جهانیان با درس از استقامت ملت ایران در مسیر آزادی گام بر می‌دارند
کد خبر: 4183808
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱

جهانیان با درس از استقامت ملت ایران در مسیر آزادی گام بر می‌دارند

امام جمعه یزد گفت: ملت صبور ایران امروز معلم تمامی مسلمانان و انسان‌های آزاده جهان از جمله مردم فلسطین و غزه شدند و همه از صبوری این مردم و وفاداری و ولایتمداری آنها درس گرفته‌اند و با این درس در مسیر آزادی قدم بر می‌دارند.

آیت الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزد، امروز، سوم آذرماه در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با اشاره به فرارسیدن ایام فاطمیه و بیان حدیثی از رسول اکرم(ص) گفت: پیامبر اکرم(ص) فرمودند: حضرت زهرا(س) ملاک حق و باطل است؛ هرکسی که فاطمه زهرا(س) به او نظر مساعد داشته باشد، حق است و هرکس که فاطمه به او غضب کند، خدا به او غضب خواهد کرد. 

وی ادامه داد: اگر حضرت زهرا(س) نبود، انسانی شایسته که بتواند که دامن او جایگاه پرورش امامان معصوم و پرورش اولیاء الله باشد، نداشتیم؛ او مادر کسی است که ظهور و ظلم را نابود خواهد کرد. اگر فاطمه(س) نبود، هدف خلقت پیاده نمی‌شد و رسیدن انسان‌ها به کمال الهی محقق نمی‌شد زیرا کسی نبود که انسان‌ها را در مسیر الی‌الله هدایت کند و آنگاه خلقت انسان بی‌هدف می‌شد بنابراین خلقت حضرت زهرا(س) یک خلقت استثنایی است.

ناصری با بیان اینکه برای حرکت در مسیر حق و ولایت باید صبر و بصیرت داشته باشیم، اظهار کرد: امروز هم در زمان ما همه دنیا به سمت ضربه زدن به اسلام و ولایت حرکت می‌کنند تا از این طریق دنیا را به یک دهکده کوچک تبدیل کنند و خودشان نیز کدخدای این دهکده باشند. مسلمانان به ویژه شیعیان باید حقیقت ولایت را درک کنند و پشتوانه امامت و ولایت باشند و مسیری که دنیا می‌خواست با راه‌اندازی تمدن جهانی بر ما غلبه پیدا کند، بشناسند و بدانند که جمهوری اسلامی ایران همه این برنامه‌ها را به‌هم زد و این مسیر باید ادامه پیدا کند.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: مردم ایران باید صبورانه در کنار رهبر معظم انقلاب به مسیری ادامه دهند که همه قدرت‌های پوشالی را از هم پاشید و در مسیر خدا قدم برداشت و امروز به جایی رسیده که در میان کشورهای دنیا کشوری محبوب است و همه دنیا به دنبال شناخت انقلاب اسلامی هستند که مردم ایران به پا کردند.

وی ادامه داد: مردم دنیا، ایران را به عنوان کشوری خدامحور، باعزت و باشجاعت و مقاوم در مسیر خدا می‌شناسند. ملت صبور ایران امروز معلم تمامی مسلمانان و انسان‌های آزاده جهان از جمله مردم فلسطین و غزه شدند و همه از صبوری این مردم و وفاداری و ولایتمداری آنها درس گرفته‌اند و با این درس در مسیر آزادی قدم بر می‌دارند.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته بسیج بیان کرد: در کشور ما گنجینه بزرگی وجود داشت که همه از آن غفلت داشتند اما امام راحل آن را کشف کرد که آن نیروی مشارکت مردمی بود و امام آن را به عنوان نیروی بسیج معرفی کرد. نیروی بسیج متشکل از انسان‌ها و جوان‌های خدامحور، حق مدار، شجاع، ولایتمدار و ایثارگر بود که امام خمینی(ره) آنها را شناخت به آنها امید داد، قدرت و توان زندگی را در آنها احیا کرد که امروز به عنوان نیروی بسیج خدمتگزار مردم هستند.

امام جمعه یزد با اشاره به مسائل غزه بیان کرد: مردم غزه مقاومت عجیبی داشتند و آمریکا با همه توانش نتوانست آنها را وادار به عقب نشینی کند که این مقاومت مثال‌زدنی است. آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها برنامه ریزی کرده بودند که مردم فلسطین را به 64 کشور دنیا بفرستند و خاک آنها را به‌طور کامل اشغال کنند اما مقاومت مردم غزه، ایمان آنها به خدا و ایستادگی آنها این نقشه ها را به‌هم زد.

ناصری با بیان اینکه دشمن در تلاش است مردم ایران و مسلمانان جهان را از مسیر اتحاد دور کند، افزود: مردم نباید از این مسیر جدا شوند و باید قدر دین و انقلاب و کشور خود را بدانند و کمک کنند که عزت خود را حفظ کنیم.

انتهای پیام
captcha