تجربه تاریخی و سیاسی 4 دهه انقلاب پیش‌بینی‌های رهبری را تأیید می‌کند
کد خبر: 4190047
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۴
در مراسم رونمایی کتاب 40 جلدی «ره‌نامه» مطرح شد

تجربه تاریخی و سیاسی 4 دهه انقلاب پیش‌بینی‌های رهبری را تأیید می‌کند

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: جدای از نگاه معنوی، دینی و اعتقادی، تجربه تاریخی چهار دهه حضور سیاسی مقام معظم رهبری در مناصب کشور، درستی پیش‌بینی‌ها، توجه دادن‌ها، تذکرها و راهبری ایشان را تأیید کرده است. 

حجت‌الاسلام آیت عادلی نژاد، رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان

به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام آیت عادلی‌نژاد، رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان، امروز، پنجم دی‌ماه در آیین رونمایی از کتاب 40 جلدی «ره‌نامه» در اهواز، با تسلیت شهادت سردار سیدرضی موسوی گفت: این جلسه آیین رونمایی مجموعه 40 جلدی ره‌نامه است که از بیانات مقام معظم رهبری گردآوری شده و از سوی انتشارات انقلاب اسلامی به چاپ رسیده است.

وی بیان کرد: جدای از نگاه معنوی، دینی و اعتقادی، تجربه تاریخی چهار دهه حضور سیاسی مقام معظم رهبری در مناصب کشور درستی پیش‌بینی‌ها، توجه دادن‌ها، تذکرها و راهبری ایشان را  تأیید کرده است. 

عادلی‌نژاد افزود: گاهی متولیان امر و مدیران و مسئولان به برخی از دیدگاه‌های ایشان در سیاست، فرهنگ و اجتماع با نگاه آرمان‌گرایانه و یا بدبینانه نگاه می‌کنند و یا اینکه رویکرد اجتماعی جامعه متفاوت از دیگاه ایشان بوده است، اما گذر زمان نشان داده آنچه ایشان مطرح کرده دیدگاه دقیق‌تری است.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: عرصه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بر مبنای عزت، حکمت و مصلحت است. به گواه کسانی که حتی از نظر سیاسی نگاه غیرهمسو با ایشان دارند در مباحث کارشناسی نگاه ایشان مورد توجه قرار می‌گیرد. به‌طور مثال سیدحسین موسویان، عضو تیم مذاکره‌کننده ایران، کتاب «ایران و آمریکا» را به رشته تحریر درآورده است و ایشان در کتاب تصریح می‌کند که دیدگاه‌های من با رهبری همسو و همخوان نیست، اما وقتی به نظرات ایشان می‌رسد نگاه ایشان را صحیح و کارشناسی شده می‌داند که با گذر زمان درستی خودش را نشان داده است.

وی ادامه داد: در این کتاب آقای موسویان می‌گوید: دو دهه پیش که طالبان، قدرت را با خونریزی به دست آورد جلسه شورای عالی امنیت ملی برگزار شد و مصوبه این بود که باید در مواجهه با طالبان مواجه نظامی داشته باشیم. این مصوبه را ایشان تنفیذ نکردند و گفتند وارد شدن جنگ با طالبان، گرفتاری در باتلاقی است که منافع ملی ما را تأمین نخواهد کرد و این‌گونه از یک جنگ فرسایشی جلوگیری شد.

عادلی‌نژاد بیان کرد: در بزنگاه‌های تاریخی آن هم در متلاطم‌ترین مکان دنیا یعنی خاورمیانه آنچه که باعث شده ایران، امنیت خود و منطقه را تأمین کند، براساس تجربه و اندوخته تاریخی و سیاسی، نگاه‌های ایشان است و این موضوع جای بازخوانی دارد. 

وی یادآور شد: موضوعاتی که در این مجموعه گردآوری شده بسیار دقیق و قابل تحلیل است و مخاطبان اصلی این کتاب‌ها دانشجویان و جوانان هستند.

انتهای پیام
captcha