تولیدات هنری بنیاد شهید چهارمحال‌وبختیاری معرفی شد
کد خبر: 4194363
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱

تولیدات هنری بنیاد شهید چهارمحال‌وبختیاری معرفی شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال‌وبختیاری گفت: با عقد قراردادهای متعدد در حوزه فعالیت‌های هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران، این اقدامات در مرحله به ثمر نشستن در سال ۱۴۰۲ است.

اسماعیل عسگری، مدیرکل بنیاد شهید

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال‌وبختیاری، اسماعیل عسگری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برنامه‌های این نهاد در حوزه هنری را تشریح کرد و گفت: با عقد قراردادهای متعدد در حوزه فعالیت‌های هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران، این اقدامات در مرحله به ثمر نشستن در سال ۱۴۰۲ است.

وی ادامه داد: دو اثر چندرسانه‌ای با موضوع شهیدان «حسینعلی ترکی» و «علی عسگری» ساخته شده است که در دهه فجر انقلاب اسلامی رونمایی خواهد شد.

عسگری از ساخت سه سرود ویژه بنیاد شهید خبر داد و افزود: این سه اثر هنری توسط گروه‌های سرود برجسته استان «نسیم صبای لردگان»، «آوای باران» و «محمد رسول الله(ص)» تهیه شده است که همزمان با ولادت با سعادت حضرت ابوالفضل(ع) و روز جانباز، همچنین در دهه فجر و نیز روز شهید رونمایی خواهند شد.

عسگری بیان کرد: مصاحبه با والدین شهدا با عنوان اسناد افتخار امسال نیز در دستور کار بوده که در این راستا، ۴۰۰ مصاحبه ضبط شده و به‌صورت روزانه از سیمای استان پخش می‌شود.

وی افزود: تصویب تله فیلم «ماه شب دزلی» و انجام مقدمات ساخت، انعقاد قرارداد ساخت فیلم مستند «یل ایل» ویژه سردار شهید «ارسلان حبیبی» و رونمایی در روز شهید و نیز، انعقاد قرارداد ساخت سه تئاتر صحنه‌ای ایثار با سه گروه هنری تئاتر و رونمایی در روز شهید از دیگر اقدامات بنیاد شهید در حوزه فعالیت‌های هنری بوده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان از تشکیل کلاس عکاسی حرفه‌ای هنری برای ۳۰ هنرمند استان در ۲۹ بهمن‌ماه خبر داد و گفت: همچنین انعقاد قرارداد نگارش کتاب مرجع وصیت‌نامه شهدای استان و رونمایی در روز شهید و نیز تأیید و اخذ مجوز و هزینه چاپ دو کتاب ارزشمند «گردان توحید» و «سرخ لاله» در دستور کار قرار دارد.

عسگری تشکیل کمیته هنری بنیاد و تأیید ساخت سه فیلم مستند را نیز یادآور شد و توضیح داد: این سه فیلم با نام‌های «کوچه ایثار»، «شهیده نورمند» و «شهید کاووسی» برای تأیید و اخذ مجوز به مرکز ارسال شده است و منتظر تأیید مرکز هستیم.

وی در پایان با اشاره به راهیابی مستند «شیخ‌شبان معرفی روستای نمونه ایثارگری و خاتم‌کاری روستا» به جشنواره فجر، گفت: طراحی دیواری سرداران شهید در شهرکرد و اردل به عنوان هنر تجسمی و رونمایی در دهه فجر نیز در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha