شیوه‌نامه اجرایی طرح قرآنی «مستورا» در کردستان اعلام شد
کد خبر: 4181335
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲

شیوه‌نامه اجرایی طرح قرآنی «مستورا» در کردستان اعلام شد

رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان از ابلاغ شیوه‌نامه اجرایی طرح قرآنی «مستورا» از سوی سازمان دارالقرآن کریم خبر داد و گفت: این شیوه‌نامه اجرایی به مؤسسات قرآنی مجری این طرح در استان کردستان اعلام شد.

بهرام مرادی رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی استان کردستان

بهرام  مرادی، رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، از ابلاغ شیوه‌نامه اجرایی طرح قرآنی «مستورا» از سوی سازمان دارالقرآن کریم خبر داد و گفت: این شیوه‌نامه اجرایی به مؤسسات قرآنی مجری این طرح در استان کردستان اعلام شد.

وی افزود:  بر اساس این طرح پس از تبلیغات، ثبت‌نام و سطح‌بندی مخاطبان به تفکیک جنسیت، سطح تحصیلات و محدوده سنی، کلاس‌های آموزشی در 6 جلسه در مراکز آموزشی پیش‌بینی شده برگزار شده و مخاطبان، با بهره‌برداری از آموزش‌های ارائه شده در دوره و یا فیلم های آموزشی تولیدی، توانایی حفظ و فهم 12 فراز یا عبارت از قرآن کریم با موضوع عفاف، حجاب و خانواده را کسب خواهند کرد.

رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان بیان کرد: ایجاد زمینه برای انس هرچه بیشتر آحاد جامعه با قرآن کریم، زمینه‌سازی برای توسعه حفظ ترتیبی قرآن کریم(عمومی و تخصصی) و آشنایی مخاطبان با مفاهیم متعالی آیات منتخب قرآن در موضوعات معین از اهداف اجرای این طرح قرآنی است.

وی با اشاره به آغاز اجرای این طرح از آذرماه سال جاری در استان کردستان گفت: دوره‌های آموزشی طرح «مستورا» در سطح مؤسسات قرآنی و خانه‌های قرآن توانمند از آذرماه آغاز خواهد شد.

مرادی به برگزاری دوره آموزشی به دو صورت حضوری و غیرحضوری افزود: افراد مستعد می‌توانند به صورت خودآموز از طریق مشاهده فیلم‌های آموزشی در سامانه ایمانور درس را فرا گرفته و تنها در آزمون‌های پایاني شرکت کنند.

وی اظهار کرد: تعداد متعلمان در هر كلاس حداقل 15 و حداکثر 25 نفر باید باشد و کسب نمره قبولی در این دوره به عنوان 12 ساعت آموزشی محسوب شده، به قبول شدگان گواهی پایان دوره اعطا خواهد شد.

رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان دارابودن حداقل 15 سال سن و توانایی روخوانی قرآن کریم  از شرایط شرکت در این طرح بوده است و منبع اجرای طرح نیز کتابچه «مستورا» بوده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه این طرح قرآنی با مشارکت و همکاری هیئت بانوان اندیشه‌ورز قرآنی استان کردستان اجرا خواهد شد، یادآور شد: در راستای اجرای این طرح ۱۲ آیه موضوعی قرآن کریم انتخاب شده و در قالب یک کتابچه چاپ شده است که در اختیار شرکت‌کنندگان طرح قرار می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha