مرحوم کاظمی‌آشتیانی مصداق واقعی یک نیروی جهادی بود
کد خبر: 4190847
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۳

مرحوم کاظمی‌آشتیانی مصداق واقعی یک نیروی جهادی بود

رئیس مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی استان قزوین گفت: مرحوم آشتیانی مصداق یک جوان متخصص، مؤمن و انقلابی بود و شاخص‌های نیروی جهادی از جمله صبر، پشتکار، تلاش بی‌وقفه، اخلاص، علم و لذت خدمت به مردم در شخصیت این دانشمند وجود داشت.

سعید تاسا رئیس علمی کاربردی جهاد دانشگاهی قزوین

سعید تاسا، رئیس مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی قزوین، در آستانه هجدهمین سالگرد درگذشت زنده‌یاد مرحوم دکتر سعید کاظمی آشتیانی در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین با اشار به ویژگی‌های دانشمند جهادی مرحوم سعید کاظمی آشتیانی، گفت: مرحوم آشتیانی مصداق یک جوان متخصص، مؤمن و انقلابی بود و شاخص‌های نیروی جهادی از جمله صبر، پشتکار، تلاش بی‌وقفه، اخلاص، علم و لذت خدمت به مردم در شخصیت این دانشمند وجود داشت.

وی در ادامه بیان کرد: افرادی همچون آشتیانی، تهرانی مقدم و شهریاری در این مرز و بوم زاده شده‌اند و خدمت ارزشمندی ارائه کرده‌اند اما متأسفانه در جامعه مطرح نشدند و ناشناخته باقی ماندند بنابراین الگوهای جهادی چون مرحوم آشتیانی باید به جامعه معرفی شوند تا نسل امروز این افراد اثرگذار را بشناسد و درک کند که این افراد چه نقش مؤثری در پیشرفت کشور ایفا کرده‌اند. 

رئیس مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی قزوین اظهار کرد: فرهنگ جهادی با کلاس درس و شب خاطره فقط شنیده می‌شود اما دیده نخواهد شد و با عمق وجود نسل امروز آمیخته نمی‌گردد؛ تناقضات موجود در رفتار برخی از مسئولان و همچنین نفوذ رسانه مخرب در ذهن‌ها باعث شده مخاطب به درستی با فرهنگ جهادی آشنا نشود.

وی خاطرنشان کرد: حوزه سلول‌های بنیادین همتراز حوزه صنایع موشکی و جزو فناوری‌های پیشرفته جهان امروز است که دشمنان انقلاب نیز برای جلوگیری از توسعه و پیشرفت آن خواب را بر خود حرام کرده‌اند و در جهت تضعیف و تخریب این دانش از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند بنابراین خوداتکایی نشان از حرکت در مسیر پیشرفت است که دانشمندان امروز ایران در این مسیر قرار دارند و خوشبختانه شاهد توسعه خوبی در کشور هستیم.

تاسا اظهار کرد: درمان ناباروری که یکی از ثمرات علم سلول‌های بنیادی است و در حل معضلات اجتماعی امروز از جمله افزایش جمعیت، پیشگیری از طلاق زوجین و استحکام کانون خانواده اثربخش است و همه این موارد به دلیل اقدام مؤثر مرحوم آشتیانی بوده است که ثمرات عظیمی را در خانواده و اجتماع بر جای گذاشته است.

انتهای پیام
captcha