تحولات فلسطین؛ از تداوم بمباران شدید غزه تا شهادت 5 مبارز فلسطینی در کرانه باختری
کد خبر: 4188420
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵

تحولات فلسطین؛ از تداوم بمباران شدید غزه تا شهادت 5 مبارز فلسطینی در کرانه باختری

تداوم حملایت سنگین جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه و شهادت مادر و دختر فلسطینی در کلیسای غزه، شرط حماس برای تبادل اسرا، شهادت 5 مبارز فلسطینی در «طولکرم»، اعتراف «تیپ گولانی» اسرائیل به تلفات سنگین و اذعان سازمان ملل مبنی بر عدم امکان کمک‌رسانی به ساکنان غزه از آخرین اخبار مربوط به تحولات فلسطین است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، منابع رسانه‌ای امروز یکشنبه از شهادت و مجروح شدن بیش از ۱۰۰ فلسطینی در حمله بمب‌افکن‌های رژیم صهیونیستی به یک منطقه مسکونی در شمال نوار غزه خبر دادند.

رژیم صهیونیستی که طی ۷۰ روز تجاوزگری به نوار غزه از هر جنایتی برای تسلیم شدن مقاومت فلسطین استفاده کرده و هر بار شکست خورده است، در تازه‌ترین اقدام شنیع و ددمنشانه یک منطقه مسکونی در اردوگاه جبالیا واقع در شمال نوار غزه را بمباران کرد.

برپایه این گزارش، این حمله تاکنون منجر به شهادت ۲۴ فلسطینی ازجمله چند کودک بی‌گناه شده و منابع خبری از وجود شمار دیگری از شهدا در زیر آوار خبر می‌دهند.

خبرگزاری سما همچنین اعلام کرد که این حمله ۹۰ مجروح برجای گذاشته است.

شبکه المیادین نیز اعلام کرد که درپی بمباران یک منطقه مسکونی در دیر البلح ۱۴ فلسطینی شهید و ۳۸ تن دیگر مفقود شده‌اند.

تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه درحالی وارد هفتادمین روز خود شده که این رژیم برای چهارمین روز متوالی خدمات ارتباطی و اینترنت این باریکه را به طور کامل قطع کرده است.

شرط حماس برای تبادل اسرا  
 
جنبش مقاومت اسلامي فلسطین(حماس) بامداد یکشنبه با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد تا زمانی که جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه متوقف نشود، اسرای صهیونیست را مبادله نمی‌کند.
 
در این بیانیه آمده است: «هیچ مذاکره‌ای برای تبادل اسرا انجام نمی‌شود، مگر اینکه تجاوزها به مردم ما، یک‌بار برای همیشه متوقف شود».
 
جنبش حماس ضمن تاکید بر این موضع خود، توضیح داد که آن را به تمام میانجی‌های بین‌المللی در زمینه تبادل اسرا و آتش‌بس اطلاع داده است.
تحولات فلسطین؛ از تداوم بمباران شدید غزه تا شهادت 5 مبارز فلسطینی در کرانه باختری
همزمان شبکه «الجزیره» نیز از آغاز جلسه کابینه جنگ رژیم صهیونیستی برای بررسی امکان بازگشت به مذاکرات به منظور دستیابی به توافق تبادل اسرا خبر داد.
 
این در حالی است که هزاران صهیونیست معترض شامگاه شنبه در شهرهای تل‌آویو، حیفا و قدس با برگزاری تظاهراتی از کابینه رژیم صهیونیستی خواستند تا اُسرا در غزه، طی توافق با حماس زنده بازگردانده شوند.

شهادت مادر و دختر فلسطینی در کلیسا بر‌اثر تیراندازی صهیونیست‌ها

به گزارش العالم، تک تیرانداز صهیونیستی، یک مادر و دختر فلسطینی را در تنها کلیسای نوار غزه به شهادت رساند.

