راه‌اندازی «خانه اندیشه» کودک و نوجوان در قزوین
کد خبر: 4195116
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲

راه‌اندازی «خانه اندیشه» کودک و نوجوان در قزوین

جلسه فوق‌العاده کمیسیون بانوان و امورخانواده شورای شهر قزوین با هدف بررسی طرح ایجاد «خانه اندیشه» کودک و نوجوان در بوستان مادر و کودک در تالار مردم این نهاد برگزار شد.

بوستان مادر و کودک

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، جلسه فوق‌العاده کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای شهر قزوین، به ریاست فاطمه اشدری و با حضور اعضای کمیسیون با هدف بررسی ایجاد «خانه اندیشه» کودک و نوجوان در بوستان مادر و کودک و هم‌اندیشی پیرامون استفاده از فضاهای این بوستان در جهت آموزش و توانمندسازی بانوان و کودکان در تالار مردم این نهاد برگزار شد.

فاطمه اشدری به عنوان رئیس این کمیسیون در سخنانی با بیان این نکته که باید از فضاهای موجود در بوستان مادر و کودک استفاده بهینه صورت گیرد، گفت: نزدیک به یک سال از افتتاح و بهره‌برداری این بوستان می‌گذرد اما فضاهای مورد نیاز و مورد مطالبه کمیسیون هنوز محقق نشده است. ما باید بتوانیم برای اوقات فراغت و آموزش خانواده‌ها و کودکان برنامه‌های متنوعی در نظر بگیریم و این بوستان ظرفیت ایجاد کارگاه و فضاهای آموزشی را دارد.

وی با اشاره به اینکه صدا وسیما باید برای اوقت فراغت تمامی اقشار جامعه برنامه داشته باشد، اظهار کرد: متأسفانه صدا و سیما در تولید محتوا برای خانواده‌ها و به ویژه کودکان خوب عمل نمی‌کند و این‌گونه می‌شود که استفاده از فضای مجازی و گوشی تلفن همراه بیشترین وقت را از مردم می‌گیرد.

رئیس کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای شهر قزوین تصریح کرد: وقتی هیچ برنامه‌ای در جامعه و صدا و سیما برای جامعه هدف وجود ندارد مردم و جوانان و کودکان پناهی جز فضای مجازی ندارند. بنابراین ایجاد خانه اندیشه کودک و نوجوان و توجه به مسأله تفکر و کار کردن در این حوزه می‌تواند به صورت عمقی روی کودکان و نوجوانان اثر داشته باشد.

در ادامه این جلسه نیز هرکدام از حاضرین ضمن بیان نقطه نظرات خود به برخی از چالش‌های موجود در فضای مجازی و بی‌برنامگی نهادهای فرهنگی برای کنترل و مدیریت این فضا و همچنین پرهیز از تربیت تک بعدی فرزندان توسط والدین پرداختند.

انتهای پیام
captcha