پرداختن به موضوع اقامه نماز در مدارس مهم است
کد خبر: 4187880
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۳

پرداختن به موضوع اقامه نماز در مدارس مهم است

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش کرمانشاه گفت: پرداختن به موضوع اقامه نماز در مدارس مهم است و باید دوره‌های آموزشی جدیدی برای جذب دانش‌آموز به نماز جماعت برای مدیران و ائمه جماعات مدارس برنامه‌ریزی شود.

فضل‌الله پرنوره آموزش و پرورش کرمانشاه

فضل‌الله پرنوره، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه با اشاره به اهمیت پرداختن به موضوعاتی همچون اقامه نماز و لزوم پرداختن به روش‌هایی برای ایجاد محیط معنوی در مدارس، اظهار کرد: یادآوری نماز و اقامه آن در عمق فکری دانش‌آموزان نقش بسزایی دارد.

وی افزود: محیط مدارس می‌تواند معرف پیام‌های تأثیرگذار و سازگار با روحیه و رده‌سنی دانش‌آموزان در موضوعاتی، چون نماز باشد که ابتکار و خلاقیت مدیران مدارس در این زمینه مهم است و در این راستا باید دوره‌های توانمندسازی ویژه مدیران مدارس و ائمه جماعات برگزار شود.

پرنوره تصریح کرد: اقامه نماز باید در مدارس جدی گرفته شود و در این راستا باید فرهنگ‌سازی کنیم.

رئیس اداره قرآن، عترت نماز آموزش و پرورش کرمانشاه گفت: مهم‌ترین مصداق عبادت، نماز است و به هر میزان به نماز توجه شود در محیط‌های آموزشی با معضلات کمتری مواجه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه نماز در تربیت انسان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، تأکید کرد: اجرای برنامه‌های متنوع در برپایی نماز در مدارس ضرورت دارد و باید برای آن برنامه‌ریزی کنیم.

پرنوره در پایان بر اقامه نماز جماعت در مدارس تأکید کرد و افزود: نماز راه نجات از آسیب‌ها و بحران‌هاست که باید نوجوانان و جوانان ما آن را درک کنند.

انتهای پیام
captcha