شیوه مشارکت در پویش ختم قرآن «سوره‌های سرخ» اعلام شد
کد خبر: 4193585
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴

شیوه مشارکت در پویش ختم قرآن «سوره‌های سرخ» اعلام شد

سامانه سوره‌های سرخ با محوریت 24 هزار ختم قرآن به نیت 24 هزار شهید پایتخت از سوی سازمان قرآن و عترت بسیج تهران راه‌اندازی شد.

همه آنچه که باید از سامانه سوره‌های سرخ بدانیمبه گزارش ایکنا، در جلسه هفتگی آموزش قرآن کریم سیدمحسن موسوی‌بلده، پیشکسوت قرآنی در محل مسجد فخرآباد تهران، از سامانه سوره‌های سرخ در قالب اجرای پویش ختم 24 هزار قرآن به نیت 24 هزار شهید شهر تهران رونمایی شد.

این اقدام در آستانه برگزاری دومین کنگره ملی شهدای پایتخت صورت گرفت تا هر یک از علاقه‌مندان به ساحت قرآن با مراجعه به این سامانه و بخش مربوط به تلاوت قرآن با انتخاب نام شهید مورد نظر، تعداد آیات، سوره‌ها یا احیاناً جزء قرآن و قرائت آن، ثواب آن را به روح شهید منظور نثار کنند.

اما این سامانه که با نشانی soorehayesorkh.ir برای عموم کاربران قابل دسترسی است، امکانات و اطلاعات دیگری را نیز در اختیار قرآن دوستان قرار می‌دهد که از آن جمله دیدن تصاویر، فیلم یا شنیدن صوت تلاوت هر یک از شهدای قرآنی است.

در بخش دیگر این سامانه، کاربران در جریان آخرین اخبار قرآنی و اطلاع از زندگینامه شهدای قرآنی قرار می‌گیرند، مضافاً بر اینکه صفحات بخشی از قرآن که برای قرائت انتخاب کرده‌اند، قابل مشاهده است. علاوه بر این از آنجا که ممکن است کاربران در روخوانی قرآن دچار مشکل باشند، صوت صحیح قرائت آیات منتخب قابل شنیدن است.

طراحی و برنامه‌ریزی این سامانه در گام نخست به گونه‌ای است که به ازای هر یک از 24 هزار شهید، یک ختم قرآن در دور اول صورت گیرد و لذا اگر ختم قرآن برای یک شهید صورت گرفته باشد، امکان انتخاب مجدد آن شهید برای آغاز ختم دوم وجود ندارد و سامانه به شکل خودکار به کاربر، انتخاب سایر شهدا را برای قرائت پیشنهاد می‌کند.

همچنین هیچ محدودیتی برای کاربران در انتخاب آیات و سوره‌ها وجود ندارد و حتی اگر کاربری تمایل داشته باشد کل قرآن را برای هر یک از شهدا ختم کند، امکان انتخاب کل قرآن از صفحه اول تا صفحه 604 وجود دارد.

همچنین امکان حضور در این طرح از طریق ارسال پیام کوتاه( ارسال عدد صفر) به سرشماره 5000313114 مهیا شده است.

همه آنچه که باید از سامانه سوره‌های سرخ بدانیم        

   

انتهای پیام
captcha