گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی در دانشگاه لرستان برگزار شد + عکس
کد خبر: 4183213
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۸

گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی در دانشگاه لرستان برگزار شد + عکس

آیین گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی، 29 آبان‌ماه با حضور رئیس، معاونان، اساتید و جمعی از دانشجویان دانشگاه لرستان در سالن شهید سلیمانی این دانشگاه برگزار شد.

آیین دانشجویی هفته کتاب و کتابخوانی در دانشگاه لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه لرستان، آیین دانشجویی گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی، 29 آبان‌ماه از سوی کانون کتاب و کتابخوانی دانشگاه لرستان در سالن اجتماعات شهید سلیمانی این دانشگاه برگزار شد.

علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان در این مراسم با اشاره به اینکه جایگاه و اهمیت قلم و نوشتار تا جایی است که قرآن کریم به قلم سوگند خورده است، تصریح کرد: قلم جلوه‌ای از آفرینندگی و قدرت خداوند است که می‌تواند ترسیم‌کننده زیبایی‌ها و ایجاد‌کننده چشم‌انداز مسیر حرکت انسان باشد.

وی بیان کرد: امروز شاهد هستیم قدرت قلم و رسانه‌ها انعکاس‌دهنده آلام و دردهای کودکان غزه و ظلم و ستم رژیم نامشروع صهیونیستی بوده و باعث رسوایی رژیم صهیونیستی شده است.

نظری با اشاره به فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی مهم‌ترین کتاب راهنمای زندگی بشر را قرآن کریم دانست و افزود: هر کتابی سخن حق را بگوید یک کتاب مانا و پایدار خواهد بود، همان‌گونه که ماندگاری آثار شاعران بزرگی همچون حافظ ناشی از این نکته است که آن‌ها شعرهایشان را در مسیر حق گفته‌اند.

رئیس دانشگاه لرستان تصریح کرد: ماندگاری حافظ به این خاطر است که الهام‌بخش شعرهایش تعالیم قرآن کریم است، بنابراین هر کسی که بخواهد قلمش مانا و پایدار بماند باید قلمش منعکس‌کننده تعالیم وحی و قرآن کریم باشد.

در ادامه این آیین محمد حیاتی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان نیز در سخنانی با اشاره به حمایت همه‌جانبه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان از فعالیت‌های کتابخوانی دانشجویی، دو عنصر کتاب خوب و رفیق کتابخوان خوب را از جمله بهترین اتفاق‌های زندگی دانشجویی دانست.

همچنین مهدی شاهین، معاون دانشجویی دانشگاه لرستان در سخنانی کتاب را شفادهنده جان‌ها و همه بیماری‌ها دانست و تلاش و پشتکار دانشجویی در زمینه مطالعات و تمرکز بر امر کتابخوانی را خواستار شد.

حسن صالحی‌راد، مدیر حمایت و پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان در سخنانی با تأکید بر لزوم انتخاب کتب مفید از جمله کتاب‌های علامه طباطبایی، شهید مطهری و شهید مدنی خواستار توجه دانشجویان به این نوع کتاب‌های معنوی شد.

وی با اشاره به جانفشانی رزمندگان اسلام و مقاومت در عملیات طوفان الاقصی برملا شدن توطئه‌های استکبار و رژیم صهیونسیتی را دستاورد این عملیات دانست.

در ادامه مهدی امید، معاون مدیریت حمایت و پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان در سخنانی با اشاره به دو نوع زیست انسان‌ها در بخش زیست فیزیکی و زیست اندیشه‌ای، کتابخوانی را غذای روح و زیست اندیشه‌ای و ذهنی دانست و بر تلاش لازم برای تأمین زیست ذهنی مناسب و معنوی تأکید کرد.

همچنین سیدنجم‌الدین موسوی، عضو هیئت علمی گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه لرستان در سخنانی با اشاره به اینکه مؤلفان کتب افرادی سودمند و تأثیرگذار در جوامع‌ هستند، گفت: این افراد هم در زمان حیات خود سودمندی و اثرگذاری لازم را دارند و هم در زمانی که در قید حیات نیستند منفعت لازم را به جامعه می‌رسانند.

انتهای پیام
captcha