شلیک ۲ موشک از جنوب لبنان به شمال فلسطین اشغالی
کد خبر: 4195838
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۳
اخبار فلسطین؛

شلیک ۲ موشک از جنوب لبنان به شمال فلسطین اشغالی

مقاومت اسلامی لبنان از حمله موشکی جدید خود به مراکز نظامی رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، منابع خبری اعلام کردند که امروز چهارشنبه نیز حزب‌الله حمله‌های جدیدی به مراکز نظامی رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی انجام داده است.

خبرنگار الجزیره از شلیک دو موشک از جنوب لبنان به شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

از سوی دیگر حزب‌الله در بیانیه‌ای اعلام کرد: رزمندگان ما مرکز نظامی بیاض بلیدا را با سلاح مناسب هدف قرار دادند.

روزنامه عبری زبان هاآرتص گزارش داد: نزدیک به ۸۰ هزار شهرک‌نشین که پیش از این در نزدیکی مرزهای لبنان زندگی می‌کردند از آغاز جنگ علیه نوار غزه از این منطقه‌ها تخلیه شده‌اند.

نتایج یک نظرسنجی که توسط مرکز پژوهش‌های منطقه‌ای در دانشکده «تل حی» انجام شده، نشان می‌دهد که ۴۰ درصد از شهرک‌نشینان صهیونیست اعلام کرده‌اند حتی بعد از پایان جنگ نیز به این منطقه‌ها برنمی‌گردند.

بر اساس گزارش روزنامه هاآرتص، بیشتر جوانان ساکن این بخش‌ها به محض مشاهد یک حادثه امنیتی منطقه‌های مذکور را ترک می‌کنند. نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که ساکنان الجلیل شرقی حتی بعد از تحقق امنیت کامل در این منطقه به آن برنمی‌گردند.

در این گزارش آمده است که مسئولان شهرک‌های صهیونیست‌نشین در مرزهای نزدیک به لبنان نسبت به وقوع یک بحران جمعیت شناختی در این منطقه‌ها با پایان جنگ علیه نوار غزه نگران هستند.

همچنین در راستای تشدید بحران‌های داخلی، رسانه‌های عبری زبان گزارش داده‌اند که از زمان حمله هفت اکتبر به بعد هزاران کسب و کار در بخش‌های شمالی مجاور مرز لبنان تعطیل شده‌اند.

همزمان با تشدید تنش‌ها در مرز لبنان و فلسطین اشغالی نیز شهردار حیفا اعلام کرد که ساکنان باید در صورت شروع جنگ با لبنان مواد غذایی به اندازه کافی تهیه کنند و اعلام این موضوع به تشدید نگرانی ساکنان بخش‌های شمالی منجر شده است.

وب سایت عبری زبان والا نیز تأیید کرده است که طرح پناه دادن به ۱۰۰ هزار نفر از ساکنان بخش‌های شمالی و تخلیه آن‌ها در سایه تشدید تنش احتمالی با حزب‌الله هم اکنون در حال اجرا است و مقامات تل آویو تلاش دارند تا این ۱۰۰ هزار نفر را از بخش‌های مرزی نزدیک به لبنان دور کنند.

آسیب ۷۵ درصدی مدارس نوار غزه

نهادهای بین‌المللی حقوق بشری درباره وضعیت بحرانی مدارس غزه و نظام آموزشی در این باریکه در نتیجه جنگ اخیر هشدار دادند.

در بیانیه مشترک شماری از نهادهای حقوق بشری بین‌المللی در این باره تأکید کردند: بیش از ۶۲۵ هزار دانش‌آموز در نوار غزه بیش از ۳ ماه است که از آموزش محروم هستند.

در ادامه این بیانیه آمده است: جنگ منجر به خسارت دیدن ۷۵ درصد از مدارس در نوار غزه شده است.

در ادامه بیانیه این نهادهای بین‌المللی تأکید شده است: برای اطمینان از بازگشت امن به آموزش، لازم است که جنگ متوقف شود.

