برنامه‌های رسمی چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی اعلام شد
کد خبر: 4190989
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳

برنامه‌های رسمی چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی اعلام شد

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ضمن تشریح برنامه‌های رسمی چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی با بیان اینکه در مجموع بیش از ۸۰ عنوان برنامه در نظر گرفته شده است، گفت: جهاد تبیین در مورد مسائل غزه و قدس، اجرای برنامه‌های عمقی و پرمحتوا در راستای ترویج خالص مکتب حاج قاسم و... از جمله ملاحظات برنامه‌های چهارمین سالگرد است.

سردار محمد علی نظری فرمانده سپاه ثارالله کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، سردار محمدعلی‌ نظری، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان امروز، ۱۰ دی‌ماه در نشست خبری با موضوع تشریح برنامه‌های چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، مهمترین شاخصه‌های شهید سلیمانی را صدق و اخلاص دانست و گفت: یکی از دلایلی که شیوه و منش حاج قاسم، مکتب نامیده شد، هماهنگ کردن اراده‌اش با ولی زمان بود و ولایتمداری را سرلوحه قرار داد و این سبب شد سردار دلها شود.

وی با اشاره به ویژگی‌های شهید سلیمانی افزود: مکتب شهید سلیمانی یک طرح جامع و منسجم برای رساندن هر انسانی به کمال است و زمانی به وصیتنامه حاج قاسم نگاه کنیم متوجه می‌شویم که او همه بایدها و نبایدها را مورد توجه دارد و بی‌دلیل نیست که رهبر معظم انقلاب راه و منش حاج قاسم را مکتب نامیدند و همه ما وظیفه حفظ آن را داریم.

رئیس ستاد چهارمین سالگرد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در کرمان، افزود: امروز اعتماد به نفس و شجاعت گروه‌های مقاومت مرهون حاج قاسم است و حماس با این اعتماد به نفس، توانست هیبت پوشالی رژیم جنایتکار صهیونیسم را بشکند و دشمن با شکست مفتضحانه دست به آدم کشی زده‌اند اما این جنایات پیروزی نیست و این خون شهدای غزه است که نهال مکتب حاج قاسم و مقاومت را آبیاری می‌کند.

وی با بیان اینکه دشمن از نفوذ مکتب حاج قاسم می‌ترسد، تصریح کرد: در طول سال اقدامات متعددی برای ترویج مکتب برگزار می‌شود اما سالگرد به عنوان یک نماد در کشور ساری و جاری شده و گروه‌های بزرگ مردمی این ایام را گرامی می‌دارند.

سردار نظری با اشاره به تقارن ولادت حضرت زهرا(س) و شهادت سردار سلیمانی و اجرای برنامه‌های متناسب، اظهار کرد: جهاد تبیین در مورد مسائل غزه و قدس، اجرای برنامه‌های عمقی و پرمحتوا در راستای ترویج خالص مکتب حاج قاسم، مشارکت گرفتن از نسل جدید در برگزاری برنامه‌ها، عدم بسنده کردن به سالگرد (بعضی برنامه‌ها، همایش‌ها و اجلاسیه‌ها تا سالگرد بعدی ادامه دارد)، حفظ بیت‌المال و جلوگیری از اسراف، مردمی کردن همه برنامه‌های سالگرد، تمرکز بر تولیدات محتوایی فاخر و... از جمله ملاحظات چهارمین برنامه‌های سالگرد است.

وی از استقبال خوب مردم برای برپایی موکب و ثبت‌نام بیش از ۳۰۰ موکب برای پذیرایی از زائران خبر داد و افزود: تعداد زائران امسال ۳۰ درصد افزایش یافته و نشان می‌‌دهد ارتباط دلی مردم با مکتب شهید سلیمانی روز به روز بیشتر می‌شود. برنامه‌های رسمی اگر چه از ۱۲ دی‌‌ماه آغاز می‌شود اما مردم برنامه‌های غیررسمی و مردمی را شروع کرده‌اند که این امر نشان می‌دهد مکتب حاج قاسم زنده است و دشمن از این امر هراس دارد.

فرمانده سپاه ثارالله استان با اشاره به روز شمار چهارمین هفته مقاومت، گفت: زیرساخت‌های گلزار آماده شده و مسائلی که سال گذشته در موضوع آب، برق، سرویس‌های بهداشتی، پارکینگ، روشنایی و... وجود داشت حل شده و همایش مسئولان مواکب برای توجیه آنها نیز برگزار شده است.

