دومین جشنواره سراسری «نور تا نور » در مدارس استثنایی کردستان برگزار می‌شود
کد خبر: 4191486
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۱

دومین جشنواره سراسری «نور تا نور » در مدارس استثنایی کردستان برگزار می‌شود

رئیس آموزش‌و‌پرورش استثنایی کردستان از برگزاری دومین جشنواره سراسری، ادبی وهنری نماز« نور تا نور» در مدارس با نیازهای ویژه استان خبر داد و گفت: شرکت‌کنندگان تا پایان دی‌ماه جاری فرصت ارسال آثار دارند.

طالب محمدی، رئیس آموزش‌و‌پرورش استثنایی کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، طالب محمدی، رئیس آموزش‌و‌پرورش استثنایی کردستان دیروز، 12 دی در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان گفت: اشاعه فرهنگ اقامه نماز، یک مسئولیت همگانی است که نیازمند برنامه‌سازی، تبیین برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و تبلیغ فضائل اخلاقی است.

وی افزود: سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی با همکاری اداره آموزش‌وپرورش خراسان رضوی جشنواره سراسری، ادبی و هنری نماز« نور تا نور» را برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و کارکنان آموزش‌و‌پرورش استثنایی سراسر کشور برگزار می‌کند.

رئیس آموزش‌و‌پرورش استثنایی استان کردستان تحقق راهکار 1-3 سند تحول بنیادین، تحقق سند انتظار اولویت‌های تحولی، تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، تحقق سند تحول دولت مردمی، اجرای بند 6 راهبردهای اجرایی در طرح جامع تقویت و تعمیق فرهنگ اقامه نماز در مراکز آموزشی و تربیتی را از ضرورت‌های اصلی برگزاری این جشنواره ذکر کرد.

وی افزود: اعتلای ایمان، ترویج گزاره‌های ارزشی نظام تعلیم وتربیت رسمی، زمینه‌سازی و ایجاد انس و الفت بیشتر به نماز، تقویت معنویت و فضائل اخلاقی و درونی‌سازی ارزش‌های اسلامی و انقلابی از مهم‌ترین اهداف این جشنواره است.

محمدی ادامه داد: دانش‌آموزان با نیازهای ویژه دارای آسیب بینایی، شنوایی، معلول جسمی- حرکتی،کم‌توان ذهنی و چند معلولیتی و دانش‌آموزان تحت آموزش تلفیقی فراگیر، همچنین کارکنان شاغل در مدارس استثنایی، مراکز جامع سنجش آموزش، توانبخشی و مداخله بهنگام رشدی و تربیتی و معلمان رابط می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

رئیس آموزش‌و‌پرورش استثنایی استان در ادامه گفت: دانش‌آموزان در قالب خاطره‌نویسی، قصه‌نویسی، قصه‌گویی، شعر، عکاسی و نقاشی و کارکنان در قالب فرهنگی - هنری شامل پادکست، موشن‌گرافی، طرح‌های گرافیکی، عکس و خوشنویسی و ادبی  می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

وی با بیان اینکه شرکت‌کنندگان تا پایان دی‌ماه جاری فرصت دارند در این مسابقه فرهنگی شرکت کنند، افزود: شرکت‌کنندگان تا هفته اول بهمن‌ماه باید آثار خود را به دبیرخانه جشنواره واقع در اداره آموزش‌وپرورش استثنایی استان خراسان رضوی ارسال شود و  در ایام الله دهه فجر از منتخبان کشوری تقدیر بعمل می‌آید.

محمدی اظهار کرد: شرکت در این جشنواره به صورت فردی است و آثار باید در سال جاری تهیه شده باشند و نباید در هیچ جشنواره یا مسابقه دیگری شرکت کرده باشند.

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین بر اساس آموزه‌های قرآنی طراحی شده است، یادآور شد: تزکیه پایه تعلیم است و رویکرد آموزش‌وپرورش نیز همواره در این مسیر می‌باشد.

انتهای پیام
captcha