حضور بانوان در هیئت امنای مساجد ضروری است
کد خبر: 4184619
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷

حضور بانوان در هیئت امنای مساجد ضروری است

مشاور استاندار قزوین گفت: این موضوع همواره پیشنهاد ما بود که در هیئت امنای مساجد یکی از خواهران هم حضور داشته باشند چراکه نیمی از کسانی که در مسجد در بحث نماز و مراسم‌ها شرکت می‌کنند و حتی این حضور هم بیش از برادران است، خواهران هستند.

حضور بانوان در مساجد

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین، مجید وفاپور، مشاور استاندار قزوین با اشاره به ضرورت حضور منسجم بانوان در مساجد، گفت: این موضوع همواره پیشنهاد ما بود که در هیئت امنای مساجد یکی از خواهران هم حضور داشته باشند چراکه نیمی از کسانی که در مسجد در بحث نماز و مراسم‌ها شرکت می‌کنند و حتی این حضور هم بیش از برادران است، خواهران هستند.

این فعال قرآنی ادامه داد: بنابراین با توجه به مأموریت و مسئولیتی که بانوان به عنوان مادر در خانواده به ویژه در حوزه تربیتی فرزندان ایفا می‌کنند، به یقین اگر با مسجد اتصال داشته باشد، این تربیت ویژه خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سطح کشور و همچنین استان قزوین در حوزه خواهران هم به صورت تخصصی فعالیت داشته باشند، می‌توانند نقش مهمی را در پرورش فرزندان ایفا کنند بنابراین تشکیل کانون‌های تخصصی خواهران اتفاق مبارکی است که امیدواریم رقم بخورد.

وفاپور در پایان اظهار کرد: از بزرگان نقل شده هیچ پسری مسجدی نمی‌شود، مگر با پدر به مسجد رفت و آمد داشته باشد و هیچ دختری مسجدی نمی‌شود مگر اینکه با مادر به مسجد رفت و آمد داشته باشد و این مهم را ما در تاریخ مسجد و خانواده مشاهده کرده‌ایم بنابراین اگر خانم‌ها نقش اساسی در برنامه‌های فرهنگی و مذهبی مسجد داشته باشند، در خانواده اثرگذارتر بوده و نتایج خوب آن در جامعه مشهود خواهد بود.

انتهای پیام
captcha