پیام تسلیت محمدرضا سنگری در پی درگذشت پدر شهید آل‌مبارک
کد خبر: 4191415
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۴

پیام تسلیت محمدرضا سنگری در پی درگذشت پدر شهید آل‌مبارک

محمدرضا سنگری در پیام تسلیت درگذشت پدر شهید آل‌مبارک نوشت: «حاج محمّدحسین امتزاج شگفت سوز و شور، اشک و لبخند، شوخ‌طبعی و شروه‌خوانی بود. هر آنکه مجلس و محفلی را که استاد آل‌مبارک در آن حضور داشت درک کرده باشد، می‌داند که لطائف و ظرائف، نکته‌های بدیع و بداهتی، طنزهای دلنشین و در کنار آن حکمت‌گویی و ارادت‌ورزی به ساحت مقدس اهل‌بیت(ع) او را در میان همگان ممتاز و متمایز می‌کرد.»

محمدرضا سنگری، محقق عاشورابه گزارش ایکنا از خوزستان، در پی درگذشت، حاج محمدحسین آل‌مبارک، پدر شهید و مداح اهل بیت(ع)، محمدرضا سنگری، مؤلف و محقق عاشورا پیام تسلیتی صادر کرد. متن پیام چنین است:

باسمه تعالی

انّا للّه و انّا الیه راجعون

روح بلند و آسمان‌آشنای ذاکر و مداح جان‌سوخته‌ اهل بیت(ع) حاج محمدحسین آل‌مبارک به فرزند شهیدش پیوست. جانی سرشار محبت و معرفت آل‌الله که حدود ۶۰ سال عشق و ارادت را در صدای محزون و مؤثرش ریخته بود.  وقتی در ندبه‌های دزفول و در تاسوعا و عاشورا، نوای گرم او همراه با زلال اشک‌هایش که صادقانه و خالصانه بر گونه‌هایش می‌درخشید، می‌پیچید، تار هیچ دلی نبود که نلرزد و پای هیچ چشمی نبود که حضور گرم اشک را احساس نکند و در طنین صدایش کربلا را تجسم و ترسیم نکند.

حاج محمّدحسین امتزاج شگفت سوز و شور، اشک و لبخند، شوخ‌طبعی و شروه‌خوانی بود. هر آنکه مجلس و محفلی را که استاد آل‌مبارک در آن حضور داشت درک کرده باشد، می‌داند که لطائف و ظرائف، نکته‌های بدیع و بداهتی، طنزهای دلنشین و در کنار آن حکمت‌گویی و ارادت‌ورزی به ساحت مقدس اهل‌بیت(ع) او را در میان همگان ممتاز و متمایز می‌کرد.

استاد آل‌مبارک در عین‌حال، معلّمی بزرگ، خلاق، ادب‌آشنا و درس‌آموز شعر و نوحه و مرثیه و مقتل بود، تسلطی شگفت و شگرف داشت، تجربه‌هایش را سخاوتمندانه به نسل‌های پسین می‌سپرد و از هدایت و دستگیری و تربیت جوانان و نوجوانان و حتی مداحان و ذاکران نامور غافل نبود.

او پدر شهید بود، شهیدی که بی‌سر بازگشت و چند بار در روضه‌خوانی‌های خود بازگشتی به این مرثیه و گریز به مرثیه‌ی مولای بی‌سر، سیدالشهدا و یاران پاک و پاکبازش داشت امّا آن‌گاه اشک می‌ریخت که به مقتل و لحظه‌های داغ‌خیز و اندوه‌ریز جدایی سرِ مولا می‌رسید.

اینک پیر پارسا و پاک، شیخ مرثیه و نوحه خوزستان، میهمان فرزندش و سرور و مولایش اباعبدالله‌الحسین(ع) است. به او باید گفت مبارک باد پدر شهید بودن و عمری از شهید مظلوم عاشورا گفتن. حقیقتاً آل مبارک بودی و مبارک دیدار  سرور شهیدان و شهید عزیزت. هنیئاً لک‌الجنّة، طبتم فادخلوها خالدین.

انتهای پیام
captcha