ضرورت‌های سند راهبردی توسعه فرهنگ قرآنی خوزستان بررسی شد
کد خبر: 4195185
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵

ضرورت‌های سند راهبردی توسعه فرهنگ قرآنی خوزستان بررسی شد

مشاور قرآنی استاندار خوزستان با تأکید بر اهمیت بررسی ضرورت‌های سند راهبردی توسعه فرهنگ قرآنی استان خوزستان گفت: این سند در سه محور اصلی آموزشی، تبلیغی و پژوهشی تنظیم می‌شود.

قاسم مقدمی مشاور استاندار خوزستان در امور قرآنی

قاسم مقدمی، مشاور قرآنی استاندار خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان با اشاره به برگزاری نخستین جلسه تحلیل و بررسی ضرورت‌های سند راهبردی توسعه فرهنگ قرآنی استان خوزستان با حضور هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی استان، گفت: صرف نظر از اینکه چه کسی به‌عنوان مشاور قرآنی استاندار خوزستان انتخاب شده است، نفس عمل و اقدام استاندار خوزستان نشان دغدغه‌‌مندی، اهتمام و ارزش‌گذاری وی به قرآن و قرآنیان استان خوزستان است.

وی افزود: مشکل فعالیت‌های قرآنی استان خوزستان از دیرباز نداشتن طرح و برنامه و نقشه راه در قالب اهداف کوتاه، میان و بلند‌مدت است. موازی‌کاری، جزیره‌ای و سلیقه‌ای کار کردن، بی‌برنامگی، وابسته شدن فعالیت‌ها به اشخاص و شدت و ضعف فعالیت‌ها همه و همه می‌تواند از دلایل نبود این سند باشد.

مقدمی گفت: عملیاتی کردن این سند بعد از تصویب، راه‌ها و اقدامات سختی دارد که باید با همکاری همگان صورت پذیرد. مهم‌ترین راهکار برون‌رفت از مشکلات پیش روی فعالیت‌های قرآنی استان که سال‌های بسیار در استان خوزستان، محسوس است، تدوین و تصویب قانونی، سند راهبردی توسعه فرهنگ قرآنی استان خوزستان است.

وی با بیان اینکه هدف از دعوت و حضور اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی در  جلسه‌ای که به این منظور گرفته شد، معرفی جایگاه مهم و کلیدی اتحادیه در عملیاتی و اجرایی کردن این سند است، افزود: اتحادیه به‌واسطه مردمی بودن و داشتن جایگاه حقیقی و حقوقی و همچنین داشتن نیروی فراوان و متخصص قرآنی در سطح استان، قطعاً می‌تواند از ارکان اصلی این سند چشم‌انداز پنج ساله باشد.

مشاور قرآنی استاندار خوزستان در ادامه بر اهمیت و لزوم مطالعه و ارائه نظرات کارشناسی در خصوص راهبردها و اقدامات این سند توسط اعضای اتحادیه قرآنی استان خوزستان تأکید کرد و گفت: جهت نهایی کردن این سند، از نظرات اعضای شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان و خبرگان قرآنی نیز، طی جلسات آینده استفاده خواهد شد.

مقدمی با بیان اینکه عملیاتی کردن حتی بخشی از اقدامات راهبردی سند در استان، ظرف یک تا دو سال موجب تغییر و تحول محسوس خواهد بود، اظهار کرد: مقرر شده است که اعضای اتحادیه نظرات کارشناسی خود در خصوص محتوای سه‌گانه سند راهبردی را در سه محور اصلی: آموزش عمومی و تخصصی قرآن کریم، فعالیت‌های تبلیغی _ ترویجی قرآنی و پژوهش و آموزش عالی قرآنی به‌صورت مکتوب ارائه دهند.

انتهای پیام
captcha