اجرای نمایش «کَل» از چهارمحال‌وبختیاری در جشنواره تئاتر فجر
کد خبر: 4193665
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶

اجرای نمایش «کَل» از چهارمحال‌وبختیاری در جشنواره تئاتر فجر

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اعلام اسامی نمایش‌های راه‌یافته به بخش فراگیر چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، گفت: نمایش «کَل» کاری از هنرمندان توان‌خواه استان در این بخش از جشنواره فجر اجرا می‌شود.

تئاتر فجر

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، شهرام فرجی، معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اعلام اسامی نمایش‌های راه‌یافته به بخش فراگیر چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، گفت: نمایش «کَل» کاری از هنرمندان توان‌خواه استان در این بخش از جشنواره فجر اجرا می‌شود.

وی افزود: نمایش کَل به نویسندگی و کارگردانی «مصطفی محمدی‌دوست» با 12 نمایش صحنه‌ای پذیرفته ‌شده در بخش فراگیر چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر که با همکاری و مشارکت سازمان بهزیستی برگزار می‌شود، به رقابت می‌پردازد.

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نمایش 40 دقیقه‌ای کل به صورت فیزیکال طراحی شده است و با الگوبرداری از یک داستان کهن بختیاری، تأثیرات منفی شکار بر زندگی مردم را به تصویر می‌کشد، تصریح کرد: این نمایش در سال 1401 به عنوان اثر برگزیده جشنواره تئاتر منطقه‌ای افراد دارای معلولیت آفتاب نیز انتخاب شد.

فرجی یادآور شد: در نمایش صحنه‌ای کل 12 هنرمند از گروه نمایشی آستاره اجرای نقش‌ها را برعهده دارند که 6 نفر از آنان دارای معلولیت‌های بینایی، ذهنی، جسمی حرکتی و کوتاه قامتی هستند.

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، برابرسازی فرصت‌ها، تلفیق اجتماعی و مشارکت حداکثری افراد دارای معلولیت در برنامه‌های نمایشی کشور را از اهداف بخش فراگیر جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر بیان کرد و گفت: براساس زمان‌بندی اعلام شده برای این بخش از جشنواره، نمایش کل دوم بهمن در تالار هنر تهران به روی صحنه خواهد رفت.

گفتنی است، چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با دبیری مهدی حامد سقایان در بخش‌های مختلف از 26 دی آغاز می‌شود.

انتهای پیام
captcha