مشارکت بالای مردم در انتخابات قدرت روزافزون کشور را رقم می‌زند
کد خبر: 4190863
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲
زاکانی در مراسم بزرگداشت سالگرد حماسه 9 دی:

مشارکت بالای مردم در انتخابات قدرت روزافزون کشور را رقم می‌زند

شهردار تهران با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو گفت: انتخابات عرصه‌ای است که مشارکت مردم قدرت روزافزون کشور را رقم می‌زند. ما نیازمند مجلس قوی هستیم و مقدمه این مجلس قوی مشارکت بالاست و لذا مشارکت و حضور گسترده مردم پای صندوق‌های رأی زمینه‌ساز تشکیل مجلس قوی خواهد بود.

علیرضا زاکانی، شهردار تهران

به گزارش خبرنگار ایکنا، علیرضا زاکانی، شهردار تهران، عصر امروز، شنبه 9 دی در مراسم بزرگداشت سالگرد حماسه یوم‌الله نهم دی که با حضور گسترده اقشار مختلف مردم در میدان امام حسین(ع) برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن یوم‌الله نهم دی گفت: امروز روز نهم دی، روز بصیرت و میثاق ملت و امت با ولایت است. 14 سال پش در یک چنین روزی طومار فتنه‌گران در ایران اسلامی با حضور مردم بسته شد. ما در آستانه سالگرد شهادت حاج قاسم هستیم و همچنین در آستانه ولادت گل سرسبد خلقت حضرت فاطمه زهرا(س) هستیم. ما مفتخریم به اهل بیت(ع) و هر کسی که در این مکتب قرار دارد به بن‌بست برنخورده و لذا شهادت افتخار ماست.

 
وی افزود: در این ایام در سوگ شهادت فرماندهان جبهه مقاومت به ویژه سردار شهید سید رضی موسوی هستیم و همچنین 80 روز از مقاومت مردم مظلوم غزه می‌گذرد و در این مدت شاهد حمایت آمریکا از جنایتکاران صهیونیستی هستیم و اتفاقاتی هم که در غزه در جریان است پیروزی محسوب نمی‌شود بلکه نوعی شکست است و باید رژیم صهیونیستی و حامیان او این شکست را بپذیرند.
 
شهردار تهران با بیان اینکه مگر شهادت حاج قاسم در چهار سال پیش برای آمریکایی‌ها امنیت و آرامش به دنبال داشت که شهادت سید رضی موسوی هم برای اسرائیلی‌ها برکاتی به همراه داشته باشد؟ اظهار کرد: قطعاً رژیم کودک‌کش اسرائیل انگشت بر دهان و ناراحت این ایام را پشت سر خواهد گذاشت.
 

مختصات انقلاب اسلامی در جهان با آزادی همراه بود

 
زاکانی با اشاره به موفقیت‌های انقلاب اسلامی در طول بیش از چهار دهه گذشته گفت: مختصات انقلاب اسلامی از روز اول با پیام جهانی خود در قالب آزادی ملت‌ها و آزادی همه انسان‌ها از دست استکبار و استبداد با احیای دین و معنویت آغاز شد. خیزش عمومی که از همان ابتدا مورد کینه استکبار جهانی قرار گرفت. دشمنان این انقلاب یک لحظه از مقابله با این انقلاب دست بر نکشیدند ولی ملت رشید ایران ایستاد و با همه وجود خود در برابر شعارهای رنگارنگ آن روز و مقابل آمریکای جنایتکار و در مقابل باطل و کسانی که منطق درستی نداشتند ایستاد و در برابر دوگانگی آنها اعتراض کرد.
 