شلیک ۲ موشک از جنوب لبنان به شمال فلسطین اشغالی

جوزف بورل: سازمان ملل بارها حق تعیین سرنوشت فلسطینیان را به رسمیت شناخته است

جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنانی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی حقی برای وتو تعیین سرنوشت فلسطینیان ندارد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر و الیور ورهلی، کمیسر اتحادیه اروپا در بروکسل در این خصوص گفت: اسرائیل نمی‌تواند حق وتو برای تعیین سرنوشت مردم فلسطین داشته باشد. ما از نقش حیاتی مصر در حصول اطمینان از ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه، ارائه مراقبت‌های بهداشتی به مردم تخلیه‌ شده از مراکز پزشکی، نقش‌آفرینی قاهره در مذاکرات توقف کمک‌‌های بشردوستانه و آزادی گروگان‌‌ها در ماه نوامبر قدردانی می‌‌کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد که هدف اتحادیه اروپا ایجاد ائتلافی است که از موضوع ازسرگیری دیدگاه سیاسی راه حل دو دولتی حمایت کند… و مصر در این زمینه شریک کلیدی است و باید باشد.

جوزف بورل خاطرنشان کرد: سازمان ملل بارها حق تعیین سرنوشت فلسطینیان را به رسمیت شناخته است و هیچ طرفی نمی‌تواند آن را انکار یا با آن مخالفت کند.

شلیک ۲ موشک از جنوب لبنان به شمال فلسطین اشغالی

حملات کوبنده مقاومت به نظامیان صهیونیست در غزه

گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد که دو تانک و بولدوزر رژیم صهیونسیتی را با موشک یاسین ۱۰۵ در غرب شهر خان یونس در جنوب غزه هدف قرار داده است.

از سوی دیگر سرایا القدس شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین با خمپاره، تجهیزات دشمن صهیونیست را هدف قرار داد.

ابوبلال، سخنگوی گردان‌های المجاهدین اعلام کرد: مبارزان ما مواضع دشمن صهیونیست را در خطوط مقدم با سلاح مناسب و متنوع درهم کوبیدند، حتی در مناطق شمالی که دشمن صهیونیست مدعی سیطره بر آن است.

این درحالی است که ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که ۴۰۶ افسر و نظامی این رژیم که در نبرد با مبارزان مقاومت مجروح شده‌اند، همچنان تحت درمان قرار دارند و ۴۰ نفر آن‌ها وضعیت وخیمی دارند.

ارتش رژیم صهیونیستی به زخمی شدن ۲۱ نظامی این رژیم طی ساعت‌های گذشته اشاره کرد که ۱۸ نفر در جنگ غزه کشته شده‌اند.

شلیک ۲ موشک از جنوب لبنان به شمال فلسطین اشغالی

اظهارات وزیر خارجه رژیم صهیونیستی علیه حزب‌الله و ایران

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی درپی فشارهای بین‌المللی علیه این رژیم برای توقف جنایات علیه ملت فلسطین در نوار غزه و در راستای تقلا برای توجیه حملات وحشیانه تل‌آویو به این منطقه، با فرار به جلو به لفاظی دوباره علیه جمهوری اسلامی ایران و حزب‌الله لبنان پرداخت.

یسرائیل کاتس در سخنان خود با تکرار تهدیدهای توخالی مقامات این رژیم علیه حزب‌الله، گفت: اگر حزب‌الله از مواضعش عقب ننشیند، لبنان بهای آن را پرداخت خواهد کرد.

وی در ادامه با تکرار لفاظی‌های دیگر مقامات این رژیم علیه ایران و حزب‌الله و بدون اشاره به جنگ‌افروزی‌ها و اقدامات شرورانه تل‌آویو علیه ملت‌های منطقه، اظهار کرد: اگر این اتفاق رخ ندهد در اقدام علیه ایران و گروه‌های مورد حمایتش تردید نخواهیم کرد.

رژیم صهیونیستی هم‌اکنون زیر فشارهای بین‌المللی و شکاف و بحران داخلی بر اثر جنگ علیه نوار غزه قرار دارد. پرونده شکایت علیه تل‌آویو به خاطر نسل‌کشی در غزه در دادگاه دیوان بین‌المللی دادگستری به جریان افتاده است و بسیاری از کشورها خواهان توقف این جنگ شده‌اند و مناطق مختلف جهان نیز صحنه تظاهرات در محکومیت جنایت‌های رژیم اسرائیل و لزوم توقف آن است.

