۱ استان برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان دارالقرآن الکریم، مرحله سوم هجدهمین دوره آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن جمعه سیزدهم بهمن‌ماه، در ۱۱ استان برگزار می‌شود.

محمدمهدی بحرالعلوم، مسئول دبیرخانه ملی حفظ قرآن گفت: تعداد ۳۱۶ نفر از حافظان کل قرآن از مجموع حدود ۱۰ هزار ثبت‌نام‌کننده در این دوره به این مرحله راه پیدا کردند که از این تعداد ۱۵۸ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی افزود: طی ادوار قبل، افراد راه‌یافته به این مرحله، همگی در تهران حاضر می‌شدند، اما برای اولین بار برای رعایت حال شرکت‌کنندگان، این آزمون در ۱۱ مرکز استان شامل آذربایجان شرقی، اصفهان، تهران، خراسان رضوی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، مازندران، همدان و یزد برگزار می‌شود. ناظرانی از سوی سازمان دارالقرآن الکریم بر روند برگزاری این آزمون‌ها نظارت خواهند داشت.

مسئول دبیرخانه ملی حفظ قرآن کریم افزود: شرکت‌کنندگان در این مرحله به ۱۸۴ سؤال چهارگزینه‌ای پاسخ خواهند داد که ۱۲۰ سؤال آن از ترجمه و ۶۰ سؤال از مفردات قرآن است. منبع آزمون ترجمه، ترجمه قرآن کریم آیت الله مکارم شیرازی و منبع آزمون، مفردات کتاب قاموس قرآن، نوشته آیت‌الله علی‌اکبر قرشی است.

بحرالعلوم در پایان از ثبت‌نام نوزدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن از اوایل اسفندماه سال جاری خبر داد و گفت: زمان دقیق و جزئیات آن متعاقباً به اطلاع شرکت‌کنندگان خواهد رسید.

نشانی حوزه‌های آزمون در ۱۱ استان

انتهای پیام
captcha