دولت مکلف به ارائه گزارش عملکرد خدمت‌رسانی به ایثارگران است
کد خبر: 4184804
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶
رضا ریاحی:

دولت مکلف به ارائه گزارش عملکرد خدمت‌رسانی به ایثارگران است

سرپرست اداره کل امور مجلس و دولت بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به ماده ۷۴ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران گفت: براساس این قانون همه دستگاه‌های اجرایی مکلف به ارائه گزارش عملکرد در خدمت‌رسانی به ایثارگران هستند و رئیس بنیاد هم باید این گزارش را هر ساله برای رهبر معظم انقلاب ارائه کند.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید، رضا ریاحی، با تاکید بر اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران باید به نهادی مطالبه‌گر در احقاق حقوق جامعه ایثارگران تبدیل شود درباره قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران گفت: این قانون دیماه ۱۳۹۱ به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسیده است که ۷۶ ماده دارد.

وی افزود: در ماده ۷۴ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران آمده است که به منظور نظارت بر حسن اجرای این قانون و آئین‌نامه اجرایی آن، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران موظف است گزارش عملکرد هر سال را که بر اساس شاخص‌های هر برنامه و فعالیت تنظیم شده است حداکثر تا پایان آذرماه سال بعد به مقام معظم رهبری رئیس جمهور و مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

ریاحی یادآور شد: بر اساس تبصره ماده ۷۴ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران کلیه دستگاه‌های مشمول این قانون مکلفند هر ساله گزارش عملکرد مربوط به نحوه و میزان ارائه خدمات و تسهیلات به ایثارگران مشمول را به بنیاد ارائه دهند.

وی افزود: به همین دلیل بنیاد شهید و امور ایثارگران آیین‌نامه این ماده را به دولت ارسال کرد و این آئین‌نامه پس از تصویب در هیات دولت برای اجرا به دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود.

سرپرست دفتر اداره کل امور مجلس و دولت معاونت حقوقی و امور مجلس بنیاد با اشاره به مشکلات موجود در اجرای کامل قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران اظهار کرد: برخی از این مشکلات توسط معاونت حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید پیگیری و احصا شده است.

ریاحی با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران در این سال‌ها به طور جد پیگیر مشکلات و مطالبات ایثارگران است بیان کرد: تا پیش از روی کار آمدن دولت سیزدهم تنها ۱۹ درصد از قوانین و مقررات مربوط به ایثارگران اجرا شده است که از زمان شروع فعالیت این دولت و ریاست جناب آقای دکتر قاضی‌زاده هاشمی بر بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکنون ۳۳ درصد از این قوانین به اجرا در آمد و امیدواریم تا پایان این دولت بخش بیشتری از قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران اجرایی شود.

سرپرست اداره کل مجلس و دولت بنیاد شهید و امور ایثارگران ابراز امیدواری کرد: در آینده با نظارت بیشتر بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی قوانین مربوط به ایثارگران بیش‌ازپیش اجرایی شود.

انتهای پیام
captcha