۱۰ خانواده قرآنی در قزوین تجلیل شدند
کد خبر: 4193719
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸

۱۰ خانواده قرآنی در قزوین تجلیل شدند

به همت کانون تخصصی ریحانه مسجد جامع چوبیندر از ۱۰ خانواده قرآنی که در حوزه فعالیت‌های قرآنی پیشکسوت بوده و یا یکی از اعضای خانواده حافظ و یا مربی قرآن هستند، با محوریت بانوان و مادران خانواده تجلیل به عمل آمد.

قرآن

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین سید رئوف تقوی، سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین، در مراسم تجلیل از ۱۰ خانواده قرآنی که به همت کانون تخصصی ریحانه مسجد جامع چوبیندر برگزار  شد، گفت: وقتی حدیث کسا را خوانده و صحبت‌‍های حضرت زهرا(س) را با فرزندان‌شان مشاهده می‌کنیم، می‌بینیم آن حضرت با امام حسن(ع) و امام حسین(ع) به یک شکل سخن گفته و می‌فرمایند سلام میوه دلم و نور چشمم و این خود نشان می‌دهد که چگونه با فرزندان صحبت کنیم.

وی ادامه داد: وقتی فرزندمان کار اشتباهی انجام می‌دهد، باید تنها کار آن‌ها را مؤاخده کنیم نه خود آن‌ها را و این برخورد باید نسبت به همان کار باشد و با شخصیت فرزند کاری نداشته باشیم که کرامت نفس او از بین نرود. نکته دیگری که در حدیث کسا وجود دارد، نوع صحبت امام حسن(ع) و امام حسین(ع) با حضرت زهرا(س) است که وقتی وارد خانه می‌شوند با احترام  سلام می‌کنند و برای کاری که می‌خواهند انجام دهند، اجازه می‌گیرند که این مهم هم خود آموزنده است.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین با تقدیر از فعالیت های قرآنی در مسجد جامع چوبیندر خاطرنشان کرد: این مسجد سرآمد در حوزه قرانی است؛ هرچه می‌توانید قرآن بخوانید زیرا کمترین اثر قرآن این است که سبب می‌شود قلب ما پاک شده و آماده شنیدن دیگر معارف شود. هرچه به قرآن عمل کنیم رشد می‌کنیم و جایگاه‌مان در بهشت بهتر می‌شود و ان‌شالله توفیق یابیم خادم قرآن باشیم.

بنا بر این خبر در پایان این مراسم از ۱۰ خانواده قرآنی که در حوزه فعالیت‌های قرآنی پیشکسوت بوده و یا یکی از اعضای خانواده حافظ و یا مربی قرآن هستند، با محوریت بانوان و مادران خانواده تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha