شهادت 20 فلسطینی دیگر در غزه و حمله نظامیان به نمازگزاران در مسجد الاقصی
کد خبر: 4189337
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۸
آخرین اخبار فلسطین

شهادت 20 فلسطینی دیگر در غزه و حمله نظامیان به نمازگزاران در مسجد الاقصی

در پی تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، بیش از 20 فلسطینی دیگر به شهادت رسیده و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، رژیم صهیونیستی روز جمعه نیز با بمباران مناطق مسکونی غزه به جنایت‌های خود ادامه داد و دست‌کم ۲۰ تن را به شهادت رساند.

بمباران یک منزل مسکونی در اردوگاه جبالیا در شمال غزه تاکنون ۱۶ شهید و بیش از ۵۰ زخمی برجای گذاشته است و تلاش برای بیرون کشیدن اجساد دیگر قربانیان از زیر آوار ادامه دارد.

هواپیماهای جنگی رژیم صهیونیستی گروهی از شهروندان را در خان یونس هدف قرار داد و تاکنون شماری از شهدا و مجروحان به بیمارستان «ناصر» منتقل شده‌اند.

بمباران یک منزل مسکونی دیگر در جبالیا نیز ۴ شهید و شماری زخمی برجای گذاشت و محله «الجرن» جبالیا نیز از صبح جمعه تاکنون بارها بمباران شده است.

شهادت 20 فلسطینی دیگر در غزه

هدف قرارگرفتن مقر فرماندهی اشغالگران در شرق خان یونس

به گزارش المیادین، سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد: مقر فرماندهی میدانی نیروهای اشغالگر را در منطقه الزنه در شرق خانیونس با چند راکت هدف قرار دادیم.

در این بیانیه آمده است: مرکز تجمع نظامیان دشمن را در شرق فلکه القرم در شمال غزه با خمپاره شلیک زیر آتش قرار دادیم.

سرایا القدس همچنین از سرنگونی یک پهپاد رژیم صهیونیستی در آسمان غزه خبر داد.

از سوی دیگر منابع خبری از درگیری شدید میان نیروهای مقاومت و نظامیان رژیم صهیونیستی در جبالیا خبر دادند.

این منابع از تحرکات اشغالگران برای رخنه از سمت غرب به جبالیا خبر دادند.

همزمان جبهه مردمی برای آزادی فلسطین با اشاره به فرار تیپ گولانی از غزه، اعلام کرد: عقب کشیدن تیپ گولانی از غزه گواهی بر این است که مقاومت نیروهای این تیپ را درهم کوبیده است.

 شهادت 20 فلسطینی دیگر در غزه

اعتراف رسانه‌های صهیونیست عملکرد ضعیف ارتش در غزه

رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند: ساکنان مناطق شمالی در ترس و وحشت به سر می‌برند و احساس می‌کنند که هیچ امنیتی ندارند. آنها قصد ندارند به منازل خود بازگردند.

این رسانه‌ها اضافه کردند: تعداد تلفات ارتش اسرائیل در درگیری‌های زمینی در نوار غزه به ۱۳۹ تن رسیده که غیرقابل تحمل است.

این در حالی است که آمار غیررسمی و افشا شده از سوی برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی و غربی بیانگر برجای ماندن تلفات گسترده در میان صفوف عناصر ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه است.

رسانه‌های عبری زبان ادامه دادند: برخی افراد در تل آویو مدعی هستند که دستاوردهای اسرائیل در نوار غزه به مرور زمان بیشتر می‌شود اما حقیقت آن است که جنبش حماس هنوز شکست نخورده است.

این رسانه‌ها گزارش دادند: این حزب الله است که اوضاع در جبهه شمالی را تعیین می‌کند. هر زمان که می‌خواهد سطح تنش و شلیک‌ها را افزایش می‌دهد و هر زمان که می‌خواهد آن را کم می‌کند. ما امروز شاهد شلیک یک موشک از جنوب لبنان و انفجار آن در نزدیکی نهاریا بدون به صدا درآمدن آژیرهای خطر بودیم.

رسانه‌های صهیونیستی تاکید کردند: فاجعه در تاریخ ۷ اکتبر به پایان نرسیده بلکه تازه آغاز شده و خبرهای بدتری در راه است.

مجله آمریکایی اینترسپت پیش از این در گزارشی نوشت: اسرائیل اقدام به کشتار غیرنظامیان و تخریب منازل آنها در غزه می‌کند اما حمله زمینی علیه جنبش حماس در این باریکه تبدیل به باتلاقی برای تل آویو می‌شود.

در ادامه این گزارش آمده است: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به خوبی می‌دانند که اوضاع نظامی بر وفق مراد نیست اما جرأت ندارند این مساله را علنی اعلام کنند.

شهادت 20 فلسطینی دیگر در غزه

دعوت به برگزاری تظاهرات در کرانه باختری

گروه‌های ملی و اسلامی در فلسطین خواهان برگزاری تظاهرات گسترده بعد از نماز جمعه در قدس اشغالی و کرانه باختری در حمایت از مسجدالاقصی و مقاومت فلسطین در نوار غزه شدند.

این گروه‌ها تاکید کردند که نمازگزاران به سمت مسجدالاقصی برای ادای نماز جمعه حرکت کنند.

این در حالی است که اشغالگران صهیونیست با استقرار در اطراف مسجدالاقصی مانع ورود نمازگزاران به این مکان مقدس می‌شوند.

عناصر متجاوز صهیونیست به سمت نمازگزاران فلسطینی شلیک کرده و علیه آنها از گاز اشک آور استفاده کردند.

از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در نوار غزه در تاریخ هفت اکتبر تاکنون اقدامات اشغالگران صهیونیست علیه نمازگزاران فلسطینی به ویژه در روزهای جمعه تشدید شده است.

کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطین چند روز قبل اعلام کرد که عناصر اشغالگر ارتش رژیم صهیونیستی طی چند ساعت دست کم ۲۵ شهروند فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت کردند.

با بازداشت این تعداد از شهروندان فلسطینی، آمار فلسطینی‌های بازداشت شده در کرانه باختری از آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون به چهار هزار و ۶۳۰ تن افزایش یافت.

اولمرت: باید از دست نتانیاهو خلاص شویم

به گزارش الجزیره، ایهود اولمرت نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در سخنان امروز خود تاکید کرد: باید فوراً در غزه آتش بس اعلام شده و از دست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل خلاص شویم.

وی اضافه کرد: نتانیاهو باید می‌فهمید که نمی‌تواند به اهداف اعلامی خود در غزه دست پیدا کند.

اولمرت تصریح کرد: نتانیاهو راه نیرنگ، فریب و نمایش سیاسی را در پیش گرفته که دروغ محض است. کاملاً مشخص شده که فرصتی برای تحقق پیش بینی های نتانیاهو در غزه وجود ندارد.

شهادت 20 فلسطینی دیگر در غزه

تداوم حملات هوایی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

به گزارش المیادین، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی منطقه «اللبونه» در اطراف شهرک الناقوره در جنوب لبنان را بمباران کردند.

توپخانه این رژیم نیز شهرک «رب الثلاثین» و اطراف شهرک‌های «رامیه»، «عیتا الشعب»، «الجبین»، «طیرحرفا» و «القوزح» در جنوب لبنان را هدف قرارداد.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در پاسخ به حمله موشکی حزب الله، مناطقی از جنوب لبنان را هدف قرارداده است.

مقاومت اسلامی لبنان روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در راستای حمایت از ملت فلسطین در نوار غزه و مقاومت دلیرانه و شرافتمندانه آن‌ها، مبارزان مقاومت اسلامی، محل تجمع نظامیان دشمن صهیونیستی را در خارج از پادگان «شومیرا» (روستای اشغالی طربیخا لبنان) با موشک و توپخانه هدف قرار داده است.

حزب الله تاکید کرد که در این عملیات حمله به‌طور دقیق انجام شد و شماری از نیروهای دشمن به‌طور مستقیم هدف قرار گرفتند.

شهادت 20 فلسطینی دیگر در غزه و حمله نظامیان به نمازگزاران در مسجد الاقصی

هشدار اتحادیه اروپا درباره وضغیت غذایی در غزه

مسئول سیاست خارجی و کمیسر مدیریت بحران اتحادیه اروپا روز جمعه با صدور بیانیه‌ای مشترک، بحران انسانی در غزه را بی‌سابقه توصیف و تصریح کرد که ۱۰۰ درصد مردم در این باریکه در ناامنی غذایی به‌سر می‌برند.

در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای اتحادیه اروپا منتشر شد آمده است: ما عمیقاً از نتایج ارزیابی برنامه جهانی غذا که روز پنجشنبه منتشر شد، شوکه شده‌ایم. طبق گزارش طبقه‌بندی امنیت غذایی (آی‌پی‌سی)، تخمین زده می‌شود که ۱۰۰ درصد مردم غزه در ناامنی غذایی به‌سر می‌برند و این درحالیست که یک چهارم جمعیت این منطقه با گرسنگی فاجعه باری روبرو هستند.

دو مقام‌ ارشد اروپایی این وضعیت را بی‌سابقه توصیف و تصریح کرده‌اند: هیچ گزارش طبقه‌بندی امنیت غذایی تاکنون چنین سطحی از ناامنی غذایی را در هیچ کجای جهان ثبت نکرده است. این یک تحول عمده است و باید زنگ خطری برای تمام جهان باشد تا از هم اکنون برای جلوگیری از یک فاجعه مرگبار انسانی اقدام کنند.

در ادامه بیانیه می‌خوانیم: تنها راه برای جلوگیری از مرگ مردم غزه بر اثر گرسنگی، تضمین حفاظت از غیرنظامیان، اجازه دسترسی ایمن به کارکنان سازمان‌های امدادی و بهداشتی در سراسر غزه و تامین غذای کافی برای همه غیرنظامیان نیازمند است.

اتحادیه اروپا با تاکید بر تداوم دسترسی سریع، ایمن و بدون مانع به اقلام بشردوستانه، افزود: ما درخواست فوری برای احترام به قوانین بین المللی بشردوستانه را تکرار می کنیم. عدم دسترسی به اقلام اولیه باعث ایجاد قحطی شده است. کمک ها باید از طریق تمام ابزارهای ضروری، از جمله کوریدورهای بشردوستانه و توقف درگیری‌ها، به نیازمندان برسد.

پیشتر برنامه جهانی غذا با انتشار گزارشی اعلام کرد: غزه با گرسنگی فاجعه باری مواجه است و گزارش‌ها حاکی از وقوع قحطی در صورت ادامه درگیری است. این نهاد بین‌المللی افزود: خطر قحطی در غزه وجود دارد مگر اینکه غذای کافی، آب تمیز، خدمات پزشکی و بهداشتی ارائه شود.

 

انتهای پیام
captcha