هیئات مذهبی جهت تقویت ایمان و معرفت مردم به سیره ائمه(ع) برنامه‌ریزی کنند
کد خبر: 4182904
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۱

هیئات مذهبی جهت تقویت ایمان و معرفت مردم به سیره ائمه(ع) برنامه‌ریزی کنند

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: هیئات مذهبی جهت تقویت ایمان و معرفت مردم به سیره ائمه اطهار (ع) و اخلاق دینی با برنامه ریزی در مناسبت‌های مختلف می تواند عملکرد خوبی از خود نشان دهند.

آیت الله محمد باقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندرانبه گزارش ایکنا از مازندران، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران، 28 آبان‌ماه در دیدار با اعضای هیئت رئیسه و مسئولان شورای هیئات مذهبی استان، ضمن تبریک سالروز خجسته میلاد حضرت زینب کبری (س) و هفته بسیج، گفت: فعالیت هیئات مذهبی با هیئات عزاداری که فقط در ایام حزن و اندوه فعالیت دارد، متفاوت است.

وی افزود: هیئات مذهبی می‌توانند برنامه‌های قرآنی، مذهبی و موارد گوناگون دیگر را در دستور کار داشته باشد و این یک فرصت بسیار خوبی است، شناسنامه‌دار شدن و اتصال آن به نهاد رسمی سازمان تبلیغات اسلامی می‌تواند آثار خوبی را در بر داشته باشد، چرا که هیئت بی‌نام و‌ نشان می‌تواند آثار بدی را از خود برجای بگذارد.

آیت‌الله محمدی لائینی تصریح کرد: هیئات مذهبی جهت تقویت ایمان مردم و معرفتشان به سیره ائمه اطهار (ع) و اخلاق دینی با برنامه‌ریزی در مناسبت‌های مختلف می‌توانند عملکرد خوبی از خود نشان دهند.

وی با تأکید بر لزوم برگزاری نشست‌های پاسخگویی به شبهات، مسائل و سؤالات، خاطرنشان کرد: بیان احکام شرعی ضرورت دارد؛ یک جوان مسلمان باید این احکام را بداند که چه چیزی پاک یا نجس است و درباره نماز، خمس و موارد دیگر اطلاع داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه نفوذ جریان‌های ناسالم سیاسی از آسیب‌های دیگری است که هیئات مذهبی را به بیراهه کشانده و از مسیر اصلی‌اش دور می‌سازد، ادامه داد: جریاناتی همچون شیعه انگلیسی که پول زیادی دارند، در هیئات نفوذ پیدا کرده و در مرحله اول به بی‌تفاوتی هیئات می‌پردازند، در این زمینه نیاز به جریان‌شناسی سیاسی و در واقع کسب بصیرت سیاسی است.

انتهای پیام
captcha