موفقیت‌های انقلاب اسلامی از آنِ شهدا و مادران آنهاست
کد خبر: 4190088
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری:

موفقیت‌های انقلاب اسلامی از آنِ شهدا و مادران آنهاست

آیت‌الله فرحانی با اشاره به اهمیت نقش مادران شهدا در تربیت نسل دفاع مقدس و مدافع حرم گفت: انقلاب اسلامی به برکت امام راحل و تربیت مادران شهدا بود که در دوران جنگ تحمیلی، یک وجب از خاک خود را نداد و این موفقیت‌ها از آن شما و شهدای شماست‌.

آیت‌الله عبدالکریم فرحانی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبریبه گزارش ایکنا از خوزستان، آیت‌الله عبدالکریم فرحانی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در مراسم «شکوه ایثار» (تکریم همسران و مادران شهدا) که امروز، پنجم دی‌ماه در گیت بوستان اهواز برگزار شد، درباره اهمیت مقام زن گفت: سنگ بنای تمدن ‌ولایی را یک مادر گذاشت‌. حضرت ابراهیم(ع) و فرزندان‌ ایشان تا نبی‌اکرم(ص) همه مدیون یک مادر هستند  و ایشان حضرت هاجر است.

وی اظهار کرد: وقتی حضرت ابراهیم(ع) ایشان و اسماعیل را در بیابان فرود آوردند به خداوند عرضه داشتند: «رَبَّنَا إِنِّي أَسْكَنْتُ مِنْ ذُرِّيَّتِي بِوَادٍ غَيْرِ ذِي زَرْعٍ عِنْدَ بَيْتِكَ الْمُحَرَّمِ رَبَّنَا لِيُقِيمُوا الصَّلَاةَ» (ابراهیم، 37) من همسر و فرزندم را در سرزمین بی‌آب و علفی ساکن کردم که نماز را برپا دارند. حضرت هاجر از حضرت ابراهیم(ع) سؤال می‌کند که چرا ما را در این بیابان ترک می‌کنی؟ حضرت فرمود: خداوند به من چنین امر فرمود. حضرت هاجر وقتی این را شنید، گفت: اگر دستور خداست، برو. وقتی در بیابان با فرزند کوچکش تنها شد، برای یافتن آب، هفت بار سعی بین صفا و مروه کرد. این قدر این زن به خدا وصل شد که زمزم زیر پای اسماعیل جوشید و مکه آباد شد. مکه را یک مادر و فرزند آباد کردند.

آیت‌الله فرحانی گفت: جایگاه زن عجیب است. حضرت خدیجه(س) بود که در سرزمین کفر و قبل از بعثت، محمد امین(ص) را شناخت؛ وقتی دید صادق است، ثروت خود را به ایشان داد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: به فرموده امام راحل، اولین فتح‌الفتوح، تربیت یک نسل است. نسل دفاع مقدس را شما، مادران شهدا تربیت کردید. نسل دفاع از حرم را شما تربیت کردید. انقلاب اسلامی به برکت امام و تربیت مادران شهدا بود که در دوران جنگ تحمیلی، یک وجب از خاک خود را نداد. دفاع تمام شد. عراق و سوریه را شما آزاد کردید.

وی در پایان گفت: امروز مسئله مهم دنیا، غزه است. این نسلی است که این‌گونه تربیت شده است. جوان‌ها یاد بگیرند مطالعه کنند. دست شما مادران را باید ببوسیم. این موفقیت‌ها از آن شما و شهدای شماست‌.

انتهای پیام
captcha