 
مقام‌های کلیسای کاتولیک محلی فلسطین اعلام کردند که یک مادر و دختر فلسطینی از سوی نظامیان صهیونیست در تنها کلیسای نوار غزه هدف قرار گرفته‌اند. موضوعی که موجب به شهادت رسیدن این مادر و دختر فلسطینی شده است. کلیسای مذکور تنها کلیسای نوار غزه است.
تحولات فلسطین؛ از تداوم بمباران شدید غزه تا شهادت 5 مبارز فلسطینی در کرانه باختری
مقام‌های رسا‌نه‌ای کلیسای کاتولیک در فلسطین گفته‌اند که یکی از این دو زن فلسطینی در حالی که سعی داشته به دیگری کمک کند، هدف گلوله تک تیرانداز صهیونیست قرار گرفته است. منطقه مذکور، تاسیسات و جبهه نظامی نبوده و همین موضوع انتقادات زیادی را در عرصه بین‌المللی از صهیونیست‌ها برانگیخته است.
 
در عین حال، گزارشات مختلفی نیز مبنی بر حمله خودروهای زرهی ارتش رژیم صهیونیستی به کلیسای مادر ترزا در شهر غزه منتشر شده است. کلیسایی که پناهگاه بیش از ۵۴ فرد معلول است. در این راستا، مقام‌های کلیسای کاتولیک فلسطین به این نکته اشاره کرده اند که در نتیجه حمله مذکور، ژنراتور برق و مخزن سوخت کلیسای مادر ترزا نیز نابودش شده است. البته که خسارت‌های فراوانی دیگری نیز به این کلیسا گزارش شده است. کلیسایی که مسوولیت مراقبت از شماری از انسان‌های ناتوان و معلول را برعهده دارد.
 
مقام‌های کلیسای کاتولیک فلسطین تصریح کرده‌اند که 3 کودکی که در داخل کیسای مادر ترزا حضور داشته‌اند نیز بر اثر حملات صهیونیست‌ها دچار جراحت شده‌اند. رژیم صهیونیستی از ابتدای حملات خود به نوار غزه، به نحو گسترده‌ای کلیساها، بیمارستان ها و مراکز درمانی و مدارس را که بر اساس قوانین جنگی بایستی مصون از هرگونه بمباران و حمله‌ای باشند را هدف قرار داده است.

کشته و زخمی شدن چند نظامی صهیونیست

از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی از کشته و مجروح شدن چند نظامی دیگر خود در جریان درگیری با مبارزان فلسطینی در نوار غزه خبر داد.

براساس این گزارش، «سرگرد جوزف آونر دوران» در یگان تحرک عملیاتی و ناوگان سیزدهم ارتش رژیم اشغالگر و همچنین «شالو سالزمن» نظامی گردان ۶۶۲۳ در نبرد زمینی در غزه کشته شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین تصویر این دو نظامی به هلاکت رسیده به دست مقاومت فلسطین را منتشر کرد.

اسرائیل در ادامه به مجروح شدن پنج نظامی دیگر خود در جریان درگیری‌ها در شمال و جنوب نوار غزه اذعان و اعلام کرد که از ابتدای آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون ۴۵۳ نظامی آن کشته شده‌اند.

دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز شامگاه شنبه اعلام کرد که یک افسر این رژیم در غزه کشته شده است.

از جنایت جدید علیه غیرنظامیان تا اعتراف به تلفات سنگین تیپ گولانی

روایت رویترز از خیابان‌های غزه

خبرگزاری رویترز شامگاه شب در توصیف غزه نوشت: حماس خیابان‌های غزه را به هزارتوی مرگ برای نظامیان اسرائیلی تبدیل کرده است.

رویترز گزارش داد: میزان تلفات ارتش اسرائیل در غزه در حال حاضر تقریباً دو برابر بیشتر از زمان حمله زمینی نظامیان اسرائیلی به این بخش از اراضی فلسطینی در سال ۲۰۱۴ است.
تحولات فلسطین؛ از تداوم بمباران شدید غزه تا شهادت 5 مبارز فلسطینی در کرانه باختری

رویترز در ادامه این گزارش یادآور می‌شود که حماس سلاح‌های گسترده و متنوعی، از هواپیماهای بدون سرنشین مجهز به نارنجک گرفته تا تسلیحات ضد تانک با چاشنی‌ انفجاری قدرتمند در اختیار دارد.

از سوی دیگر بیمارستان «سوروکو» رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته ۲۴ نظامی مجروح را پذیرش کرده که وضعیت جسمانی سه تن از آنان وخیم بوده است.

