اعلام فراخوان جشنواره ملی دانش‌آموزی «آیین‌های سنتی مهدوی» در خوزستان
کد خبر: 4182030
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱

اعلام فراخوان جشنواره ملی دانش‌آموزی «آیین‌های سنتی مهدوی» در خوزستان

اولین جشنواره ملی دانش‌آموزی «آیین‌های سنتی مهدوی» از سری برنامه‌های سومین دوره جشنواره علمی فرهنگی و هنری امامت و مهدویت است که با هدف گسترش فرهنگ و آشنایی دانش آموزان با ائمه اطهار(ع) برگزار می‌شود.

فراخوان اولین جشنواره ملی دانش آموزی «آیین‌های سنتی مهدوی»دلاور اسمعیل‌وندی، معاون امور مدارس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان اعلام کرد: اولین جشنواره ملی دانش‌آموزی «آیین‌های سنتی مهدوی» از سری برنامه‌های سومین دوره جشنواره علمی فرهنگی و هنری امامت و مهدویت است که با هدف گسترش فرهنگ و آشنایی دانش‌آموزان با ائمه اطهار(ع) برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: روش‌های متنوع تربیتی و فرهنگی که مبتنی بر آیین‌های سنتی و با توجه به زیست بوم است، علاوه بر ترویج فرهنگ امامت و مهدویت، سبب ترویج روحیه معنوی در بین آنها شده و در شکل‌گیری بهتر هویت دینی و مذهبی و تقویت هویت ملی و اسلامی، موثر و مفید است و نشان از همبستگی و وحدت اقوام شریف مختلف سراسر کشور در اعتقادات دینی مذهبی و ارادت به اهل بیت(ع) است.

به گفته اسماعیل وندی، مخاطبان این جشنواره، دانش‌آموزان مدارس سما سراسر کشور در تمامی مقاطع تحصیلی است که می‌توانند با ارسال عکس و فیلم از مراسم جشن و آیین‌های سنتی خود در این جشنواره بزرگ به همراه اعضای خانواده شرکت کنند.

محورهای جشنواره

معاون امور مدارس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان، محورهای این جشنواره را شامل «جشن‌های سنتی مهدوی و گرامیداشت ائمه اطهار علیهم السلام با توجه به زیست بوم»، «تزئینات و غرفه آرایی»، «چاووشی خوانی حماسی اهل بيت عليهم السلام» عنوان کرد.

اهداف جشنواره

وی افزود: ترویج فرهنگ امامت و مهدویت در جامعه، زنده نگه داشتن فرهنگ عشق به اهل بیت و ائمه اطهار(ع) در بین نوجوانان، فراهم ساختن بستری برای دانش آموزان در جهت شناخت و شناساندن فرهنگ انتظار و امامت و مهدویت آشنایی دانش آموزان با ائمه اطهار(ع)، آشنایی دانش‌آموزان با روش‌های متنوع تربیتی، فرهنگی متناسب با آداب و رسوم زیست بومی خود، شناخت کامل امام زمان(ع) و آماده شدن برای ظهور، ترویج و تعمیق باورهای دینی در نسل دانش آموزی، افزایش بصیرت و آگاهی دانش آموزان در عقاید و باورهای درست اعتقادی و مهیا کردن فرصتی برای تلاش دانش آموزان در کنار خانواده‌ها را از جمله اهداف این جشنواره دانست.

مراحل اجرایی و برنامه زمان بندی 

اسماعیل وندی افزود: مهلت ارسال آثار ۱۵ دی ماه، زمان داوری آثار بهمن ماه و تاریخ برگزاری اختتامیه ۵ اسفند است. موضوع جشنواره آیین‌های سنتی مهدوی و گرامیداشت ائمه اطهار(ع) با توجه به زیست بوم هر شهر یا استان است.

معاون امور مدارس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان خاطرنشان کرد: تمامی فیلم‌های ارسالی به دبیرخانه باید از تاریخ ۱ مهرماه ۱۴۰۲ به بعد ساخته شده باشند. شرکت‌کنندگان هر بخش جشنواره می‌توانند از مدارس مختلف سما یک شهرستان یا استان باشند. کلیپ‌هایی که فاقد استاندارد فنی پخش کیفیت صدا و تصویر باشند از جشنواره حذف می‌شوند. فیلم‌های ارسالی بخش‌های جشنواره در هیچ یک از محورها نباید بیش از ۱۰ دقیقه و یا کمتر از ۳ دقیقه باشد.

نشانی دبیرخانه: خوزستان، اهواز، بزرگراه گلستان، شهرک دانشگاه، انتهای خیابان دوم دانشجو، معاونت امور مدارس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان کدپستی ۶۱۳۹۶۳۷۴۵۹ تلفن ۳۳۳۴۴۴۸۳-۰۶۱. 

 

 

انتهای پیام
captcha