مسئولان مسائل کشور را به طور شفاف برای مردم بیان کنند
کد خبر: 4190605
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۷

مسئولان مسائل کشور را به طور شفاف برای مردم بیان کنند

امام جمعه موقت ملایر خطاب به مسئولان بر ضرورت شفافیت بیان مسائل برای مردم تأکید کرد و گفت: اگر اختلاسی در کشور می‌شود به صورت شفاف قوه قضاییه این مسئله را تا جایی که مصلحت اجازه می‌دهد عنوان کند تا مردم در جریان امور به صورت شفاف قرار گیرند.

امام جمعه موقت ملایربه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام یاسین گودرزی، امام جمعه موقت ملایر امروز جمعه هشتم دی ماه در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه ملایر ضمن سفارش نمازگزاران را به تقوای الهی، اظهار کرد: بهترین ذات انسان تقوا است و اگر کسی تقوا داشته باشد بدون مانع می‌تواند به مقصد برسد و فرد مؤمن در عالم برزخ نوری دارد که از جلوی وی حرکت می‌کند.

وی بیان  کرد: تقوا دو نوع فردی و اجتماعی دارد و تقوای اجتماعی یعنی همه آحاد مردم و مسئولان باید وظایفی که برعهده آنها گذاشته رعایت کنند، تقوای امروز مسئولان ما عدالت اجتماعی و رفع مشکلات مردم است؛ اگر مردم در جامعه از رفاه برخوردار باشند این تقوای اجتماعی است.

امام جمعه موقت ملایر در بخش دیگری از سخنانش به مسائل غزه اشاره کرد و گفت: یکی از دستاوردهای غزه این بود که آمریکا و ایادی آنها که سال‌هاست خود را حامی حقوق بشر و دموکراسی می‌دانند برای جامعه جهان شناخته شدند و دستاورد جنگ غزه نشان دادن این پرده کنار رفت و آمریکا و همه کشورهای آمریکایی با این جنگ بی‌آبرو شدند، نفاقشان مشخص شد و این یک موفقیت راهبردی برای همه ما است.

وی اضافه کرد: در بحث تمدن و بحث‌های نرم افزاری و نظریه پردازی این است که اگر یک تفکری به خود تناقضی رسید آن اندیشه فرو خواهد پاشید و این فروپاشی در تمدن غرب آغاز شده است.

گودرزی همچنین به حماسه 9 دی اشاره کرد و افزود: فتنه 88 یک فتنه پیچیده و برنامه ریزی شده بود که برای مردم ایران داشتند و اگر بصیرت و آگاهی مردم در حماسه 9 دی نبود معلوم نبود با چه خطراتی مواجه بودیم، بی‌شک باید گفت حماسه 9 دی واقعا یوم الله بود.

وی یادآور شد: سوال اینجاست که چرا حماسه 9 دی اتفاق افتاد و در پاسخ باید گفت مردم وقتی به اصل مسئله فتنه پی بردند راه خود را از فتنه گران جدا کرده و حماسه 9 دی را خلق کردند که امروز اگر می‌خواهیم حماسه 9 دی ادامه پیدا کند نیازمند جهاد تبیین هستیم.

خطیب جمعه موقت ملایر با اشاره به اینکه باید دستاوردهای انقلاب و دولت مردمی را برای مردم بیان کرد، گفت: ما پیشرفت‌های خوبی داشتیم اما در کنار این پیشرفت‌ها خلاءها، مشکلات و ضعف‌هایی نیز داریم، امروز باید موفقیت‌ها و دستاوردها، رسانه‌ای و منعکس شود.

وی با تأکید بر اینکه اگر مشکل و ضعفی وجود دارد از ناکارامدی برخی مسئولانی است که نمی‌خواهند کار کند، گفت: اگر مسئولی نمی‌توند کار کند باید یا کنار برود یا کنار گذاشته شود تا مشکلات و ضعف‌ها و نواقص رفع شود.

گودرزی خطاب به مسئولان بر شفافیت بیان مسائل برای مردم تأکید کرد و گفت: اگر اختلاسی در کشور می‌شود به صورت شفاف قوه قضاییه این مسئله را تا جایی که مصلحت اجازه می‌دهد عنوان کند تا مردم در جریان امور به صورت شفاف قرار گیرند.

وی در پایان بر ارائه راهبردهای فرهنگی در شهرستان ملایر توسط مسئولان برای رفع مشکلات فرهنگی تأکید کرد و افزود: با توجه به نزدیک شدن به سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برنامه‌هایی در شهرستان در این ایام برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام
captcha