در سطح داخلی نیز، بین سران نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی درباره نحوه مدیریت جنگ اختلافات شدیدی بروز کرده است و همچنین سران این رژیم زیر فشار خانواده‌های اسیران صهیونیست قرار دارند که تعدادی از آنها در حملات خود ارتش اسرائیل در نوار غزه کشته شده‌اند.

در هفته‌های اخیر نیز انتقادها از کابینه نتانیاهو شدت گرفته و درخواست‌ها برای کناره‌گیری او افزایش یافته است.

شلیک ۲ موشک از جنوب لبنان به شمال فلسطین اشغالی

انهدام چهار تانک و یک نفربر رژیم صهیونیستی در خان‌یونس

گردان‌های شهید عزالدین القسام، شاخه نظامی حماس اعلام کرد: در چند عملیات جداگانه چهار تانک مرکاوا و یک نفربر و یک بولدوزر اشغالگران صهیونیست را در شهر خان‌یونس هدف قرار داده و منهدم کرده است.

گردان‌های شهید عزالدین القسام تأکید کرد: چهار تانک مرکاوای اشغالگران را با شلیک راکت الیاسین ۱۰۵ در غرب شهر خان‌یونس هدف قرار داده و منهدم کرده است.

گردان‌های القسام همچنین اعلام کرد: یک نفربر و یک دستگاه بولدوزر نظامیان اشغالگر را در جنوب شرق شهر خان یونس با استفاده از شلیک راکت‌های الیاسین ۱۰۵ منهدم کرده است.

این گروه مقاومت فلسطین همچنین تأکید کرد رزمندگانش یک گروه ۱۵ نفره از نیروهای اشغالگر را که در داخل یک منزل در غرب خان یونس کمین کرده بودند، با یک راکت TBG هدف قرار داده است که بر اثر آن، نیروهای مذکور کشته و زخمی شدند.

گردان‌های القسام در عملیات دیگری با حملات خمپاره‌ای سنگین، تجمع نیروهای اشغالگر در شرق منطقه الفخاری در غزه را هدف قرار داد و تلفات سنگینی به دشمن صهیونیست تحمیل کرد.

خروج دیپلمات‌ها از نشست شورای امنیت در اعتراض به سخنرانی نماینده اسرائیل

منابع رسانه‌ای چهارشنبه شب از خروج شماری از دیپلمات‌ها از نشست شورای امنیت در هنگام سخنرانی نماینده رژیم صهیونیستی خبر دادند.

شبکه تی آر تی عربی در این باره اعلام کرد که بسیاری از دیپلمات‌های خارجی، هنگام آغاز سخنرانی گلعاد اردان، سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل در اعتراض به جنایات این رژیم در غزه، سالن جلسات شورای امنیت سازمان را ترک کردند.

این شبکه همچنین ویدیوئی را از لحظه خروج دیپلمات‌ها از سالن جلسه منتشر کرد.

نشست شورای امنیت سازمان ملل با حضور حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و برخی دیگر از وزرای خارجه کشورها و نیز آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل برای بررسی وضعیت خاورمیانه و فلسطین عصر روز سه‌شنبه به وقت محلی برگزار شد.

رژیم صهیونیستی هم اکنون زیر فشارهای بین‌المللی و شکاف و بحران داخلی بر اثر جنگ علیه نوار غزه قرار دارد. پرونده شکایت علیه تل‌آویو به خاطر نسل‌کشی در غزه در دادگاه دیوان بین‌المللی دادگستری به جریان افتاده است و بسیاری از کشورها خواهان توقف این جنگ شده‌اند و مناطق مختلف جهان نیز صحنه تظاهرات در محکومیت جنایت‌های رژیم اسرائیل و خواهان توقف آن است.

در سطح داخلی نیز، بین سران نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی درباره نحوه مدیریت جنگ اختلافات شدیدی بروز کرده است و همچنین سران این رژیم زیر فشار خانواده‌های اسیران صهیونیست قرار دارند که تعدادی از آن‌ها در حملات خود ارتش اسرائیل در نوار غزه کشته شده‌اند.

در هفته‌های اخیر نیز انتقادها از کابینه نتانیاهو شدت گرفته و درخواست‌ها برای کناره‌گیری وی افزایش یافته است

انتهای پیام
captcha