همایش رسانه و حماسه حضور در ارومیه برگزار شد
کد خبر: 4194505
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۸

همایش رسانه و حماسه حضور در ارومیه برگزار شد

همایش رسانه و حماسه حضور با سخنرانی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در ارومیه برگزار شد.

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در همایش رسانه و حماسه حضور گفت: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود چهار راهبرد مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت را برای انتخابات ترسیم کرده‌اند و رسانه در تبیین این راهبردها نقش بسیار موثری دارد.

وی با تقدیر از رزمندگان و پاسداران دلیر جبهه اسلام در پاسخ به عملیات تروریستی علیه مردم بی‌دفاع و مظلوم کشور که در مراسم بزرگداشت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی به شهادت رسیدند به موضوع همایش پرداخت و بیان کرد: این همایش در راستای یکی از مصوبات ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی استان تشکیل یافته است.

عتباتی ادامه داد: اهمیت امر انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر هیچکس پوشیده نیست چرا که انتخابات یکی از آینه‌های تمام‌نمای مردم‌سالاری دینی است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی افزود: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود چهار راهبرد مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت را برای انتخابات ترسیم کرده‌اند و رسانه در تبیین این راهبردها نقش بسیار موثری دارد.

وی افزود: رسانه باید اهمیت مجلس که در رأس امور قرار دارد و می‌تواند با قانونگذاری دقیق، فنی، بروز و در زمان خود با توجه به نیازمندی‌های جامعه و نقش نظارتی خود در توسعه کشور نقش موثری ایفا کند را تبیین کند.

مقام ارشد قضایی استان بیان کرد: یکی دیگر از وظایف رسانه ایجاد احساس مسئولیت مردم بر اجرای حق و تکلیف شهروندی بر نقش مستقیم خود در سرنوشت کشور با روشنگری و بیان توانمندی و ظرفیت‌های عادلانه کاندیداها متخصص، بدور از جبهه‌بندی‌های سیاسی است.

 عتباتی ادامه داد: راهبرد دیگری که مقام معظم رهبری به آن تاکید دارند سلامت انتخابات است که در این حوزه نیز اصحاب رسانه به عنوان ناظران منصف و نمایندگان اذهان عمومی مردم نقش بسیار قوی و ارزشمندی با آسیب‌شناسی می‌توانند ایفا کنند و کمک کنند انتخابات سالم، بی‌مسأله و به‌دور از جرم و تخلف را شاهد باشیم.

وی تاکید کرد: اصلی‌ترین ویژگی نماینده مجلس قانون‌مندی است و باید تلاش کرد همه اقدامات در حوزه انتخابات بر مبنای قانون باشد و این ایام فرصت مناسبی برای فرهنگ‌سازی یک مجلس انقلابی که خصوصیات آن در بیانات مقام معظم رهبری و بزرگان دینی به آن اشاره شده است پرداخته شود و بدون شک نقش رسانه در این امر مهم نیز ارزشمند است.

وی به رقابت در یک فضای اخلاقی و قانونی، طرح نیازمندی‌های کشور به کاندیداها از سوی اصحاب رسانه، کمک به سلامت فضای مجازی و در نظر گرفتن انصاف و عدالت در عملکردها و نقدها تاکید کرد.

انتهای پیام
captcha