تأیید صلاحیت ۴۸۲ داوطلب نمایندگی مجلس در کرمان
کد خبر: 4181149
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱

تأیید صلاحیت ۴۸۲ داوطلب نمایندگی مجلس در کرمان

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان با بیان اینکه از مجموع ۶۴۵ داوطلب استان کرمان که ثبت‌نام خود را قطعی کرده بودند، ۴۸۲ نفر آنها تأیید اجرایی گرفته‌اند، گفت: بیشترین تعداد داوطلب مربوط به حوزه نمایندگی کرمان و راور است.

رحمان جلالی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، رحمان جلالی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان امروز، ۲۰ آبان‌ماه در نشست خبری با موضوع انتخابات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با اتمام زمان احراز صلاحیت داوطلبان، نتایج مشخص شده است، گفت: از مجموع ۶۴۵ داوطلب استان کرمان که ثبت‌نام خود را قطعی کرده بودند ۴۸۲، نفر آنها تأیید اجرایی گرفته‌اند. ۱۲۸ نفر عدم تأیید اجرایی و ۲۸ نفر آنها عدم احراز هویت شده‌اند. همچنین هفت نفر نیز انصراف داده‌اند.

وی بیشترین تعداد داوطلب را مربوط به حوزه نمایندگی کرمان و راور اعلام کرد و افزود: از مجموع ۱۸۷ نفر داوطلب در این حوزه انتخابیه، ۱۵۶ نفر آنها تأیید صلاحیت اجرایی شدند و ۲۹ نفر نیز تأیید هیئت اجرایی را کسب نکردند.

رئیس ستاد انتخابات استان گفت: براساس قانون انتخابات و در راستای رعایت حق داوطلبان مجلس شورای اسلامی، کسانی که صلاحیت آن‌ها در هیئت‌های اجرایی مراکز حوزه‌های انتخابیه تأیید و یا احراز نشده است، می‌توانند به مدت چهار روز (از ۲۱ تا ۲۴ آبان‌ماه امسال) با مراجعه به پنجره واحد وزارت کشور به نشانی الکترونیکی Keshvar.moi.ir اعتراض خود را به‌صورت مستدل ثبت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه همه نماینده‌های فعلی استان کرمان تأیید صلاحیت هیئت اجرایی شده‌اند، در واکنش به شایعه‌پراکنی پیرامون انتخابات، اظهار کرد: طبق قانون با کسانی که با هر قصدی، تأیید و عدم تأیید بعضی داوطلبان را اعلام کرده و سبب تشویش و جریحه‌دار کردن افکار عمومی شوند، برخورد می‌شود.

جلالی در پایان با اشاره به ثبت‌نام داوطلبان مجلس خبرگان رهبری، گفت: تا ظهر امروز، ۱۲ نفر از استان کرمان برای مجلس خبرگان داوطلب شده‌اند که ۱۰ نفر از آنها با مراجعه به فرمانداری کرمان و ۲ نفر نیز در وزارت کشور ثبت نام کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha