دلایل تولد امام علی(ع) در کعبه
کد خبر: 4195520
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷

دلایل تولد امام علی(ع) در کعبه

ویژه‌نامه اینترنتی ولادت حضرت علی(ع) شامل بخش‌های گوناگون و متنوع خواندنی و شنیدنی منتشر شد.

علت تولد علی(ع) در کعبه را در ویژه‌نامه اینترنتی بخوانیدبه گزارش ایکنا، ویژه‌نامه اینترنتی ولادت حضرت علی(ع) شامل بخش‌های گوناگون و متنوع خواندنی و شنیدنی در سایت بلاغ منتشر شد.

یکی از بخش‌ها در این ویژه‌نامه مربوط به سخنرانی‌ها و منبر‌های مکتوب است که علت تولد امیرالمؤمنین(ع) در کعبه، مقام و منزلت امیرالمؤمنین(ع) و تحلیل جامع میلاد استثنایی امام علی(ع) داخل کعبه مکرمه در این سخنرانی‌ها مورد بررسی قرار گرفته است.

همچنین در بخش سخنرانی‌های صوتی به مباحثی نظیر  امیرالمؤمنین و الگوی حکومت اسلامی، بیانات مقام معظم رهبری به مناسبت ولادت حضرت علی(ع)، عظمت حضرت امیر(ع) در بیان آیت‌الله بهجت(ره)، حکمت خداوندی و علی(ع) در بیان علامه جعفری(ره)، رفتار حضرت علی در مقابل انحراف در بیان حجت‌الاسلام رفیعی شنیدنی است.

مقالاتی چون حکومت از دیدگاه امام علی(ع)، عدالت و حکومت از دیدگاه علی(ع)، علی(ع) در آینه قرآن، جاذبه و دافعه علی(ع)، برکت و عظمت ولایت و نگاهی به عبادت علی(ع) قابل دسترسی و ارجاع است. در بخشی از مقاله «شاخصه‌های دینداری از نگاه امام علی(ع)» آمده است؛ بعضی‌ها دین‌دان‌ هستند، ولی دیندار نیستند. شناخت اسلام، منهای تعبد و عمل به آن، ارزشی ندارد. بسیاری از اسلام‌شناسان غربی و مستشرقان مسیحی و یهودی، اسلام و احکام دین و مفاهیم قرآن را بهتر از مسلمانان می‌دانند، ولی آن را نپذیرفته‌اند. پس، دینداری مهم است؛ نه دین‌دانی. در بحث شاخصه‌های دینداری نباید این نکته را از یاد بُرد و بایسته است که به ابعاد عملی و رفتاری اسلام توجه خاص داشت.

نرم‌افزار کتاب‌های «سیاست‌نامه» و «الغارات»، ۱۶۰۰ منقبت امام علی از قرآن و روایات، مجموعه کتب امام علی(ع) شناسی، پانصد حدیث از امام علی(ع)، هزار و یک داستان از زندگانی امام علی(ع) و ... در این ویژه‌نامه قابل دسترسی است.

در بخش پرسمان نیز به مجموعه پرسش‌ها و پاسخ‌هایی درباره امام علی(ع) پرداخته شده است، از جمله این سؤال‌ها از این قرار است؛ ابوتراب یعنی چه و چرا به حضرت علی(ع) لقب ابوتراب داده شده است، نقش صبر امام علی(ع) در وحدت مسلمین، دلایل افضلیت امام علی بر انبیا(ع) چگونه بود و انفاق حضرت علی(ع) در رکوع و حضور قلب ایشان در نماز را چگونه توجیه می‌کنید؟  

نماهنگ، استوری، اشعار و نگارخانه از بخش‌های دیگر این ویژه‌نامه اینترنتی است که علاقه‌مندان می‌توانند آن را اینجا ببینند.

انتهای پیام
captcha