اخذ 132 سند مالکیت موقوفات در استان گلستان
کد خبر: 4185432
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۰

اخذ 132 سند مالکیت موقوفات در استان گلستان

رئیس اداره حقوقی و ثبتی اوقاف و امور خیریه استان گلستان از اخذ 132 سند در راستای تثبیت مالکیت موقوفات استان خبر داد.

سوادکوهی رئیس سند مالکیت اوقاف در استان گلستان

به گزارش ایکنا از گلستان، به نقل روابط عمومی اوقاف و امور خیریه استان گلستان حیدر سوادکوهی، رئیس اداره حقوقی و ثبتی اوقاف و امور خیریه گلستان اظهار کرد: از مجموع 132 سند مالکیت دریافت شده از ابتدای سال 1402 تاکنون تعداد 58 برگ سند مالکیت اولیه و تعداد 74 پلاک موقوفه دارای سند دفترچه‌ای که عمدتاً نیز فاقد مساحت بودند توسط همکاران اجرایی تبدیل به سند تک برگی شده است.

سوادکوهی گفت: مساحت حدنگاری شده از مجموع اسناد صادره در سال جاری بالغ بر18.806.916 مترمربع معادل 1880 هکتار بوده که تعداد 9600 رقبه موقوفه را شامل می‌شود.

رئیس اداره حقوقی و ثبتی اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: یکی از اساسی‌ترین اقدامات در خصوص موقوفات استان که منافع آن عام الشمول محسوب می‌شود را تثبیت کرده و از تجاوز و تعرض به آنها جلوگیری می‌کند همین صدور سند مالکیت رقبات موقوفات است که اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی با تأکید براینکه اخذ سند برای موقوفات یک امر ضروری محسوب می‌شود، بیان کرد: اخذ سند برای موقوفات یک امر بنیادین برای بهره‌برداری موقوفات عام‌المنفعه در زمینه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بوده بنابراین توجه بیش از پیش همکاران اوقاف و مسئولین دستگاههای ذیربط در این خصوص مورد انتظار است.

سوادکوهی با اشاره به برطرف شدن بسیاری از مشکلات جامعه از طریق وقف گفت: اهتمام به این سنت حسنه و به ثبت رساندن آن در سامانه اوقاف و درج در لایه وقفی کاداستر سازمان ثبت اسناد موجب مصونیت حقوقی املاک وقف خواهد شد با این وصف واقفین و خیرین بدین نحو می‌توانند میراثی ماندگار از خویش برای آیندگان به جای بگذارند.

انتهای پیام
captcha