سردار نظری همایش تکریم ۵۰۰ خانواده شهید در هفته مقاومت، برنامه پیوند فاطمی و ازدواج آسان، آغاز به کار موکب‌ها از ۱۰ دی‌ماه به‌صورت شبانه‌روزی، آغاز عملیات اسکان رایگان زائران از طریق نرم‌افزار «مرد میدان»، برگزاری یادواره شهید پورجعفری، رویداد سه روزه تولید اثر تجسمی و... را از جمله برنامه‌های پیش از آغاز رسمی برنامه‌های هفته مقاومت در کرمان برشمرد.

وی افزود: غبارروبی گلزار شهدا، افتتاح عملیات مردم‌یاری ساعت ۹:۳۰ در گلزار شهدای کرمان، افتتاحیه راهیان مکتب شهید سلیمانی با حضور ۵ هزار دانش‌آموز و اقشار مختلف از سراسر کشور ساعت ۱۴:۳۰، یادواره شهید سلیمانی و شهیدان محله (هر روز در یکی از مساجد اجرا می‌شود)، برنامه روایت حبیب، ویژه‌برنامه لحظه ‌شهادت، برگزاری کرسی‌های علمی ترویجی، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشکده مکتب شهید سلیمانی، برگزاری نشست‌ها و سخنرانی‌ها و... را از برنامه‌های نخستین روز هفته مقاومت (سه‌شنبه ۱۲ دی‌ماه) در کرمان است.

فرمانده سپاه ثارالله ادامه داد: راهپیمایی راهیان مکتب شهید سلیمانی (از پارک پدر به سمت گلزار شهدا از ۸ صبح تا نماز مغرب و عشا) و همایش «تجلیل از مادران و همسران شهدای جبهه مقاومت» ساعت ۱۸ در حسینیه ثارالله از برنامه‌های دومین روز هفته مقاومت (چهارشنبه ۱۳ دی‌ماه) در کرمان است.

وی گردهمایی فرزندان شهدا ساعت ۹ صبح در بیت‌الزهرا، جشنواره شهید چمران در دانشگاه باهنر، یادواره شهدای سلامت در بیمارستان شهید باهنر، ویژه‌برنامه شهادت(هر روز در ساعت ۱۵)، یادواره شهدای حماسه تشییع در حسینیه ثارالله و دعای کمیل را از برنامه‌های سومین روز هفته مقاومت (پنجشنبه ۱۴ دی‌ماه) در کرمان برشمرد.

سردار نظری افزود: دعای ندبه سراسری، گردهمایی ایل سلیمانی در قنات ملک، اختتامیه جشنواره تولیدات فضای مجازی مقاومت ساعت ۱۴:۳۰ در سالن همایش استانداری، برگزاری محافل قرآنی نور همزمان با سراسر کشور و با حضور بیش از ۳۰ قاری بین‌المللی در بیت‌الزهرا و... از جمله برنامه‌های چهارمین روز هفته مقاومت (جمعه ۱۵ دی‌ماه) در کرمان است.

رئیس ستاد چهارمین سالگرد شهید سلیمانی در کرمان، گردهمایی یاران حاج قاسم، کرسی علمی جغرافیای سیاسی، تجدید میثاق اعضای تشکل‌های دانش‌آموزی کشور با شهدا در گلزار شهدای کرمان، آزادسازی ۶۳ زندانی جرائم غیرعمد، همایش بین‌المللی «مقاومت، شهید القدس و غزه» در دانشگاه آزاد کرمان و... را از جمله برنامه‌های پنجمین روز هفته مقاومت (شنبه ۱۶ دی‌ماه) در کرمان اعلام کرد.

سردار نظری در پایان با برشمردن برنامه‌های آخرین روز چهارمین هفته مقاومت و بیان اینکه در مجموع بیش از ۸۰ عنوان برنامه در نظر گرفته شده است و در همه شهرستان‌ها یک برنامه ویژه و روزانه یادواره شهدای محله اجرا می‌شود، اظهار کرد: اجلاسیه پایانی روز یکشنبه ۱۷ دی‌ماه ساعت ۹ صبح در مصلی کرمان برگزار می‌شود. همچنین «لحظه خاکسپاری» از سوی گروه‌های مردمی ساعت ۶ صبح روز ۱۸ دی‌ماه در کرمان برگزار می‌شود و برنامه‌های رسمی چهارمین هفته مقاومت پایان می‌یابد اما برنامه‌های محتوایی آغاز شده و تا سال بعد ادامه دارد.


انتهای پیام
captcha