اختصاص خطبه‌های جمعه مساجد کانادا به معلولان
کد خبر: 4185249
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸

اختصاص خطبه‌های جمعه مساجد کانادا به معلولان

به مناسبت روز جهانی معلولان، امامان جمعه و خطبای مساجد کانادا روز گذشته بخشی از خطبه‌های خود را به آگاهی‌رسانی درباره اهمیت توجه به معلولان از دیدگاه دین اسلام اختصاص دادند.

به گزارش ایکنا به نقل از مسلم لینک، مؤسسه خدمات اجتماعی «دین» در کانادا با هدف تقویت همدلی و فراگیری در میان جامعه مسلمانان این کشور، کمپین سالانه خطبه خود را در مورد آگاهی‌بخشی از معلولیت در اول دسامبر برگزار کرد.

کمپین خطبه در مورد معلولیت یک طرح سالانه است که هر سال در ماه دسامبر برگزار می‌شود. هدف آن تشویق مساجد سراسر کشور کانادا است تا خطبه‌های جمعه خود را به موضوع معلولیت و اسلام اختصاص دهند. 

سازمان خدمات اجتماعی دین در کانادا اعلام کرد: امسال، ما از قابلیت جمعی ائمه و خطبا برای انتشار پیام همدلی استفاده می‌کنیم که در روح هر مؤمن طنین‌انداز می‌شود.

این چهاردهمین سال از کمپین خطبه جهانی معلولین است. مساجد از سراسر جهان معمولاً برای آموزش مسلمانان در مورد معلولیت و نحوه نگرش اسلام به این کمپین می‌پیوندند. از نظر اسلام، ادغام معلولان در جامعه از نظر عاطفی و روانی آنها بسیار مهم است.

خدمات پشتیبانی دین در 3 دسامبر(برابر با فردا، 12 آذر)، روز جهانی معلولان، تعدادی رویداد را برای افزایش آگاهی و جشن شمول معلولان برگزار می‌کند.

رابعه خضر، مدیر عامل دین می‌گوید: امروز مهم‌تر از همیشه است که از این روز برای افزایش آگاهی و دادن فرصت به افراد دارای معلولیت استفاده کنیم.

این کمپین توسط دین هماهنگ شده و از سوی مؤسسات دیگر شامل Smile Canada، Human Concern International، شورای امامان کانادا، شورای ملی مسلمانان کانادا، فدراسیون زنان مسلمان، انجمن مسلمانان کانادا، ICNA کانادا، ایسنا کانادا، انجمن خدمات اجتماعی اسلامی، ساوند ویژن کانادا، مؤسسه اسلامی تورنتو، مرکز تاریک و بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی دیگر حمایت می‌شود.

روز جهانی معلولین از سال ۱۹۹۲ از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام شد و هر ساله در ۱۲ آذر یا ۳ دسامبر برگزار می‌شود. هدف از تعیین این روز ارتقای رشد اذهان عمومی درباره مسائل مربوط به معلولیت‌های مختلف؛ و افزایش آگاهی‌هایی بوده است که می‌بایست از مسئله پیوستن افراد معلول در تمامی جنبه‌های سیاسی؛ اجتماعی؛ اقتصادی و فرهنگی زندگی منتج شود. شعار امسال «متحد در عمل برای رسیدن به توسعه پایدار، با کمک و برای افراد دارای معلولیت» است.

طبق آخرین آمار کانادا، جمعیت مسلمانان در این کشور بیشترین رشد را نشان می‌دهد و با افزایش 82 درصدی در 10ساله اخیر، جمعیت مسلمانان از 579 هزار نفر در سال 2001 به بیش از 1 میلیون نفر در سال 2011 رسید و این رشد در دهه گذشته افزایش چشمگیری داشته است. مسلمانان 3.2 درصد جمعیت کانادا را به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام
captcha