وی ادامه داد: ملت ایران یک لحظه ساکت نشد و با همه وجودش باطل‌السحر دشمنان انقلاب اسلامی محسوب شد و ملت ایران همانند عصای موسی در دست امام راحل و فرزند خلفش رهبر معظم انقلاب در همه عرصه‌ها حاضر شد. از روز اول که پیروزی انقلاب اسلامی بر سه رکن اسلام، رهبری و مردم شکل گرفت دشمنی دشمنان ما هم آغاز شد. آمریکا که در سابقه ننگین خود کودتای 28 مرداد 1332 و حمایت‌های بی‌چون و چرایش از رژیم پهلوی را داشت در شروع انقلاب اسلامی ساکت نماند و از همان ابتدا با حمایت‌های خود از رژیم پهلوی مقابل امام عظیم‌الشأن ما و ملت ایستاد.
 
شهردار تهران اضافه کرد: حتی بعد از پیروزی انقلاب دوباره آمریکا آرام نماند و هر حربه‌ای را که در دست داشت علیه ما به کار گرفت ولی ناکامی بعد از ناکامی و شکست پس از شکست برای او رقم خورد ولی این کشور باز هم آرام نماند و جنگ نرم و جنگ ترکیبی علیه همه ارکان نظام و کشور به ویژه دین را به کار گرفت. آمریکا به دنبال مخدوش کردن چهره دین و مواجهه مردم با امامین انقلاب بود.

 

فتنه 88 و کم‌اثر شدن 40 میلیون رأی

 
وی یادآور شد: برخی از مسئولان از سر غفلت و یا خودباختگی و یا از سر ارتباط و وابستگی به تمدن غرب به حاکمیت دوگانه در کشور دامن زدند. در اواخر دهه 70 و در 78 یک مانور محدود علیه حاکمیت به بهانه واهی شکل گرفت ولی حضور مردم در آن زمان به این مانور پایان داد و البته برنامه‌های آنها ادامه داشت و اوج آن در 88 ظهور و بروز پیدا کرد و به واسطه یک دروغ سیاسی و قدرت‌طلبی برخی از خواص یک تقابلی میان مردم شکل گرفت و هشت ماه کشور در آتش فتنه سوخت و 40 میلیون رأی مردم که می‌توانست موتور محرک در عبور از مشکلات باشد کم‌اثر شد. هشت ماه دل و جان مردم را به بازی گرفتند و سران فتنه حاضر بودند برای دستیابی به قدرت همه چیز را به زبان بیاورند و بدتر از آن به دشمنان جرئت دادند تا بدترین تحریم‌ها را به بهانه‌های هسته‌ای و بهانه‌های مختلف علیه ملت ایران جاری کنند.
 
شهردار تهران ادامه داد: مسئولانی در این کشور تکیه بر قدرت زدند که با وادادگی در برابر آمریکا و کشورهای زیاده‌خواه اروپایی شروع به معامله کردند و برجام یکی از آنها بود اما آنها به این هم قانع نبودند. رئیس‌جمهور قبلی این کشور صحبت از برجام 2 و برجام 3 کرد. برجام 2 بستن پرونده موشکی ما و تحویل این ظرفیت و قابلیت به آمریکا بود و برجام 3 هم کوتاه آمدن از ظرفیت‌های بزرگ منطقه‌ای و عقب‌نشینی از مواضع به حق خود در محور مقاومت بود. اینها کمتر توجهی به منافع ملی و مصالح انقلاب اسلامی داشتند و همین ایده و نظر سبب شد تا دشمن زیاده‌خواهی‌هایش را بیشتر کند و مطالبات نابحق خود را در یک لیست بلندی تحویل ما دادند.
 

هدف مهم دشمن؛ راهزنی ایمان و امید مردم 

 
زاکانی با بیان اینکه دشمنان وعده‌های پوچ و توخالی سر دادند و سرابی را مقابل مسئولان وقت ایجاد کردند، گفت: سال‌های 96 و 98 بهانه‌ها را اقتصادی کردند و اوج آن سال گذشته بود که به بهانه فرهنگی دست به فتنه زدند و کشور را ماه‌ها درگیر و معطل کردند. هر موقع امکان پیروزی و موفقیت برای کشور فراهم بوده دشمنان یک برنامه‌ای را علیه این کشور ایجاد کردند. برنامه دشمن راهزنی به ایمان و امید ماست تا از این طریق شرایط را برای چیرگی خودشان فراهم کنند ولی اینها در ضعیف‌ترین موضع خود قرار دارند. یک روزی اینها به دنبال سرنگونی انقلاب بودند ولی امروز به ما التماس می‌کنند که ما را رها کنید و در تمام این روزهای 45 سال هرکجا به دین عمل کردیم و از رهبری تبعیت کردیم و به مردم خدمت کردیم موفق بوده‌ایم و این یک اصل اساسی است.
 