اعتراف به تلفات سنگین تیپ گولانی

یکی از فرماندهان ارشد رژیم صهیونیستی در اظهارات بی‌سابقه رسانه‌ای به هلاکت یک چهارم نیروهای رزمی تیپ گولانی از آغاز عملیات طوفان الاقصی و نبردهای زمینی در غزه اعتراف کرد.

موشه کبلینسکی، فرمانده سابق تیپ گولانی و معاون پیشین ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در اظهاراتی اذعان کرد: تیپ گولانی از آغاز عملیات طوفان الاقصی و نبردهای زمینی پس از آن، حدود یک چهارم نیروهای رزمی خود را از دست داده است.

بر پایه این گزارش، فرمانده سابق تیپ گولانی در گفت‌وگو با شبکه ۱۲ عبری گفت: این تیپ یکی از یگان‌های ویژه و نخبه ارتش است و دستکم با کشته شدن ۸۲ نظامی و مجروح شدن شمار زیادی، تلفات سنگینی را متحمل شده است.

کبلینسکی در پاسخ به پرسشی در مورد توانایی تیپ برای ادامه نبرد با وجود ضرباتی که دریافت کرده است، گفت: به نظر من تیپ گولانی تنها اکنون (طی نبرد زمینی) تلفات نداده است، بلکه در روز نخست جنگ با کشته شدن ۷۲ سرباز دچار تلفات سنگینی شد.
تحولات فلسطین؛ از تداوم بمباران شدید غزه تا شهادت 5 مبارز فلسطینی در کرانه باختری

وی تصریح کرد: علاوه بر ده‌ها نفر هم مجروح شده‌اند که تقریباً یک‌چهارم نیروهای تیپ گولانی را تشکیل می‌دهند، برای بهبود یافتن از این ضربات نیازمند چندین هفته دوری از میدان نبرد است، اما این راه و روحیه تیپ نیست، فرماندهان، سربازان را به حضور در جبهه در هدایت می‌کنند.

فرمانده پیشین تیپ گولانی ادامه داد: من با فرمانده گردان سیزدهم یعنی سرلشکر تومر گرینبرگ که چند روز پیش به همراه ۸ سرباز در جست‌وجوی نیروهای القسام در محله شجاعیه در شرق غزه طی کمین قسام کشته شدند، ملاقات کردم، تنها این گردان ۴۱ سرباز و افسر را از هفتم اکتبر از دست داده است.

شهادت ۵ مبارز فلسطینی در یورش صهیونیست‌ها به طولکرم

منابع پزشکی در طولکرم اعلام کردند که شمار شهدای حمله امروز نظامیان صهیونیست به اردوگاه «نور شمس» در طولکرم واقع در کرانه باختری به ۵ نفر افزایش یافته است.

 
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، نظامیان اشغالگر صهیونیست از ساعات اولیه بامداد امروز یکشنبه به اردوگاه نور شمس در طولکرم یورش بردند.
 
در پی یورش صهیونیست‌ها به این منطقه درگیری شدیدی بین آن‌ها و مبارزان مقاومت فلسطین به وقوع پیوست.
 
ارتش رژیم صهیونیستی تا این لحظه با پهباد دو مرتبه اقدام به بمباران اهدافی در اردوگاه نور شمس کرده است.
تحولات فلسطین؛ از تداوم بمباران شدید غزه تا شهادت 5 مبارز فلسطینی در کرانه باختری
منابع فلسطینی اعلام کردند که تاکنون در این درگیری‌ها ۵ مبارز فلسطینی به شهادت رسیده‌اند که محمود جابر و غیث شحاده دو نفر از این شهدا هستند. تاکنون چند فلسطینی دیگر نیز در این درگیری‌ها زخمی شدند.
 
مبارزان مقاومت ضمن رویارویی با صهیونیست‌ها چند بمب در مسیر آن‌ها منفجر کردند.
 
بولدوزرهای اسرائیلی هم در حال تخریب زیرساخت‌های اردوگاه هستند و خسارت زیادی به این منطقه وارد کردند.
 
هلال احمر فلسطین اعلام کرد که نظامیان اشغالگر اسرائیلی اجازه ورود آمبولانس به اردوگاه نور شمس در طولکرم برای امدادرسانی به مجروحان را نمی‌دهند. این در حالی است که حال تعدادی از مجروحان وخیم است.

