صلاحیت نامزدهای انتخابات با دقت بررسی شود
کد خبر: 4190573
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱
امام جمعه کرمان:

صلاحیت نامزدهای انتخابات با دقت بررسی شود

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه هیئت‌های نظارت باید با دقت بر صلاحیت نامزدهای انتخابات نظارت داشته باشند، گفت: در شأن مردم نیست اگر کسی حداقل صلاحیت‌ها را ندارد به عنوان نماینده در معرض انتخابات قرار بگیرد.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان امروز، هشتم دی‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و با گرامیداشت روز جهاد کشاورزی، گفت: بخش قابل قابل توجهی از نیازمندی‌های کشور مربوط به این نهاد است.

وی با اشاره به سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان امام خمینی(ره)، افزود: در این حوزه پیشرفت چشمگیر بوده اما تقاضا داریم به این نهاد نیز کمک کنیم تا اگر جایی بی‌سواد و یا کم‌سوادی باقی‌ مانده است از نعمت سواد برخوردار شود.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی به سالروز پیام تاریخی امام راحل به گورباچوف اشاره کرد و با بیان اینکه این پیام دنیا را تحت تأثیر خود قرار دارد، ادامه داد: امام راحل در پیش‌بینی خود نشان داد که دوران کمونیسم به پایان رسیده و فروپاشی آن را مشاهده کردیم و امیدواریم در آینده نزدیک قدرت مستکبران و نوکران غرب هم دچار فروپاشی می‌شود.

وی با تبریک ولادت حضرت زهرا(س) و امام خمینی(ره)، تصریح کرد: اسلام احترام بسیاری برای جایگاه و شأن زن و به‌ویژه جایگاه مادری و همسری که تربیت انسان را برعهده دارند، قائل است. تربیت انسان مهمترین مأموریت و رسالت است که در وجه اول متوجه انبیا و اولیا و در محیط کوچکتر بر عهده مادر است لذا همه جامعه به مادر افتخار می‌کنند.

امام جمعه کرمان افزود: در آستانه حماسه ۹ دی قرار داریم؛ ۹ دی رونمایی از یکی دیگر از فتنه‌هایی است که انقلاب را به‌صورت جدی تهدید کرد و افرادی با کمال تأسف بصیرت لازم لازم را نداشتند و با عوامل دیگر کشور را دچار آشوب و فتنه کردند و بازیگر جریان فتنه شدند.

وی هوی پرستی را از ریشه‌های اصلی فتنه در جامعه برشمرد و ادامه داد: باید مراقب نفس خود به ویژه در زمان انتخابات باشیم و بدانیم چه کسانی از روی هوس مردم را تحریک کرده و سعی می‌کنند همه چیز را به نفع خود رقم بزنند؛ آنجا بدانید حتی اگر شعار مقدس هم داده شود فتنه است مانند سال ۸۸ که افرادی بازیگر فتنه شدند که سالها در خدمت امام و انقلاب بودند.

نماینده ولی فقیه در استان لجبازی و عدم تمکین به قانون را ریشه دوم فتنه دانست و گفت: بی‌بصیریتی ریشه سوم فتنه است. ۹ دی جریانی است که مردم با بصیرت کامل، فتنه‌های آن را خاموش کردند. در سال ۱۴۰۱ نیز گروهی مردود شدند و از انقلاب دفاع نکردند.

امام جمعه کرمان با اشاره به دیدار مردم کرمان با رهبر معظم انقلاب اسلامی، از معظم‌له تشکر کرد و افزود: فرمایشات مقام معظم رهبری معطوف به بستری شد که شهید سلیمانی در آن رشد کرد. لذا معظم‌له نکاتی را در مورد کرمان فرمودند که جا دارد کرمانی‌ها به این ظرفیت‌ها توجه کنند.

وی با اشاره به ویژگی‌هایی که رهبر معظم انقلاب در مورد کرمان بیان کردند مانند هویت عمیق فرهنگی، نخبه‌پروری، صداقت، نجابت اخلاق و ایمان صادقانه کرمانی‌ها و پیشگامی پیوستن به نهضت امام(ره)، ادامه داد: شهید سلیمانی در این بستر رشد و نمو کرد و شهید قدس لقب گرفت. شهید سلیمانی ویژگی‌های بسیاری داشت که حامی مظلوم بودن یکی از ویژگی‌های ایشان بود.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی در پایان با اشاره به در پیش بودن انتخابات و اهمیت حفظ مشارکت، سلامت، رقابت و امنیت، اظهار کرد: سلامت و امنیت انتخابات متوجه مسئولان است اما رقابت بین نامزدهاست و آنها حق ندارند به گونه‌ای رفتار کنند تا رقیب آنها از صحنه خارج شود و اگر مدرکی دارند باید به مراکز ذیصلاح تحویل دهند. هیئت‌های نظارت باید با دقت بر صلاحیت نامزدها نظارت داشته باشند و در شأن مردم نیست اگر کسی حداقل صلاحیت‌ها را ندارد به عنوان نماینده در معرض انتخابات قرار بگیرد.


انتهای پیام
captcha