قرآن‌خوانی، قرآن‌دانی و قرآن‌باوری؛ سه مرحله تحقق انس با قرآن + عکس
کد خبر: 4189758
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۱
عباس سلیمی بیان کرد:

قرآن‌خوانی، قرآن‌دانی و قرآن‌باوری؛ سه مرحله تحقق انس با قرآن + عکس

پیشکسوت قرآنی کشورمان در محفل انس با قرآن کریم «قرآن، مقاومت و شهادت» که در دارالقرآن زنجان برگزار شد، با تأکید بر اینکه برای تحقق انس با قرآن باید سه مرحله قرآن‌خوانی، قرآن‌دانی و قرآن‌باوری را طی کنیم، گفت: اگر قرآن را باور کنیم بایدها و نبایدهای آن را محترم می‌شماریم.

عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی کشور

به گزارش خبرنگار ایکنا، محفل انس با قرآن کریم «قرآن، مقاومت و شهادت» از سوی شورای فرهنگی صنعت آب و برق استان زنجان با حضور عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی کشور و جمعی مدیران و مسئولان صنعت آب و برق زنجان و مدیران کشوری و لشکری این شهر و همچنین جمعی از قاریان برتر چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم امشب یکشنبه ۳ دی در دارالقرآن الکریم زنجان و با اجرای مهدی قبادی، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت نیرو برگزار شد.

عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی و قاری بین‌المللی کشورمان در بخشی از این محفل که به صورت زنده و مستقیم از شبکه قرآن و معارف سیما و شبکه استان پخش می‌شد، با بیان اینکه تقدیم بیش از ۲۳۰ هزار شهید گلگون کفن و بیش از ۵۰۰ هزار نفر آزاده سرافراز و بیش از ۴۵ هزار نفر جانباز قهرمان بخشی از هزینه‌هایی است که برای برپایی انقلاب اسلامی شده است، گفت: وقتی از شهدا، جانبازان و آزادگان سخن می‌گوییم در کنار بزرگانی چون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید محسن حججی در همین شهر شما مرد بزرگ قهرمانی به نام سرلشگر خلبان شهید حسین لشکری بود که ۱۸ سال تمام در اسارت دشمن بود. وی بعد از آزاد شدن برای من تعریف کرد که ۱۲ سال در این دوران اسارت را در یک سلول بسیار تنگ بود که طی این مدت بدون استاد، مربی، بدون جایزه و رتبه حافظ کل قرآن کریم شد و او حجت خدا بر ما است.

قرآن‌خوانی، قرآن‌دانی و قرآن‌باوری؛ سه مرحله تحقق انس با قرآن + عکس

وی تصریح کرد: فعالیت‌های قرآنی استان زنجان ستودنی است، اما کافی نیست و باید به پیش رفت تا جایی که اهالی غیرتمند زنجان قاری و حافظ کل قرآن کریم شوند. مراد ما از برگزاری این محافل فقط تربیت قاری و حافظ قرآن کریم نیست بلکه خداوند بزرگ به ما یک نقشه راه ارائه کرده است؛ «إِنَّ هذَا الْقُرْآنَ یَهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ» این آیه نقشه راه زندگی ما است و این از نظر مهندسی یعنی طرح جامع دقیق محاسبه شده‌ای با ذکر جزئیات مربوطه به منظور رسیدن به هدف و نتیجه مطلوب؛ لذا هرکدام از ما نیازمندیم یک نقشه راه در زندگی هستیم. اما مهندس بزرگ عالم هستی که تار و پود این نظام هستی را بر اساس حق بافته و تافته است قرآن را به عنوان نقشه راه زندگی ما ارائه کرده است.

قرآن‌خوانی، قرآن‌دانی و قرآن‌باوری؛ سه مرحله تحقق انس با قرآن + عکس

قاری بین‌المللی کشورمان اظهار کرد: باید جامعه قرآنی و دلدادگان به قرآن از خود سؤال کنند که آیا تاکنون یک‌بار دقیقاً این طرح مهندسی و نقشه راه را مطالعه و بررسی کرده‌اند و در این مسیر اگر به مشکلاتی برخورد کرده‌اند به قرآن‌شناسان مراجعه کرده‌اند و آیا محاسبات دقیق این نقشه را عملاً در سبک زندگی خود پیاده کرده‌اند؟ چراکه قرآن از ما انتظاراتی دارد؛ عدالت، صداقت، اخلاق، اخلاص، جوان‌مردی، دشمن‌شناسی، دشمن‌ستیزی، ولایت‌مداری، ایستادگی در برار دشمنان همه مطالبات قرآن کریم است و پیامبر(ص) فرموده‌اند: «قرآن را بخوانید، اما به آن عمل کنید» و حضرت علی(ع) هم فرموده‌اند: «اگر کسی قرآن را بخواند، اما به آن عمل نکند روز قیامت کور و نابینا وارد صحرای محشر می‌شود».

سلیمی اظهار کرد: راهکار این است که برای تحقق انس با قرآن سه مرحله قرآن‌خوانی، قرآن‌دانی و قرآن‌باوری را طی کنیم؛ اگر قرآن را باور کنیم بایدها و نبایدهای آن را محترم می‌شماریم. در قرآن کریم آمده است که قاری قرآن باید حق تلاوت را ادا کند و زمانی که از محضر پیامبر(ص) در این رابطه سؤال کردند، فرمودند: «همه بایدها و نبایدهای قرآنی و خطوط قرمز قرآنی را رعایت کند»؛ لذا قاری قرآن باید ادای حق تلاوت را بی چون و چرا اطاعت کند.

به گزارش ایکنا، در بخشی از این محفل انس با قرآن که به همت شورای فرهنگی صنعت آب و برق زنجان برگزار شد، سیدمحمد حسینی‌پور و حمیدرضا نصیری، رتبه‌های اول و دوم رشته قرائت تحقیق چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به تلاوت قرآن پرداختند که حال هوای قرآنی خاصی را به این محفل دادند. همچنین اجرای گروه تواشیح و جمع‌خوانی دارالقرآن کریم زنجان از دیگر بخش‌های این محفل قرآنی بود.

یادآور می‌شود، محفل بعدی از سری محافل «قرآن، مقاومت و شهادت» روز چهارشنبه ٦ دی‌ماه از ساعت ١٩ تا ٢٠ در محل نمازخانه شرکت برق منطقه‌ای اصفهان با تلاوت قرآن از سوی بدیعی، قاری نوجوان و ممتاز این استان و همچنین اجرای گروه تواشیح و جمع‌خوانی و همچنین سخنرانی حجت‌الاسلام ابوالقاسم وثیق، استاد حوزه و دانشگاه و در نهایت تلاوت علیرضا بکایی، قاری ممتاز کشور همراه خواهد بود.

همچنین آخرین محفل نیز شنبه ۹ دی‌ماه در کرمان و در محل خیمه گلزار شهدای این شهر از ساعت ۱۳ با تلاوت قاری ممتاز استان کرمان و حضور رئیس شورای مدیران وزارت نیرو و همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا مهاجری، مشاور وزیر و مسئول امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو برگزار خواهد شد. اجرای تواشیح و جمع‌خوانی قرآن و در نهایت تلاوت حامد علیزاده، قاری بین‌المللی کشور از جمله برنامه‌های این محفل است.

وهاب خدابخشی

انتهای پیام
captcha