وی بیان کرد: دشمن تمام منطقه را برای محاصره ما تبدیل به پایگاه کرده ولی امروز در تمام منطقه اسیر ماست. این حال و روز آنهاست اما حال و روز ما چیست؟ در داخل کشور قله‌های پیشرفت و افتخار یکی پس از دیگری پشت سر گذاشته می‌شود و مشکلات دولت قبلی توسط دولت فعلی حل و فصل می‌شود. با ریلی که دولت قبل گذاشته بود امکان داشت قیمت دلار 100 هزار تا 150 هزار تومان شود ولی تلاش دولت اجازه تحقق این اتفاق را نداد. آنقدر این ملت اخلاص و قابلیت و توان دارد که الحمدالله به سرمشقی برای ملت قهرمان عراق، سوریه، لبنان و فلسطین تبدیل شده است و امروز هرکدام از این ملت‌ها برای خود صاحب کمال و عظمتی هستند و با وجود خودشان بخشی قوی از مقاومت را در منطقه ساخته‌اند.
 
شهردار تهران گفت: آمریکا در طول این 45 سال هر روز شکست خورده و شکست‌هایش بدتر از سری قبل بوده است. با وجود اینکه رژیم صهیونیستی در طول 80 روز گذشته بیش از هشت هزار کودک را به شهادت رسانده اما باز شکست‌خورده محسوب می‌شود و به طور کلی دشمن در شرایطی به سر می‌برد که برای فرار از منطقه لحظه‌شماری می‌کند. تمام توطئه‌های دشمنان انقلاب اسلامی برای ما دردسر ایجاد کرده اما ما توانسته‌ایم از موانع عبور کنیم و به رشد دست یابیم و فقط امروز در نزدیکی قله سختی رسیدن به قله را متحمل می‌شویم.
 
وی با بیان اینکه به زودی و به لطف الهی جبهه مقاومت، خروج آمریکایی‌ها از منطقه را جشن خواهد گرفت، افزود: همچنین به زودی برای برداشتن موانع پیشرفت در عرصه‌های مختلف جشن خواهیم گرفت.
 
شهردار تهران در پایان با اشاره به اهمیت انتخابات گفت: انتخابات فراروی ماست و انتخابات عرصه‌ای است که مشارکت مردم قدرت روزافزون کشور را رقم می‌زند. ما نیازمند مجلس قوی هستیم و مقدمه این مجلس قوی مشارکت بالاست و لذا مشارکت و حضور گسترده مردم پای صندوق‌های رأی زمینه‌ساز تشکیل مجلس قوی خواهد بود. بُعد بعدی رقابت در انتخابات است. همچنین افتخار نظام اسلامی این است که از رأی مردم صیانت کرده و حفظ سلامت انتخابات افتخار نظام بوده و هست ولی آنچه که مهم است سلامت نامزدهاست. امنیت انتخابات هم از اهمیت به سزایی برخوردار است. دشمن در تلاش است که اجازه ندهد این انتخابات در امنیت و مشارکت بالا برگزار شود اما خواست آنها همیشه با شکست مواجه شده است. امروز بیش از گذشته نیاز به تعمیق ایمان و گسترش بصیرت در جامعه داریم و ما نیازمند انسجام ملی و حضور در صحنه و جهاد تبیین هستیم. اگر جهاد تبیین مورد توجه قرار گیرد سره از ناسره قابل تشخیص است.

 

انتهای پیام
captcha