حضرت زهرا(س) الگوی ولایت‌مداری در اسلام است
کد خبر: 4188389
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل:

حضرت زهرا(س) الگوی ولایت‌مداری در اسلام است

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده گفت: حضرت زهرا (س) ولایت‌مداری همراه با معرفت دینی را به مسلمانان آموخت.

حضرت زهرا(س) الگوی ولایت‌مداری در اسلام استبه گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، 25 آذر ماه در «محفل قرآنی فاطمی» در مسجد امام موسی کاظم (ع) اردبیل با تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) در سخنانی گفت: برای شناخت منزلت و شأن حضرت زهرا (س) باید به آیه‌های قرآن و حدیث و کلام پیامبر(ص) و اهل‌بیت (ع) مراجعه کرده و دریابیم که چرا حضرت زهرا (س) به عنوان الگو و سرآمد مردان و زنان عالم معرفی شده‌اند.

وی حضرت زهرا (س) را الگوی  معرفت به خدا عنوان کرد و افزود: حضرت زهرا (س) در خطبه فدکیه  خداوند را به خوبی معرفی کرده و در کنار آن معرفت به ولایت و امامت را به مسلمانان سفارش کرده که باید الگوی ولایت‌مداری برای همگان باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه فاطمه زهرا(س) و اهل‌بیت(ع) نه تنها خود در مسیر سعادت بودند، بلکه دیگران را نیز با نور و معنویت خود متاثر می‌کردند، گفت: در چنین خانه و خانواده‌ای یاد و نام خداوند همواره در جریان بوده و اندیشه‌های شیطانی توان نفوذ ندارد.

جعفرزاده با اشاره به جایگاه انفاق و ایثار در زندگی زهرای مرضیه (س) و اهل‌بیت(ع) ایشان، گفت: در روایتی از حضرت فاطمه(س) نقل شده است: از دنیای شما محبّت سه چیز در دل من نهاده شد: «تلاوت قرآن، نگاه به چهره پیامبر خدا و انفاق در راه خدا» که انفاق و ایثار جزو شاخصه‌های زندگی آن بانوی بزرگوار است.

وی در پایان به اهمیت و جایگاه تربیت فرزند در سبک زندگی فاطمی نیز اشاره کرد و افزود: حضرت فاطمه(س) برای تربیت فرزندانش توان مضاعف اختصاص می‌داد، لذا تربیت فرزند اصل مهمی در سبک زندگی فاطمی بوده و مادران باید فرزندان خود را در اولویت قرار دهند و به شکل مناسب تربیت کنند.

در این مراسم قاریان کشوری و بین المللی، احمد ابوالقاسمی و مهدی غلام‌نژاد به تلاوت آیاتی از قرآن پرداخته و در ادامه مداحی در سوگ شهادت حضرت زهرا(س) انجام و حاضرین به عزاداری و سینه‌زنی پرداختند.

انتهای پیام
captcha