بازی‌های رایانه‌ای منطبق با فرهنگ ایرانی اسلامی تولید شوند
کد خبر: 4184248
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸

بازی‌های رایانه‌ای منطبق با فرهنگ ایرانی اسلامی تولید شوند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان گفت: بازی‌های رایانه‌ای در کنار سایر محصولات فرهنگی نظیر کتاب و موسیقی، با فرهنگ مردم عجین شده لذا باید بازی‌های رایانه‌ای منطبق با فرهنگ ایرانی اسلامی تولید شود و همچنین از ظرفیت‌های بومی استان در تولید این بازی‌ها بهره برد.

مراسم تقدیر از برگزیدگان جام مسابقات ویدیویی ایران

به گزارش ایکنا از گیلان، امیرحسین طاهری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان امروز، پنجم آذر در مراسم تقدیر از برگزیدگان گیلانی بازی‌های ملی ویدیویی ایران، اظهار کرد: هشتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران، 13 آبان‌ماه امسال به میزبانی باغ موزه دفاع‌ مقدس تهران با حضور 44 شرکت‌کننده از 14 استان کشور برگزار شد.

وی افزود: بازی‌های رایانه‌ای در کنار سایر محصولات فرهنگی نظیر کتاب و موسیقی، با فرهنگ مردم عجین شده لذا برنامه‌ریزی برای این حوزه بسیار با اهمیت است؛ باید بازی‌های رایانه‌ای منطبق با فرهنگ ایرانی اسلامی تولید شوند، همچنین از ظرفیت‌های بومی استان در تولید این بازی‌ها بهره برد.

طاهری گفت: در مجتمع خاتم‌الانبیا فضای خوبی برای مسابقات بازی‌های ویدیویی وجود دارد لذا برنامه‌ریزی شود تا حمایت‌های لازم انجام گیرد و گیمرهای گیلانی برای جام سال آینده قوی‌تر در مسابقات ملی حاضر شوند.

گفتنی است، پرهام همرنگ، دانشجوی کارشناسی ارشد تربیت بدنی و مهرشاد صالحی‌زاده، فارغ التحصیل رشته حقوق هر دو از گیلان به ترتیب موفق به کسب مقام‌های اول و چهارم هشتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران شدند. براساس آخرین آمارها 34 میلیون گیمر در کشور با میانگین سنی 23 سال داریم که چهار میلیون آنها بازیکن حرفه‌ای بوده و هفته‌ای بیش از 21 ساعت بازی می‌کنند.

انتهای پیام
captcha