همه دستگاه‌ها موظف به همکاری با آموزش و پرورش هستند
کد خبر: 4196526
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹
استاندار سیستان‌و‌بلوچستان:

همه دستگاه‌ها موظف به همکاری با آموزش و پرورش هستند

محمد کرمی با اشاره به اهمیت جایگاه تعلیم و تربیت گفت: همه دستگاه‌های اجرایی در سطح استان موظف به همکاری با سازمان آموزش و پرورش هستند.

محمدکرمی استاندارسیستان و بلوچستانبه گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به نقل از روابط عمومی استانداری، محمد کرمی، استاندار سیستان‌وبلوچستان، شامگاه،  ۸ بهمن در نشست با مدیران اداره‌کل آموزش و پرورش استان با تأکید بر همکاری همه نهادها در راستای تأمین نیازمندی‌های آموزشی و پرورشی اظهار کرد: خصوصیات اخلاقی، نحوه رفتار، نوع برخورد و حتی ساعت کاری معلمان بر روی دانش‌آموزان تأثیر مستقیمی دارد.
 
وی با اشاره به اینکه معلمی سیره انبیای الهی است زیرا معلمان به دو عمل پر اهمیت تربیت و آموزش می‌پردازند و باید حرف و عمل معلم یکی‌ باشد، افزود: اگر معلمی از توانایی علمی که خود محروم از آن است صحبت کند، مطمئناً دانش‌آموزان آن را نخواهند پذیرفت، معلمان می‌توانند با هدایت اوقات فراغت، ایده‌ها و افکار دانش‌آموزان سبب ایجاد جنبش‌های ذهنی کودکان و نوجوانان در جامعه شوند.
 
استاندار سیستان‌وبلوچستان ضمن تأکید بر استفاده سازمان آموزش و پرورش از ظرفیت‌ها و توانایی‌های دانشگاه‌های استان به اهمیت نقش معلمان در جنگ شناختی اشاره کرد و افزود: با توجه به پشتوانه‌ای قوی مانند اسلام و قرآن، تأثیرپذیری در جنگ شناختی از نشانه‌های ضعف ماست.
 
کرمی گفت: هدایت ذهن‌ها خیلی مهم است که دشمن در این زمینه تلاش می‌کند، همانگونه که در جنگ فیزیکی در میدان نبرد بودیم، امروز نیز در جنگ شناختی باید مصمم و با قدرت در کف میدان باشیم، در نظام اسلامی افکار و رفتار بر پایه اسلام، سبب رفع بسیاری از مشکلات در جامعه است، در جامعه الهی نیاز به نظارت نیست زیرا افراد خود را در محضر خدا می‌بینند.
 
وی ادامه داد: در همه جا مشکلات و مسائلی است که باید با رفتن به دل مشکلات و با امید و اراده نسبت به رفع آن‌ها اقدام کنیم، ما امروز مدیون خون شهدایی هستیم که زیر شکنجه‌ها با امید به آینده ایستاده‌اند و امروز وظیفه ماست که در مقابل مشکلات با قدرت ایستادگی کنیم.
 
استاندار سیستان‌وبلوچستان با اشاره به آیه «أَلاَ بِذِکْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ» بیان کرد: یاد خدا سبب آرامش افراد در زندگی خواهد بود و این نگاه الهی باعث این می‌شود که به همدیگر خدمت کنیم.
 
کرمی در پایان بر استفاده بهتر از فرصت‌ها، گفت‌وگو با دانش‌آموزان و تجلیل از دانش‌آموزان نخبه تأکید کرد.
انتهای پیام
captcha