رسانه‌ها در مشارکت حداکثری مردم در انتخابات نقش‌آفرینی کنند
کد خبر: 4185300
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱
استاندار خراسان‌جنوبی:

رسانه‌ها در مشارکت حداکثری مردم در انتخابات نقش‌آفرینی کنند

جواد قناعت با بیان اینکه رسالت رسانه‌ها جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است و باید در این زمینه به‌خوبی نقش‌آفرینی کنند، گفت: رمز فتنه دشمن در انتخابات، کاهش مشارکت است که در این راستا رسانه‌ها در حوزه اطلاع‌رسانی، موضوع انتخابات امسال را باید جدی‌تر دنبال کنند.

دیدار علی بهادری جهرمی با فعالان فرهنگی و مردمی خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا، جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی، امروز، ۱۱ آذرماه در دیدار علی بهادری جهرمی، سخنگو و دبیر هیئت دولت با فعالان فرهنگی، مردمی، رسانه‌ای و طلاب استان خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در شورای اطلاع‌رسانی استان اتفاقات خوبی رقم خورده است و نسبت به گذشته اطلاع‌رسانی خوبی در حال انجام است، اما همچنان در مقابل حرکات و برنامه‌های دشمن با ضعف در حوزه رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی مواجه می‌شویم.

وی با بیان اینکه در مقابل اقدامات فراوانی که دولت سیزدهم انجام می‌دهد انعکاس آن به مردم کافی و هنرمندانه نیست، ادامه داد: در تقابل بین جمهوری اسلامی ایران و نظام سطله در محورهای مختلف شاهد عقب راندن دشمن هستیم، اما در حوزه اطلاع‌رسانی نتوانسته‌ایم دشمن را به عقب برانیم که نشان‌ می‌دهد دشمن در این زمینه قدرت بالایی دارد و ما نتوانسته‌ایم علی‌رغم همه تلاش‌ها خود را به‌روز و قوی کنیم.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه افزایش تعامل و هم‌افزایی بیشتر در حوزه اطلاع‌رسانی است، گفت: امسال انتخاباتی بسیار مهم و حیاتی در پیش‌ رو داریم و این اولین انتخابات در دولت سیزدهم و بعد از اغتشاشات سال گذشته است که با حمایت مردم و به‌ویژه رهبری پیامبرگونه رهبر معظم انقلاب این اغتشاشات را پشت سر گذاشتیم. رمز فتنه دشمن در انتخابات، کاهش مشارکت است. رسانه‌ها در حوزه اطلاع‌رسانی، موضوع انتخابات امسال را باید جدی‌تر دنبال کنند تا شاهد مشارکت بسیار بالا باشیم و امنیت پایدار رقم بخورد و قدرت چانه‌زنی نظام اسلامی در عرصه‌های بین‌المللی بالا رود.

فعالیت 86 نشریه و پایگاه خبری در خراسان‌جنوبی

علی فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی نیز در این مراسم اظهار کرد: خراسان‌جنوبی دیار علم و ایمان و سرزمین بزرگمردان حوزه علمیه از جمله‌ هادوی، آیتی، ربانی است. این استان در علم، مفاخر و مشاهیر ملی و بین‌المللی است. خراسان‌جنوبی در حوزه رسانه که یکی از مؤلفه‌های مهم اطلاع‌رسانی و حوزه تبیینی است تعداد ۸۶ نشریه و پایگاه خبری و همچنین ۸۷ سرپرستی از نشریات سراسری را دارد که آمار خوب و قابل قبولی است.

وی از فعالیت ۱۳ خبرگزاری در خراسان‌جنوبی خبر داد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون در استان هشت شورای اطلاع‌رسانی ۱۸ دستور کار با ۸۷ مصوبه برگزار شده که اکثر این مصوبات اجرایی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در هفته دولت ۳۰ نشست خبری مدیران دستگاه‌های اجرایی استان با همت فعالان رسانه‌های استان شکل گرفت، افزود: تورهای رسانه‌ای پیشرفت در سه شهرستان برگزار شد و همچنان ادامه دارد.

وی بیان کرد: در هفته دولت امسال پویش «ما توانستیم» را در هفته دولت در راستای اطلاع‌رسانی اقدامات دولت و نظام اسلامی راه‌اندازی کردیم و همچنین کارگاه توانمندسازی رسانه‌های استان برگزار شد و دومین کارگاه هم ۱۶ آذرماه برگزار خواهد شد.

فرخنده با بیان اینکه امسال خراسان‌جنوبی میزبان جشنواره ملی سواد رسانه جایزه پروفسور معتمدنژاد است، ادامه داد: دبیرخانه سومین جشنواره مطبوعات شرق کشور هم در استان فعال شده است و اختتامیه آن در اردیبهشت سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه امسال برای اولین سال تمام تفاهم‌نامه‌های بند «چ» در خراسان‌جنوبی بسته شده است، گفت: در حوزه فرهنگ عمومی با تدابیر نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی یکی از خروجی‌های شورای فرهنگ عمومی تهیه و رونمایی از طرح جهاد تبیین در استان بود و اکنون قرارگاه جهاد تبیین هر دو هفته یکبار برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: در زمینه بصیرت و در صحنه بودن، مردم خراسان‌جنوبی در بزنگاه‌های تاریخ انقلاب، مردم این استان زبانزد عام و خاص هستند و فعالیت فعالان فرهنگی و رسانه‌ای در استان ظرفیتی است که بخشی از آن بالقوه مانده است، لذا باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

حذف معافیت‌های مالیاتی و مشکلاتی در ماندگاری سرمایه‌گذار

محمود حیدری، مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان‌جنوبی نیز با بیان اینکه در دو سال اخیر کمترین شکایت را از سوی رسانه‌های استان داشته‌ایم، به‌طوری که در دولت قبل شکایت فراوان بود، اظهار کرد: حال مطبوعات در استان خوب نیست و ۹۰ درصد رسانه‌های مکتوب تعطیل شده است و عمده نیروهای متخصص از استان خارج می‌شوند.

وی با بیان اینکه در مواقعی که رسانه‌ها اشتباهی دارند نباید برخورد تندی صورت گیرد، گفت: دولت سیزدهم قول دادند که مناطق مرزی کشور در حوزه رسانه باید به‌طور ویژه دیده شود که متأسفانه این امر را در خراسان‌جنوبی ندیده‌ایم در حالی که جزو اولین‌های رسانه‌های مکتوب استان بوده‌اند و باید حفظ شود.

مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان‌جنوبی با بیان اینکه معافیت‌های مالیاتی در حوزه اقتصادی در این استان مشکل دارد و برای حفظ سرمایه‌گذاری و جمعیت باید مالیات اخذ شده در استان کاهش یابد، افزود: حذف معافیت‌های مالیاتی برای خراسان‌جنوبی مشکل‌ساز شده چون ماندگاری سرمایه‌گذار در این منطقه بسیار سخت است.

وی با بیان اینکه دولت برای پروژه‌های بزرگ خود پیوست اعتباری اطلاع‌رسانی بگذارد، گفت: اگر بخواهیم جهاد تبیین به خوبی اجرا شود هم باید رسانه‌ها و هم روابط عمومی‌ها تقویت شوند.

انتهای پیام
captcha