اعلام آمادگی دولت یمن برای کاهش مشروط تنش

سخنگوی انصارالله یمن از انجام مذاکرات با طرف‌های بین‌المللی و میانجی‌گری عمان درباره حمله‌های یمن به کشتی‌های اسرئیلی یا کشتی‌های عازم بنادر رژیم صهیونیستی خبر داد.

محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله یمن در حساب کاربری خود در شبکه ایکس با اعلام این خبر آمادگی خود را برای کاهش تنش در صورت پاسخ مثبت به اوضاع بشردوستانه در نوار غزه اعلام کرد.

وی ادامه داد: با نظارت برادرانمان در عمان، ارتباط و مذاکره با برخی طرف‌های بین‌المللی درباره عملیات دریای سرخ و دریای عرب ادامه دارد.

عبدالسلام عنوان داشت: ما به همه تاکید کردیم که عملیات یمن برای کمک به ملت فلسطین در نوار غزه است و نمی‌توان در برابر تجاوز و محاصره که در آن غذا، دارو و حتی آب آشامیدنی وجود ندارد و دشمن آن را قطع کرده بی‌تفاوت ماند.

وی ادامه داد، در جلسات مختلف تاکید شد که مواضع یمن در قبال غزه قابل چانه‌زنی نیست و کشتی‌های دشمن یا کشتی‌های عازم بنادر این رژیم تا پایان تجاوز، رفع محاصره غزه و ارسال مستمر کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه در معرض حمله قرار خواهند داشت.

سخنگوی انصارالله تاکید کرد که هر اقدام واقعی که با وارد کردن غذا و دارو به وضعیت انسانی در فلسطین و غزه پاسخ مثبت دهد، می‌تواند به کاهش تشدید تنش کمک کند.
تحولات فلسطین؛ از تداوم بمباران شدید غزه تا شهادت 5 مبارز فلسطینی در کرانه باختری

در همین رابطه یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمایت از مردم مظلوم فلسطین در غزه و در راستای اجرای دستورات عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر انصارالله، نیروی هوایی یمن وابسته به نیروهای مسلح به یاری خداوند در عملیاتی نظامی به وسیله پهپادهای گسترده، اهداف حساس رژیم صهیونیستی در منطقه «ام الرشراش» واقع در جنوب سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار دادند.

در این بیانیه آمده است که نیروهای مسلح یمن تا زمان توقف تجاوزها علیه برادران فلسطینی در نوار غزه به عملیات نظامی خود علیه رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داد.

نیروهای مسلح یمن همچنین از تمام آزادگان امت عربی و اسلامی و آزادگان جهان خواست که مواضع شرافتمندانه در خصوص مساله فلسطین اتخاذ کنند.

سازمان ملل: امکان کمک‌رسانی به غزه نیست

به گزارش خبرگزاری آناتولی، «ژولیت توما»، مدیر ارتباطات آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (آنروا) اعلام کرد که امکان ارسال کمک به غزه به دلیل ادامه حملات و بمباران‌های اشغالگران قدس وجود ندارد.

آنروا با انتشار پستی در حساب کاربری خود در شبکه‌‌های اجتماعی با اشاره به مصاحبه «ژولیت توما» با یک شبکه تلویزیونی تاکید کرد: آنراوا ۱۰۵۰ پناهگاه در غزه دارد و پناهگاه‌ های جدیدی افتتاح شده است، اما آنها بیش از حد شلوغ هستند.
تحولات فلسطین؛ از تداوم بمباران شدید غزه تا شهادت 5 مبارز فلسطینی در کرانه باختری

مدیر ارتباطات آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی همچنین با اشاره به اینکه پناهگاه‌‌ها پس از بارش باران با مشکلات بیشتری روبرو شده‌اند، اظهار کرد که فعالیت‌‌های آنروا به مناطق نزدیک به مرز رفح محدود شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: به دلیل محدودیت‌‌ها نمی‌‌توانیم به افراد نیازمند دسترسی پیدا کنیم. نمی‌‌توانیم ماموریت خود را انجام دهیم.

آنروا با تاکید بر عدم امکان کمک‌‌رسانی به مردم غزه در شرایطی که بمباران‌‌های شدید ارتش اسرائیل ادامه دارد غیرممکن است، گفت: عرضه کمک‌‌های بشردوستانه بسیار محدود است.

انتهای پیام
captcha