جامعه امروز نیازمند گسترش بیشتر فرهنگ قرآنی است
کد خبر: 4196143
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۷
مدیر جلسه قرآن هیئت مذهبی راسخون ویس:

جامعه امروز نیازمند گسترش بیشتر فرهنگ قرآنی است

حجت‌الاسلام علی فدیعمی با بیان اینکه با تشکیل جلسات قرآن می‌توانیم شاهد آثار نور قرآن در منازل باشیم و با معارف قرآن آشنا شویم، گفت: نیازمند گسترش فرهنگ قرآن کریم در سطح جامعه هستیم و این جلسات می‌تواند ما را به این هدف نزدیک کند.

حجت الاسلام علی فدیعمی، مدیر جلسه قرآن هیئت راسخون ویسحجت‌الاسلام علی فدیعمی، مدیر جلسه قرآن هیئت مذهبی راسخون ویس شهرستان باوی در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان درباره روند فعالیت این جلسه گفت: جلسه قرآنی این هیئت هر هفته چهارشنبه‌ها برگزار و در هر جلسه نیم جزء قرآن کریم توسط شرکت‌کنندگان تلاوت می‌شود که معمولاً 20 دقیقه به طول می‌انجامد و سپس تفسیر کوتاهی از یک یا دو آیه صفحات تلاوت شده برای حضار بیان می‌شود.

وی که بیان تفسیر این جلسه را بر عهده دارد، گفت: شرکت‌کنندگان این جلسات عموم مردم هستند، به همین منظور رویکرد ما تقویت روخوانی است. در حین تلاوت مدیر جلسه، اشکالات تلاوت را تصحیح می‌کند. تلاش بر این است که تفسیر ارائه شده هم یک تفسیر عمومی، کاربردی و قابل فهم باشد تا مخاطبان بتوانند از آن یک ایده رفتاری برای زندگی خود برداشت کنند.

فدیعمی با اشاره به اینکه معمولاً هر هفته حدود پنجاه تا شصت نفر در این جلسات شرکت می‌کنند، افزود: در مناسبت‌ها، مولودی‌خوانی یا مرثیه‌سرایی نیز به برنامه تلاوت و تفسیر قرآن کریم افزوده می‌شود.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: این توصیه رسول خدا(ص) است که فرمودند: «نَوِّرُوا بُیُوتَکُمْ بِتِلاَوَةِ القُرْآنِ» با تشکیل این جلسات، می‌توانیم شاهد آثار نور قرآن در منازل باشیم و از طرفی با معارف قرآن آشنا می‌شویم. قرآن کریم برای تدبر است و در این جلسات، تلاوت و تدبر در کنار هم هستند. نیازمند گسترش فرهنگ قرآن کریم در سطح جامعه هستیم و این جلسات می‌تواند ما را به این هدف نزدیک کند.

فدیعمی که پیش از این رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان نیز بود، گفت: معمولاً در بخش‌های قرآنی نهادها، ما مشغول جامعه قرآنی با اسم کلیشه‌ای آن که محدود به قاریان و حفاظ است، هستیم، در حالی‌که جامعه قرآنی تمام دوست‌داران قرآنی و شیفتگان معارف قرآن را در برمی‌گیرد. با توجه به اینکه به دنبال انجام یک کار مردمی بودیم، ایده تشکیل این جلسات شکل گرفت و الحمدلله راه ‌اندازی شد.

وی ضمن تقدیر از دارالقرآن تبلیغات اسلامی در حمایت از این جلسه قرآنی گفت: دارالقرآن می‌تواند کمک حال این جلسات باشد. چون نسبت به تشکل‌های دینی، کمترین هزینه را دارند و نیاز آنها مصحف، رحل، سیستم صوتی  و یک فرد دغدغه‌مند است که بتواند افراد علاقه‌مند را دور هم گردآورد.

مدیر جلسه قرآن هیئت مذهبی قرآنی راسخون ویس با بیان اینکه این جلسات می‌تواند ارتباط و همدلی و اخوت بین افراد را تقویت کند، گفت: تقویت این جلسات از مهم‌ترین وظایفی است که بخش‌های قرآنی نهادها لازم است آن را در نظر بگیرند.

انتهای پیام
captcha