دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی در گلستان برگزار شد
کد خبر: 4190381
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۱

دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی در گلستان برگزار شد

دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی با حضور دبیر سازمان دانشجویی جهاددانشگاهی گلستان و دانشجویان فعال و با مشارکت دانشگاه غیرانتفاعی حکیم جرجانی گرگان امروز، 6 دی در سالن همایش‌ فردوسی دانشگاه حکیم جرجانی گرگان در مرحله مقدماتی برگزار شد.

مناظرات دانشجویی

به گزارش ایکنا از گلستان، دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی با حضور دبیر سازمان دانشجویی جهاددانشگاهی گلستان و دانشجویان فعال و با مشارکت دانشگاه غیرانتفاعی حکیم جرجانی گرگان امروز، 6 دی در سالن همایش‌ فردوسی دانشگاه حکیم جرجانی گرگان در مرحله مقدماتی برگزار شد.

علی قاسمی، دبیر سازمان دانشجویی جهاددانشگاهی گلستان مناظرات دانشجویی را زمینه‌ای برای گفتمان سازی دانست و گفت: هدف اصلی مناظرات ترویج و توسعه فرهنگ گفتمان‌سازی بوده و افراد می‌توانند مهارت سخنوری، فن‌بیان و فرهنگ نقدپذیری را نیز در خود تقویت کنند.

قاسمی با بیان‌اینکه در این مرحله از مناظرات 9 داور از حوزه‌های مختلف برای این رویداد انتخاب شده‎‌اند، ادامه داد: بیش از 100 گزاره از بانک گزاره ملی از تهران ارسال شد که حدود 20 گزاره بومی و استانی، ناظر به نظام مسائل استان و با مشورت سرگروه‌ها به گزاره‌های دیگر اضافه شد.

وی افزود: تیم‌های شرکت کننده در مناظرات ملی دانشجویان بر اساس چهارچوب و ضوابط مقرر شده‌ای که در کارگاه‌های توجیهی به آنها ارائه شد در مناظرات حضور یافته و در نهایت از تیم اخلاق و برترین سخنران نیز تجلیل به عمل می‌آید.

دبیر سازمان دانشجویی جهاددانشگاهی گلستان با اشاره به اینکه 48 تیم از دانشگاه‌های استان گلستان در این مناظرات شرکت داشتند، تصریح کرد: تیم‌ها متشکل از گروه‌های چهار نفر بوده که 2 نفر از اعضای این تیم به عنوان سخنران و ۲ نفر دیگر به عنوان محقق در یک دوره زمانی 4 دقیقه ای برای شرح مسئله و سه دوره زمانی 3 دقیقه‌ای برای دفاع و یک دوره 2 دقیقه‌ای برای جمع بندی در جایگاه حضور یافتند.

وی با بیان‌اینکه در حال حاضر در حال رایزنی برای افزایش تیم برنده از یک گروه به سه گروه هستیم، گفت: تیم‌ها به صورت تک حذفی به مرحله بعدی راه یافته و جوایز 20،40،60 میلیون ریالی به همراه نشان علمی خواجه نصیرالدین طوسی به تیم‌های برگزیده اهدا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha