جانباز ۷۰ درصد اردلی به جمع یاران شهیدش پیوست
کد خبر: 4191162
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱

جانباز ۷۰ درصد اردلی به جمع یاران شهیدش پیوست

جانباز ۷۰ درصد شهید «حاج کرمعلی رئیسی اردلی» پس از سال‌ها تحمل درد و رنج ناشی از مجروحیت به جمع یاران شهیدش پیوست.

جانباز شهید

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، جانباز هفتاد درصد شهید «حاج کرمعلی رئیسی اردلی» شامگاه گذشته ۱۰ دی‌ماه، پس از سال‌ها تحمل درد و رنج ناشی از مجروحیت به جمع یاران شهیدش پیوست.  

شهید رئیسی اردلی در یکم فروردین ماه 1348در اردل متولد شد و با آغاز جنگ تحمیلی، با عضویت بسیج در جبهه حضور یافت و 23 اسفندماه 1366 در عملیات والفجر ۱۰ در منطقه شاخ شمیران بر اثر اصابت ترکش به سر و چشم به فیض جانبازی نائل آمد. لازم به ذکر است این جانباز دفاع مقدس، برادر دو شهید و دو جانباز و یک رزمنده بسیجی است.

شهید گرانقدر «قدمعلی رئیسی اردلی» هفتم فروردین ماه 1343در شهرستان اردل به دنیا آمد. به فراگیری علوم دینی و حوزوی پرداخت. این روحانی شهرستان اردل از سوی بسیج در جبهه حضور یافت و در تاریخ ۲۷ اردیبهشت‌ماه سال1361 با سمت مبلغ در اهواز بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شکم و سینه شهید شد. مزارش در گلزار شهدای زادگاهش قرار دارد.

شهید گرانقدر «محمدحسن رئیسی اردلی» دیگر شهید این خانواده، یکم فروردین ماه 1331در شهرستان اردل به دنیا آمد و او که بنا و معمار بود از سوی بسیج در جبهه حضور یافت و در تاریخ ۲۵ اسفند سال 1366 در شاخ شمیران توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به صورت و پاها شهید شد.

جانباز «صفر رئیسی اردلی» در عملیات کربلای پنج سال 1365 جانباز پنج درصد شد و «علی‌قلی رئیسی اردلی» نیز در منطقه عملیاتی مریوان در سال 1362 به جانبازی 20 درصد نائل شد؛ «رحیم‌علی رئیسی اردلی» نیز رزمنده بسیجی این خانواده بوده است. 

مراسم تشییع و خاکسپاری شهید والامقام «حاج کرمعلی رئیسی اردلی» فردا، ۱۲ دی‌ماه ساعت ۹ صبح از درب منزل به طرف گلزار شهدای شهرستان اردل برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha