پیکر شهید «محمدرضا سبحانی» در سوسنگرد آرام گرفت
کد خبر: 4196192
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵

پیکر شهید «محمدرضا سبحانی» در سوسنگرد آرام گرفت

پیکر پاک شهید «محمدرضا سبحانی» امروز، هفتم بهمن‌ماه با حضور جمعی از مسئولان استانی پس از گذشت ۴۳ سال از شهادتش، روی دستان مردم سوسنگرد تشییع شد.

پیکر سرباز فداکار جنگ تحمیلی

به گزارش ایکنا از خوزستان، پیکر پاک سرباز فداکار دوران دفاع مقدس شهید سیدمحمدرضا سبحانی، صبح امروز، هفتم بهمن‌ماه با حضور مسئولان استانی، نظامی و انتظامی و مردم دشت‌ آزادگان از میدان بسیج شهر سوسنگرد به سمت یادمان شهدای گمنام در ورودی شهر سوسنگرد تشییع شد.

یادآور می‌شود، سرباز فداکار شهید سیدمحمدرضا سبحانی که در سال ۱۳۳۹ در سوسنگرد متولد شد. وی در روزهای آغاز جنگ تحمیلی سرباز ژاندارمری بود. در ششم مهرماه سال ۱۳۵۹ هنگام ورود ارتش بعث عراق به سوسنگرد، شهید سبحانی در منطقه خزعلی در کنار برخی مردم منطقه در برابر متجاوزان ایستاد. در نهایت وی به تنهایی با بعثی‌ها مبارزه کرد و هنگامی که زخمی شده بود به اسارت بعثی‌ها درآمد.

بعثی‌ها پس از به اسارت گرفتن این سرباز مدافع وطن، وی را بسیار شکنجه کردند و سپس او را به یک درخت نخل بستند و در حالی که هنوز زنده بود جسم مجروحش را با بنزین به آتش کشیدند. شهید محمدرضا سبحانی هنگام شهادت ۲۰ سال داشت.

پیکر پاک شهید سبحانی در نقطه شهادتش در منطقه خزعلی دفن شد و این محل اکنون یکی از یادمان‌های دفاع مقدس و نماد مقاومت مردم سوسنگرد و زیارتگاه راهیان نور است.

اکنون پس از ۴۳ سال پیکر پاک این شهید از محل شهادتش به یادمان شهدای گمنام سوسنگرد منتقل شده است.

انتهای پیام
captcha