جشنواره قرآن و عترت از قدیمی‌ترین جشنواره‌های دانشگاهی کشور است
کد خبر: 4189955
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۷

جشنواره قرآن و عترت از قدیمی‌ترین جشنواره‌های دانشگاهی کشور است

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: از اصلی‌ترین فعالیت‌های معاونت فرهنگی وزارت علوم برگزاری جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان است که از قدیمی‌ترین جشنواره‌هایی است که در سطح دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود.

تورج زینی‌وند معاون فرهنگی دانشگاه رازی کرمانشاه

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، تورج زینی‌وند، معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه رازی کرمانشاه امروز چهارم دی در نشست خبری در تشریح برنامه‌های مناسبتی این ماه همچنین سی و هشتمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان، اظهار کرد: سی و هشتمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان را در پیش داریم که از پر مخاطب‌ترین رویداد‌های دانشگاهی ویژه جامعه قرآن دانشگاهیان است.

وی افزود: از اصلی‌ترین فعالیت‌های معاونت فرهنگی وزارت علوم برگزاری جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان است که از قدیمی‌ترین جشنواره‌هایی است که در سطح دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود.

زینی‌وند با اشاره به زمان ثبت‌نام جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان در سی و هشتمین دوره، یادآور شد: ثبت‌نام در این رویداد قرآنی از ۲۰ آذرماه آغاز شده و تا بهمن‌ماه ادامه دارد.

معاون فرهنگی دانشگاه رازی کرمانشاه به جدول زمانی برگزاری مسابقات این جشنواره قرآنی در دانشگاه رازی اشاره کرد و گفت: بخش داخلی این مسابقات روز‌های ۲۴ و ۲۵ بهمن‌ماه با حضور متسابقین در سالن شهید علی‌محمدی دانشکده علوم پایه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این جشنواره در بخش‌های «آوایی، معارفی، پژوهشی، فناوری و تولیدات رسانه‌ای، هنری، ادبی، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و نوآفرینی قرآنی» برگزار می‌شود و هر دانشجو حداکثر در دو رشته غیر هم بخش می‌تواند شرکت کند.

زینی‌وند تصریح کرد: آزمون کتبی معارفی این جشنواره هفته اول اسفندماه به شیوه آنلاین برگزار می‌شود و اختتامیه مرحله آوایی دانشگاهی ۱۵ اسفندماه خواهد بود.

معاون فرهنگی دانشگاه رازی کرمانشاه به آماری از ثبت‌نام دانشجویان این دانشگاه در جشنواره سی و هشتم اشاره کرد و افزود: تاکنون در این رویداد قرآنی ۵۰ نفر ثبت‌نام کرده‌اند و سال گذشته از مرحله دانشگاهی پنج متسابق به مرحله سراسری راه یافتند و یک نفر در این مرحله موفق به کسب مقام شد.

وی به هدف‌های برگزاری این جشنواره قرآنی نیز اشاره کرد و گفت: آشنایی بیشتر و انس دانشجویان با آموزه‌های قرآنی و سیره اهل‌بیت(ع) از اهداف برگزاری این جشنواره قرآنی است.

زینی‌وند به فعالیت‌های مدرسه قرآن و عترت دانشگاه رازی کرمانشاه نیز اشاره کرد و افزود: پنج سال از تأسیس این مرکز قرآنی که کاری ماندگار در دانشگاه رازی است، می‌گذرد و به جرأت می‌توان گفت یک مجموعه مدیریتی برای برنامه‌ریزی فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه است که از جمله آن می‌توان به راه‌اندازی انجمن قاریان و حافظان قرآن و تشکیل بانک اطلاعاتی از جامعه حافظان و قاریان دانشگاه و صدور کارت برای آن‌ها به‌منظور بهره‌مندی از امتیازاتی، چون کمک هزینه تحصیلی، خوابگاه و تغذیه رایگان و اردو‌های فرهنگی اشاره کرد.

وی در ادامه با اشاره به دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: دانشگاهیان در این زمینه وظیفه تبیین اهمیت انتخابات برای اقشار مختلف مردم را دارند تا مشارکت حداکثری در انتخابات رقم بخورد.

زینی‌وند تصریح کرد: برای تحقق هدف یاد شده چند برنامه با همکاری تشکل‌های دانشجویی از جمله دعوت از نمایندگان فعلی استان در مجلس شورای اسلامی برای ارائه گزارشی از عملکرد و حضور در بین دانشجویان برای پاسخگویی به سؤالات آنان همچنین دعوت از کاندیدا‌های تائید صلاحیت شده که به عرصه انتخابات راه خواهند یافت فارغ از هر جناح سیاسی به دانشگاه برای حضور در جمع دانشجویان را در دستور کار داریم.

معاون فرهنگی دانشگاه رازی به برگزاری اردو‌های راهیان نور دانشجویی نیز اشاره کرد و گفت: با کمک بسیج دانشجویی به زودی ثبت‌نام از علاقه‌مندان برای شرکت در این اردو‌ها با اولویت نودانشجویان آغاز می‌شود.

وی یادآور شد: امسال زمان برگزاری اردو‌های راهیان نور که سال‌های گذشته از اسفندماه آغاز می‌شد به دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان از بهمن‌ماه آغاز می‌شود.

زینی‌وند در پایان از برپایی مراسم گرامیداشت سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه رازی کرمانشاه خبر داد و افزود: تلاشمان براین است تا همایش خوبی با حضور چهره‌های مطرح عرصه جهاد و مقاومت برگزار کنیم.

انتهای پیام
captcha