تحقیر تاریخی نظام سلطه با ترور سردار سلیمانی
کد خبر: 4192740
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴
حشمت‌الله قنبری مطرح کرد؛

تحقیر تاریخی نظام سلطه با ترور سردار سلیمانی

استاد و پژوهشگر تاریخ، اشتباه محاسباتی نظام سلطه در ترور شهید سلیمانی را تحقیر بزرگ‌ترین ارتش دنیا در حد یک گروه تروریستی منفعل دانست و گفت: شهادت او انتقام سخت خدا از نظام سلطه و استکبار عالم بود‌.

تحقیر تاریخی نظام سلطه با ترور سردار سلیمانیبه گزارش خبرنگار ایکنا، همایش معنوی نشان ارادت، با حضور جمعی از مسئولان کشوری و لشکری و هنرمندان و فرهیختگان عرصه فرهنگ به همت ستاد بازسازی عتبات عالیات امروز دوشنبه ۱۸ دی‌ماه برگزار شد.
 
حشمت‌الله قنبری، استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ، اولین سخنران این همایش بود. وی با اشاره به شخصیت ممتاز سردار سلیمانی گفت: چهار سال از شهادت فرمانده عالی مقاومت سپری‌ شد. ایشان تا زنده بود یک فرمانده رشید و به تعبیر خودش یک سرباز بود‌؛ آنها در ترور سردار سلیمانی دچار اشتباه محاسباتی شدند.
 
وی ادامه داد: حذف سردار نه به خمودی لشکر مقاومت منجر می‌شد و نه یاد او را به فراموشی می‌برد و آنها این را می‌دانستند. نظام سلطه وقتی تمام امکانات خود را جمع کرد تا به حذف سردار سلیمانی اقدام کند، یک موضوع را در محاسبات خود نادیده گرفت و آن اینکه جایگاهی که در نظام سلطه برای خود قائل بودند و ارتشی که بزرگ‌ترین ارتش دنیا تلقی می‌شد را برای تمام تاریخ تحقیر کرده‌اند. نظام سلطه خود را در حد یک گروهک تروریستی منفعل تحقیر کرد و به ترور اقدام کردند. تاریک کردن و به رسوایی کشاندن تمدنی که خود را تمدن منشأ و مبدأ فرض می‌کرد با ترور سردار سلیمانی رقم خود و آیندگان در این مورد سخن خواهند گفت.
 
قنبری تصریح کرد: شهید سلیمانی صدها نفر مانند خود را تربیت و جبهه مقاومت را منسجم ساخته بود و می‌دانست زمانی دنیا به شهید سلیمانی بیشتر نیاز دارد؛ دنیا برای او تنگ شده بود لذا باید انگونه ظهور می‌کرد که امروز ظهور دارد. ظهور او تبلور تمام شهدای اسلام بود. شهادت او انتقام سخت خدا از نظام سلطه و استکبار عالم بود‌.

وی ادامه داد: هویت قاسم سلیمانی متفاوت از آن چیزی است که قبل از شهادت در یاد و خاطره ما بود‌. همه او را فرمانده نترس و قابل احترام می‌شناختند؛ علاقه او به ولایت ریشه در اعتقادات قلبی او داشت. فروتن بود، در بحران‌های سخت برادر مردم بود، با نوع زیست او برخی آیات قران قابل فهم می‌شد‌. او «أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ» بود‌.
 
این پژوهشگر تاریخ با تأکید بر اینکه آنچه امروز به عنوان قاسم سلیمانی دیده می‌شود یک نفر و سازمان نیست، بلکه یک مکتب است، گفت: او اکنون یک پدر‌، همسر و همسایه نیست بلکه کلید واژه ورود به همه خوبی‌هاست. بعد از شهادت وی همه معادله‌ها نسبت به او جابه‌جا شد. هر چه او را تحریف می‌کنند، بزرگ‌تر می‌‌شود. پیکر او نیامد بلکه فقط مچ دستی از او آمد تا دستگیر بشر باشد. امروز در بین مردم و آزادگان به لحاظ اثربخشی به یک امامزاده واجب التعظیم تبدیل شده و هر چه از او تعریف می‌کنیم دشمن دچار حیرت می‌شود که چنین فردی وجود داشته‌ است.
 
وی ادامه داد: باید گشت و دید چگونه او، او شد؟ خدا در قرآن از برخی بندگان به عنوان عبادالله المخلصین یاد می‌کند‌. آنها کسانی هستند که وقتی زندگیشان در عالم خاکی تمام شد، مستقیماً در جوار قرب الهی می‌روند و هیچ پرسشی از آنها نمی‌شود. چون با نوع زندگی خود وجه‌الله شده‌اند و هیچ عمل غیرالهی در زندگی دنیایی نکردند و خدا را در دنیا مالک دیدند و هیچ حساب و کتابی از آنها گرفته نمی‌شود؛ او بی‌طمع بندگی می‌کرد و با عمق اعتقاد در زیر پرچم امام زمان خود حرکت می‌کرد و خدا به اعتبار عبودیت او، او را عزیز خاص و عام کرد.
 
قنبری در پایان گفت: یک اثر مبارک او ستاد بازسازی عتبات عالیات است‌ که مردم از طریق درامدهای خود‌، خود را به خانه اهل بیت(ع) متصل می‌کنند.
انتهای پیام
captcha